Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Sylabus przedmiotu Międzynarodowe aspekty zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Międzynarodowe aspekty zarządzania | ||
Specjalność | Handel zagraniczny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu makro i mikroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu teorii międzynarodowej wymiany gospodarczej oraz praktycznych aspektów wymiany handlowej z zagranicą. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kulturowy wymiar międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi. | 5 |
T-A-2 | Proces zatrudniania w przedsiębiorstwach międzynarodowych. | 5 |
T-A-3 | Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji. | 5 |
T-A-4 | Wynagradzanie w przedsiębiorstwach międzynarodowych. | 5 |
T-A-5 | Rozwój personelu i kariera międzynarodowa. | 5 |
T-A-6 | Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota zarządzania w międzynarodowym otoczeniu. | 3 |
T-W-2 | Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej. | 3 |
T-W-3 | Analiza międzynarodowego otocznia marketingowego. | 3 |
T-W-4 | Projektowanie strategii zarządzania dla przedsiębiorstw działających w międzynarodowym otoczeniu. | 3 |
T-W-5 | Istota i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wprowadzający. |
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-3 | Dyskusje w grupach |
M-4 | Studia przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/8_W02 Student posiada wiedzę na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | E_1A_W02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/8_U01 Student umie definiować elementy zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | E_1A_U09, E_1A_U11 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/8_K01 Student posiada kompetencje do analizy procesów zarządzania w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. | E_1A_K05 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/8_W02 Student posiada wiedzę na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | 2,0 | Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. |
3,0 | Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
3,5 | Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
4,0 | Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
4,5 | Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
5,0 | Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/8_U01 Student umie definiować elementy zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | 2,0 | Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. |
3,0 | Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
3,5 | Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
4,0 | Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
4,5 | Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
5,0 | Student posiada od 95 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/8_K01 Student posiada kompetencje do analizy procesów zarządzania w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. | 2,0 | Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. |
3,0 | Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
3,5 | Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
4,0 | Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
4,5 | Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. | |
5,0 | Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu. |
Literatura podstawowa
- Pod red. Aleksego Pocztowskiego, MIĘDZYNARODOWE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Kotler P., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994