Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Organizacja rachunkowości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja rachunkowości
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie podstawowych pojęć z zakresu rachunkowości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości2
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa3
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej2
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej2
T-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej2
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej2
T-A-7Kolokwium zaliczeniowe2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury i rozwiązywanie zadań problemowych30
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/3_W01
Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W11C-1T-A-1M-1, M-3S-3, S-2, S-1
E_1A_D11/3_W02
Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W06, E_1A_W11C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-3, M-4S-3, S-2, S-1
E_1A_D11/3_W03
Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
E_1A_W09C-1T-A-2M-1, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/3_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostakch gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U05, E_1A_U06, E_1A_U10C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-1M-2, M-4S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/3_K01
Student posiada zdolność do indywidualnej i zespołowej pracy, pozwalającej rozwiązywać analizowane podczas zajęć problemy
E_1A_K01, E_1A_K02C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1M-2, M-3, M-4S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/3_W01
Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
2,0Student nie zna istoty, zakresu oraz narzędzi organizacji rachunkowości
3,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 95%
E_1A_D11/3_W02
Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
2,0Student nie zna zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
3,0Student w podsatwowym zakresie zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych
3,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 70%.
4,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 80%
4,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 90%
5,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 95%
E_1A_D11/3_W03
Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
2,0Student nie zna zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna niektóre zasady etyki w rachunkowości
3,5Student zna i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkowści
4,0Student zna wszystkie i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkwości
4,5Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkwości
5,0Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkowości. Odnosi je do regulacji prawa bilansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/3_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostakch gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Spotrafi potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniejj 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/3_K01
Student posiada zdolność do indywidualnej i zespołowej pracy, pozwalającej rozwiązywać analizowane podczas zajęć problemy
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Kiziukiewicz T., Organizacja rachunkowości, PWN, Warszawa, 2002, 1
  2. Cebrowska T. (red.), Rachunkowość finansowa i podatkowa, PWN, Warszawa, 2016, 2
  3. Winiarska K. (red.), Organizacja rachunkowości, PWE, Warszawa, 2011, 1
  4. Infor PL, Instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo – księgowych, Infor PL, Warszawa, 2014, 1, ISBN-13 978-83-7440-481-5
  5. ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2013 r. poz 330 ze zm., 2013

Literatura dodatkowa

  1. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, LexisNexis, Warszawa, 2014, 6
  2. Gos W. (red.), Vademekum samodzielnego księgowego, Polska Akademia Rachunkowości, Warszawa, 2010, 4
  3. Gos W. (red.), Vademekum głównego księgowego, Polska Akademia Rachunkowości, Warszawa, 2009, 2
  4. Pałka M., Zakładowy Plan Kont z komentarzem dla jednostek prowadzących działalność gospodarczą, Ekspert, Wrocław, 2015, 26

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości2
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa3
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej2
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej2
T-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej2
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej2
T-A-7Kolokwium zaliczeniowe2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury i rozwiązywanie zadań problemowych30
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D11/3_W01Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat zasad rachunkowości oraz systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna istoty, zakresu oraz narzędzi organizacji rachunkowości
3,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D11/3_W02Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat zasad rachunkowości oraz systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej
T-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
3,0Student w podsatwowym zakresie zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych
3,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 70%.
4,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 80%
4,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 90%
5,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D11/3_W03Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna niektóre zasady etyki w rachunkowości
3,5Student zna i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkowści
4,0Student zna wszystkie i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkwości
4,5Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkwości
5,0Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkowości. Odnosi je do regulacji prawa bilansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D11/3_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostakch gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej
T-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej
T-A-7Kolokwium zaliczeniowe
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Spotrafi potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniejj 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D11/3_K01Student posiada zdolność do indywidualnej i zespołowej pracy, pozwalającej rozwiązywać analizowane podczas zajęć problemy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej
T-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości