Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Informacja w strategiach finansowania przedsiębiorstwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informacja w strategiach finansowania przedsiębiorstwa
Specjalność Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zbaraszewski <Wojciech.Zbaraszewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Emilia Barej-Kaczmarek <Emilia.Barej@zut.edu.pl>, Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>, Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 6 0,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 6 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość mikroekonomii.
W-2Znajomość makroekonomii.
W-3Znajomość podstaw finansów przedsiębiorstw.
W-4Znajomość analizy finansowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student po ukończeniu przedmiotu powinien posiadać umiejętność podejmowania decyzji dotyczących strategii finansowych przedsiębiorstwa.
C-2Student powinien nabyć umiejętności podejmowania bieżących i strategicznych decyzji w przedsiębiorstwie.
C-3Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą pozyskiwania źródeł finansowania niezbędnych do prowadzenia działalności przedsiębiorstwa.
C-4Student powinien posiadać umiejętność dokonania podstawowej analizy finansowej przedsiębiorstwa.
C-5Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza strategii finansowania działalności - ujęcie sytuacyjne2
T-A-2Koszt i struktura kapitału w przedsiębiorstwie.2
T-A-3Optymalizacja struktury kapitału w przedsiębiorstwie.1
T-A-4Interpretacja informacji a struktura kapitału1
6
wykłady
T-W-1Pojęcie strategii finnasowania dzialalności w przedsiębiorstwie.1
T-W-2Planowanie stretegiczne a planowanie finnasowe.1
T-W-3Zarządzanie kapitałem obrotowym netto w przedsiębiorstwie.1
T-W-4Narządzia oceny strategii finansowania dzialalności z uwzględneniem dźwifni finnasowej, operacyjnej i połączonej.1
T-W-5Strategie płynności finansowej.1
T-W-6Polityka wypłaty dywidendy w strategii finnasowawej przedsiębiorstwa.1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowywanie się do zajęć.2
A-A-2Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych.6
A-A-3Rozwiązywanie zadań.1
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia.3
A-A-5Czytanie literatury3
15
wykłady
A-W-1Czytanie wskazanej literatury przedmiotu.2
A-W-2Uczestnictwo w wykładach.6
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.7
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia informacyjne
M-2Metoda przypadków.
M-3Zajęcia multimedialne.
M-4Metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-2Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach/ audytoriach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/12_W01
Student posiada wiedzę na temat zarządzania składnikami majątku przedsiębiorstwa.
Z_1A_W10C-3, C-4T-W-3, T-W-6M-2, M-4, M-3S-2, S-1
Z_1A_D5/12_W02
Student posiada wiedzę na temat kształtu struktrury kapitału w przedsiębiorstwie.
Z_1A_W11C-3, C-4T-W-1, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1
Z_1A_D5/12_W03
Student posiada wiedzę dotyczącą identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa.
Z_1A_W12C-3, C-2T-W-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/12_U01
Student posiada umiejętność oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Z_1A_U02, Z_1A_U21C-1, C-4, C-2T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1
Z_1A_D5/12_U02
Student posiada umiejętność analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych.
Z_1A_U06C-4, C-2T-W-1, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/12_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie
Z_1A_K01C-5T-W-6, T-W-5, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/12_W01
Student posiada wiedzę na temat zarządzania składnikami majątku przedsiębiorstwa.
2,0Student nie posiada wiedzy na temat składników majątku przedsiębiorstwa ani na temat sposobów zarządzania nimi. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów.
3,0Student posiada wiedze na temat poszczególnych rodzajów majątku w przedsiębiorstwie oraz ich znaczenia dla działalności przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 60-67% punktów.
3,5Student posiada wiedze na temat poszczególnych rodzajów majątku w przedsiębiorstwie oraz ich znaczenia dla działalności przedsiębiorstwa, ich miejsca w sprawozdaniu finansowym. Z testu uzyskał 68-75% punktów.
4,0Student posiada wiedzę na temat poszczególnych rodzajów majątku w przedsiebiorstwie, zna teoretyczne podstawy zarządzania nimi, określanai ich znaczenia dla działalności przedsiebiorstwa oraz ich miejsca w sprawozdaniu finansowym. Z testu uzyskał 76-83% punktów.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania składnikami majątku przedsiębiorstwa, zna teoretyczne podstawy oceny przedsięwzięć inwestycyjnych przez pryzmat struktury majątkowej. Z testu uzyskał 84-91% punktów.
5,0Student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania składnikami majątku przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów.
Z_1A_D5/12_W02
Student posiada wiedzę na temat kształtu struktrury kapitału w przedsiębiorstwie.
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktury kapitału.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktury kapitałowej w przedsiębiorstwie oraz jej znaczenie dla działalności przedsiębiorstwa.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat struktury kapitałowej w przedsiębiorstwie oraz jej znaczenie dla działalności przedsiębiorstwa, jej miejsce w sprawozdaniu finansowym.
4,0Student posiada wiedzę na temat struktury kapitałowej w przedsiębiorstwie, zna teoretyczne podstawy zarządzania strukturą kapitału oraz jej znaczenia dla działalności przedsiębiorstwa i jej miejsca w sprawozdaniu finansowym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania strukturą kapitału przedsiębiorstwa, zna teoretyczne podstawy oceny przedsięwzięć inwestycyjnych przez pryzmat struktury kapitałowej.
5,0Student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania strukturą kapitału przedsiębiorstwa.
Z_1A_D5/12_W03
Student posiada wiedzę dotyczącą identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa.
2,0Student nie posiada wiedzy na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku oraz działalności operacyjnej przedsiębiorstwa.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku oraz działalności operacyjnej przedsiębiorstwa.
4,5Student posiada dobrą wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku, symptomów zagrożenia upadłością.
5,0Student posiada szeroką wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku, symptomów zagrożenia upadłością.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/12_U01
Student posiada umiejętność oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa.
2,0Student nie posiada umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych, sytuacji majątkowo-kapitałowej przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 60-67% punktów.
3,5Student posiada dobre umiejętności z zakresu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych, sytuacji majątkowo-kapitałowej przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 68-75% punktów.
4,0Student posiada dobre umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 76-83% punktów.
4,5Student posiada dobre umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa, potrafi wyciągać wnioski z informacji na temat otoczenia dalszego i bliższego przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 84-91% punktów.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa, potrafi wyciągać wnioski z informacji na temat otoczenia dalszego i bliższego przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów.
Z_1A_D5/12_U02
Student posiada umiejętność analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych.
2,0Student nie posiada umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o najważniejsze reguły i wskaźniki finasowe. Z testu uzyskał 60-67% punktów.
3,5Student posiada dobre umiejętności z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o reguły i wskaźniki finasowe. Z testu uzyskał 68-75% punktów.
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych. Z testu uzyskał 76-83% punktów.
4,5Student posiada dobre umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych, a także oceny sytuacji finansowej otoczenia dalszego i bliższego. Z testu uzyskał 84-91% punktów.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych, a także oceny sytuacji finansowej otoczenia dalszego i bliższego. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/12_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o rynku finansowym
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa, 2005
  2. G.Michalska, Strategie finansowe przedsiębiorstw, ODDK, Gdańsk, 2009
  3. B.Kołosowska, A.Tokarski, M.Tokarski, E.Chojnacka, Strategie finansowania działalności przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2006
  4. M.Sierpińska, D.Wędzki, Zarządzanie płynnością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2007
  5. A.Duliniec, Finansowanie przedsiębiorstwa. Strategie i instrumenty., PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. A. Duliniec, Finansowanie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2010
  2. J. Grzywacz, Kapitał w przedsiębiorstwie i jego struktura, SGH, Warszawa, 2008
  3. M. Sierpińska, T. Jachna, Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, PWN, Warszawa, 2009
  4. pod red. J. Fryc, J. Jaworski, Współczesne przedsiębiorstwo. Zasobowe czynniki sukcesu w konkurencyjnym otoczeniu, WSB, Gdańsk, 2009
  5. M. Hamrol, Analiza przedsiębiorstwa - ujęcie sytuacyjne, AE w Poznaniu, Poznań, 2005
  6. J.Ickiewicz, Pozyskiwanie, koszt i struktura kapitału w przedsiębiorstwie, SGH, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza strategii finansowania działalności - ujęcie sytuacyjne2
T-A-2Koszt i struktura kapitału w przedsiębiorstwie.2
T-A-3Optymalizacja struktury kapitału w przedsiębiorstwie.1
T-A-4Interpretacja informacji a struktura kapitału1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie strategii finnasowania dzialalności w przedsiębiorstwie.1
T-W-2Planowanie stretegiczne a planowanie finnasowe.1
T-W-3Zarządzanie kapitałem obrotowym netto w przedsiębiorstwie.1
T-W-4Narządzia oceny strategii finansowania dzialalności z uwzględneniem dźwifni finnasowej, operacyjnej i połączonej.1
T-W-5Strategie płynności finansowej.1
T-W-6Polityka wypłaty dywidendy w strategii finnasowawej przedsiębiorstwa.1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowywanie się do zajęć.2
A-A-2Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych.6
A-A-3Rozwiązywanie zadań.1
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia.3
A-A-5Czytanie literatury3
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czytanie wskazanej literatury przedmiotu.2
A-W-2Uczestnictwo w wykładach.6
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.7
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/12_W01Student posiada wiedzę na temat zarządzania składnikami majątku przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W10Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą pozyskiwania źródeł finansowania niezbędnych do prowadzenia działalności przedsiębiorstwa.
C-4Student powinien posiadać umiejętność dokonania podstawowej analizy finansowej przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-3Zarządzanie kapitałem obrotowym netto w przedsiębiorstwie.
T-W-6Polityka wypłaty dywidendy w strategii finnasowawej przedsiębiorstwa.
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków.
M-4Metoda projektów.
M-3Zajęcia multimedialne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach/ audytoriach.
S-1Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat składników majątku przedsiębiorstwa ani na temat sposobów zarządzania nimi. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów.
3,0Student posiada wiedze na temat poszczególnych rodzajów majątku w przedsiębiorstwie oraz ich znaczenia dla działalności przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 60-67% punktów.
3,5Student posiada wiedze na temat poszczególnych rodzajów majątku w przedsiębiorstwie oraz ich znaczenia dla działalności przedsiębiorstwa, ich miejsca w sprawozdaniu finansowym. Z testu uzyskał 68-75% punktów.
4,0Student posiada wiedzę na temat poszczególnych rodzajów majątku w przedsiebiorstwie, zna teoretyczne podstawy zarządzania nimi, określanai ich znaczenia dla działalności przedsiebiorstwa oraz ich miejsca w sprawozdaniu finansowym. Z testu uzyskał 76-83% punktów.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania składnikami majątku przedsiębiorstwa, zna teoretyczne podstawy oceny przedsięwzięć inwestycyjnych przez pryzmat struktury majątkowej. Z testu uzyskał 84-91% punktów.
5,0Student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania składnikami majątku przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/12_W02Student posiada wiedzę na temat kształtu struktrury kapitału w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą pozyskiwania źródeł finansowania niezbędnych do prowadzenia działalności przedsiębiorstwa.
C-4Student powinien posiadać umiejętność dokonania podstawowej analizy finansowej przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-1Pojęcie strategii finnasowania dzialalności w przedsiębiorstwie.
T-W-5Strategie płynności finansowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjne
M-2Metoda przypadków.
M-3Zajęcia multimedialne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach/ audytoriach.
S-1Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktury kapitału.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktury kapitałowej w przedsiębiorstwie oraz jej znaczenie dla działalności przedsiębiorstwa.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat struktury kapitałowej w przedsiębiorstwie oraz jej znaczenie dla działalności przedsiębiorstwa, jej miejsce w sprawozdaniu finansowym.
4,0Student posiada wiedzę na temat struktury kapitałowej w przedsiębiorstwie, zna teoretyczne podstawy zarządzania strukturą kapitału oraz jej znaczenia dla działalności przedsiębiorstwa i jej miejsca w sprawozdaniu finansowym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania strukturą kapitału przedsiębiorstwa, zna teoretyczne podstawy oceny przedsięwzięć inwestycyjnych przez pryzmat struktury kapitałowej.
5,0Student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania strukturą kapitału przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/12_W03Student posiada wiedzę dotyczącą identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W12Identyfikuje procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą pozyskiwania źródeł finansowania niezbędnych do prowadzenia działalności przedsiębiorstwa.
C-2Student powinien nabyć umiejętności podejmowania bieżących i strategicznych decyzji w przedsiębiorstwie.
Treści programoweT-W-5Strategie płynności finansowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjne
M-2Metoda przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach/ audytoriach.
S-1Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku oraz działalności operacyjnej przedsiębiorstwa.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku oraz działalności operacyjnej przedsiębiorstwa.
4,5Student posiada dobrą wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku, symptomów zagrożenia upadłością.
5,0Student posiada szeroką wiedzę na temat identyfikacji zagrożeń w działalności przedsiębiorstwa przez pryzmat kapitału i majątku, symptomów zagrożenia upadłością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/12_U01Student posiada umiejętność oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Student po ukończeniu przedmiotu powinien posiadać umiejętność podejmowania decyzji dotyczących strategii finansowych przedsiębiorstwa.
C-4Student powinien posiadać umiejętność dokonania podstawowej analizy finansowej przedsiębiorstwa.
C-2Student powinien nabyć umiejętności podejmowania bieżących i strategicznych decyzji w przedsiębiorstwie.
Treści programoweT-W-2Planowanie stretegiczne a planowanie finnasowe.
T-W-4Narządzia oceny strategii finansowania dzialalności z uwzględneniem dźwifni finnasowej, operacyjnej i połączonej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjne
M-2Metoda przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach/ audytoriach.
S-1Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych, sytuacji majątkowo-kapitałowej przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 60-67% punktów.
3,5Student posiada dobre umiejętności z zakresu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych, sytuacji majątkowo-kapitałowej przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 68-75% punktów.
4,0Student posiada dobre umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 76-83% punktów.
4,5Student posiada dobre umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa, potrafi wyciągać wnioski z informacji na temat otoczenia dalszego i bliższego przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał 84-91% punktów.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności na temat oceny warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa, potrafi wyciągać wnioski z informacji na temat otoczenia dalszego i bliższego przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/12_U02Student posiada umiejętność analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Cel przedmiotuC-4Student powinien posiadać umiejętność dokonania podstawowej analizy finansowej przedsiębiorstwa.
C-2Student powinien nabyć umiejętności podejmowania bieżących i strategicznych decyzji w przedsiębiorstwie.
Treści programoweT-W-1Pojęcie strategii finnasowania dzialalności w przedsiębiorstwie.
T-W-4Narządzia oceny strategii finansowania dzialalności z uwzględneniem dźwifni finnasowej, operacyjnej i połączonej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjne
M-2Metoda przypadków.
M-3Zajęcia multimedialne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach/ audytoriach.
S-1Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o najważniejsze reguły i wskaźniki finasowe. Z testu uzyskał 60-67% punktów.
3,5Student posiada dobre umiejętności z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o reguły i wskaźniki finasowe. Z testu uzyskał 68-75% punktów.
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych. Z testu uzyskał 76-83% punktów.
4,5Student posiada dobre umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych, a także oceny sytuacji finansowej otoczenia dalszego i bliższego. Z testu uzyskał 84-91% punktów.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o dane ze sprawozdań finansowych, a także oceny sytuacji finansowej otoczenia dalszego i bliższego. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/12_K01Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-5Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie
Treści programoweT-W-6Polityka wypłaty dywidendy w strategii finnasowawej przedsiębiorstwa.
T-W-5Strategie płynności finansowej.
T-W-2Planowanie stretegiczne a planowanie finnasowe.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o rynku finansowym
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0