Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarki nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy gospodarki nieruchomościami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnyc

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.2
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)3
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)3
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami3
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.2
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1rozwiązywanie kazusów30
A-K-2analiza rynku nieruchomości15
A-K-3uczestnictwo w zajęciach15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1projekt z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C11_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
Z_1A_W02, Z_1A_W10C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C11_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
Z_1A_U01, Z_1A_U17, Z_1A_U21C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-3, S-2
Z_1A_C11_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
Z_1A_U04, Z_1A_U03C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-3, S-2
Z_1A_C11_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
Z_1A_U16, Z_1A_U05C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-3, S-2
Z_1A_C11_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Z_1A_U05C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C11_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
Z_1A_K02, Z_1A_K01C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-3, S-2
Z_1A_C11_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
Z_1A_K01C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-4, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C11_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego
3,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C11_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_C11_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
2,0Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu
3,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dobrym
4,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_C11_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
2,0Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii
3,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_C11_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
2,0Student nie potrafi wykorzytywać zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C11_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_C11_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
2,0Absolwent nie jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Błażej Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami, Lexis nexis, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. G. Bieniek, S. Rudnicki, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
  2. M. Nowak, T. Skotarczak, Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, 2010, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.2
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)3
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)3
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami3
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.2
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.2
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1rozwiązywanie kazusów30
A-K-2analiza rynku nieruchomości15
A-K-3uczestnictwo w zajęciach15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C11_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W10Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego
3,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C11_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C11_U02Umie organizować pracę własną i zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu
3,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dobrym
4,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C11_U03Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U16Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania problemów z zakresu zarządzania i ekonomii
Z_1A_U05Realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii
3,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C11_U04Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U05Realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzytywać zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C11_K01Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Z_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C11_K02Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu bardzo dobrym