Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Bankowość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bankowość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Emilia Barej-Kaczmarek <Emilia.Barej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 5 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 10 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z mikroekonomii.
W-2Znajomośc zagadnień z makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student po ukończeniu przedmiotu powinień posiadać elementarną wiedzę na temat specyfiki finansów.
C-2Student powinień znać miejsce nauki finansów w naukach ekonomicznych.
C-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
C-4Student ma świadomość koniczności ciągłego pogłębiania swojej wiedzy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Funkcje finansów. Zjawiska finansowe.1
T-A-2System sektora finansów publicznych2
T-A-3System finansowy przedsiębiorstw. Istota działalności finansowej przedsiębiorstw.3
T-A-4Usługi faktoringowe i leasingowe.1
T-A-5System ubezpieczeń. Rodzaje usług ubezpieczeniowych.2
T-A-6SKOK-i i inne instytucje pośrednictwa finansowego.1
10
wykłady
T-W-1System bankowy3
T-W-2Operacje bankowe2
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowywanie się do zajęć.16
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.14
A-A-3Uczestnictwo w ćwiczeniach10
A-A-4Rozwiązywanie zadań.10
A-A-5Przygotowanie się do zaliczenia.10
60
wykłady
A-W-1Przygotowywanie się do zajęć5
A-W-2Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-3Czytanie zalecanej literatury10
A-W-4Przygopwywanie się za zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia informacyjne.
M-2Zajęcia problemowe.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
M-4Metoda przypadków.
M-5Zajęcia multimedialne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C16_W01
Student posiada wiedzę na temat przedmiotu finansów oraz zjaiwsk finansowych.
Z_1A_W03, Z_1A_W01C-2, C-1T-A-1M-2, M-3, M-5, M-1S-2, S-1
Z_1A_C16_W02
Student posiada wiedzę z zakresu systemu bankowego, funkcjonowania banków oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
Z_1A_W02C-2, C-3T-A-6M-4, M-2, M-3, M-5, M-1S-2, S-1
Z_1A_C16_W03
Student posiada wiedzę na temat istoty działalności finansowej przedsiębiorstw oraz znaczenia systemu bankowego dla ich działalności.
Z_1A_W11, Z_1A_W03C-3T-A-4, T-A-3M-4, M-3, M-1S-2, S-1
Z_1A_C16_W04
Student posiada ogólną wiedzę z zakresu powiązań między systemem bankowym a finansami publicznymi.
Z_1A_W02, Z_1A_W11, Z_1A_W03C-3T-A-2M-4, M-3, M-1S-2, S-1
Z_1A_C16_W05
Student posiada wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz roli jaką pełnią w systemie bankowym.
Z_1A_W02, Z_1A_W11, Z_1A_W03C-3T-A-5M-4, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C16_U01
Student potrafi wsykorzystać wiedzę z bankowości do określenia rodzaju potrzeb na rynku w zależności od sytuacji ekonomicznej
Z_1A_U12, Z_1A_U01, Z_1A_U21C-1, C-3T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-3M-4, M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C16_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Z_1A_K01C-4T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C16_W01
Student posiada wiedzę na temat przedmiotu finansów oraz zjaiwsk finansowych.
2,0Student nie posiada wiedzy na temat funkcjonowania finansów oraz zjawisk finansowych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów.
3,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić ogniwa systemu finansowego.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
4,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
Z_1A_C16_W02
Student posiada wiedzę z zakresu systemu bankowego, funkcjonowania banków oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
3,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego oraz roli i znaczenia banku centralnego.
3,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego oraz organizacji banków komercyjnych.
4,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe.
4,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe, zna zagadnienia dotyczące kredytów.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
Z_1A_C16_W03
Student posiada wiedzę na temat istoty działalności finansowej przedsiębiorstw oraz znaczenia systemu bankowego dla ich działalności.
2,0Student nie posiada wiedzy na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
3,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa.
3,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego.
4,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
4,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić i scharakteryzować alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
Z_1A_C16_W04
Student posiada ogólną wiedzę z zakresu powiązań między systemem bankowym a finansami publicznymi.
2,0Student nie posiada ogólnej wiedzy z zakresu finansów publicznych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić dochody i wydatki państwa.
4,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić wydatki i dochody państwa, posiada wiedzę na temat systemu podatkowego.
4,5Student dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
Z_1A_C16_W05
Student posiada wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz roli jaką pełnią w systemie bankowym.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
3,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie i określić jego formy oraz scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej.
3,5Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej oraz opisać funcje i zasady ubezpieczeń.
4,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej, opisać funcje i zasady ubezpieczeń, a także scharakteryzować rodzaje ubezpieczeń.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz posiada wiedzę na temat bieżących uwarunkowań systemu ubezpieczeń.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C16_U01
Student potrafi wsykorzystać wiedzę z bankowości do określenia rodzaju potrzeb na rynku w zależności od sytuacji ekonomicznej
2,0Student nie portafi dobierać produktów bankowych w zależności od potrzeb przy uwzględnieniu sytuacji na rynku
3,0Student potrafi dobierać produkty bankowe w zależności od sytaucji na rynku
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C16_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o rynku finansowym
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. S. Owsiak, Podstawy nauki finansów, PWE, Warszawa, 2002
  2. red. S.Flejterski, B. Świecka, Elementy finansów i bankowości, CeDeWu, Warszawa, 2005
  3. red. W. Kapuścińska-Przybylska, Pośrednictwo finansowe w Polsce, CeDeWu, Warszawa, 2009
  4. red. M. Podstawka, Finanse, PWN, Warszawa, 2010
  5. S.Owsiak, Finanse publiczne. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. J. Gajdka, E. Walińska, Zarządzanie finansowe, Fundacja Rozwoju Rachunkowości, Warszawa, 2000
  2. W. Jaworski, Współczesny bank, Poltext, Warszawa, 2000
  3. B. Pietrzak, Z. Polański, System finansowy w Polsce, PWN, Warszawa, 2008
  4. V. Jog, C. Suszyński, Zarządzanie finansami przedsiebiorstwa, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa, 2000
  5. C. Kosikowski, E. Ruśkowski, Finanse publiczne i prawo finansowe, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Białystok, 2008
  6. A. Majchrzycka-Guzowska, Finanse i prawo finansowe, Wydawnictwo Prawnicze Lexis Nexis, Warszawa, 2011
  7. E.Jarocka, Finanse, Difin, Warszawa, 2004
  8. K. Bednarz, Finanse dla niefinansistów, C.H. Beck, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Funkcje finansów. Zjawiska finansowe.1
T-A-2System sektora finansów publicznych2
T-A-3System finansowy przedsiębiorstw. Istota działalności finansowej przedsiębiorstw.3
T-A-4Usługi faktoringowe i leasingowe.1
T-A-5System ubezpieczeń. Rodzaje usług ubezpieczeniowych.2
T-A-6SKOK-i i inne instytucje pośrednictwa finansowego.1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1System bankowy3
T-W-2Operacje bankowe2
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowywanie się do zajęć.16
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.14
A-A-3Uczestnictwo w ćwiczeniach10
A-A-4Rozwiązywanie zadań.10
A-A-5Przygotowanie się do zaliczenia.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowywanie się do zajęć5
A-W-2Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-3Czytanie zalecanej literatury10
A-W-4Przygopwywanie się za zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C16_W01Student posiada wiedzę na temat przedmiotu finansów oraz zjaiwsk finansowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-2Student powinień znać miejsce nauki finansów w naukach ekonomicznych.
C-1Student po ukończeniu przedmiotu powinień posiadać elementarną wiedzę na temat specyfiki finansów.
Treści programoweT-A-1Funkcje finansów. Zjawiska finansowe.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia problemowe.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
M-5Zajęcia multimedialne.
M-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat funkcjonowania finansów oraz zjawisk finansowych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów.
3,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić ogniwa systemu finansowego.
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
4,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C16_W02Student posiada wiedzę z zakresu systemu bankowego, funkcjonowania banków oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-2Student powinień znać miejsce nauki finansów w naukach ekonomicznych.
C-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-A-6SKOK-i i inne instytucje pośrednictwa finansowego.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-2Zajęcia problemowe.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
M-5Zajęcia multimedialne.
M-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
3,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego oraz roli i znaczenia banku centralnego.
3,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego oraz organizacji banków komercyjnych.
4,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe.
4,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe, zna zagadnienia dotyczące kredytów.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C16_W03Student posiada wiedzę na temat istoty działalności finansowej przedsiębiorstw oraz znaczenia systemu bankowego dla ich działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-A-4Usługi faktoringowe i leasingowe.
T-A-3System finansowy przedsiębiorstw. Istota działalności finansowej przedsiębiorstw.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
M-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
3,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa.
3,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego.
4,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
4,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić i scharakteryzować alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C16_W04Student posiada ogólną wiedzę z zakresu powiązań między systemem bankowym a finansami publicznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-A-2System sektora finansów publicznych
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
M-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada ogólnej wiedzy z zakresu finansów publicznych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić dochody i wydatki państwa.
4,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić wydatki i dochody państwa, posiada wiedzę na temat systemu podatkowego.
4,5Student dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C16_W05Student posiada wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz roli jaką pełnią w systemie bankowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-A-5System ubezpieczeń. Rodzaje usług ubezpieczeniowych.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
M-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
3,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie i określić jego formy oraz scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej.
3,5Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej oraz opisać funcje i zasady ubezpieczeń.
4,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej, opisać funcje i zasady ubezpieczeń, a także scharakteryzować rodzaje ubezpieczeń.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz posiada wiedzę na temat bieżących uwarunkowań systemu ubezpieczeń.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C16_U01Student potrafi wsykorzystać wiedzę z bankowości do określenia rodzaju potrzeb na rynku w zależności od sytuacji ekonomicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U12Potrafi określić oczekiwania rynku
Z_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Student po ukończeniu przedmiotu powinień posiadać elementarną wiedzę na temat specyfiki finansów.
C-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-A-1Funkcje finansów. Zjawiska finansowe.
T-A-5System ubezpieczeń. Rodzaje usług ubezpieczeniowych.
T-A-6SKOK-i i inne instytucje pośrednictwa finansowego.
T-A-4Usługi faktoringowe i leasingowe.
T-A-3System finansowy przedsiębiorstw. Istota działalności finansowej przedsiębiorstw.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-2Zajęcia problemowe.
M-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie portafi dobierać produktów bankowych w zależności od potrzeb przy uwzględnieniu sytuacji na rynku
3,0Student potrafi dobierać produkty bankowe w zależności od sytaucji na rynku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C16_K01Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-4Student ma świadomość koniczności ciągłego pogłębiania swojej wiedzy
Treści programoweT-A-1Funkcje finansów. Zjawiska finansowe.
T-A-5System ubezpieczeń. Rodzaje usług ubezpieczeniowych.
T-A-6SKOK-i i inne instytucje pośrednictwa finansowego.
T-A-3System finansowy przedsiębiorstw. Istota działalności finansowej przedsiębiorstw.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o rynku finansowym
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0