Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Controling logistyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Controling logistyki
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Sobczyk <Andrzej.Sobczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student ma znajomość podstaw rachunkowości i analizy ekonomicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego
C-2kształtowanie umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Funkcje i zadania controllingu w przedsiębiorstwie2
T-K-2organizacja controllingu logistycznego w przedsiębiorstwie2
T-K-3Narzędzia controllingu logistycznego i ich baza informacyjna2
T-K-4wskaźniki controllingu logistycznego, zastosowanie wskażników oceny i pomiaru podsystemów logistycznych3
T-K-5Identyfikacja i wyodrębnianie kosztów logistycznych2
T-K-6budżetowanie kosztów logistycznych2
T-K-7udziała controllingu w osiąganiu celów przedsiębiorstwa2
15
wykłady
T-W-1Znaczenie, zakres i zadania controllingu2
T-W-2organizacja controllingu w przedsiębiorstwie2
T-W-3Narzędzia i baza informacyjna controllingu2
T-W-4System wskaźników controllingu2
T-W-5Diagnostyka efektywności ekonomicznej działań logistycznych przedsiębiorstw2
T-W-6Identyfikacja kosztów logistyki. Koszty logistyki w łańcuchu dostaw2
T-W-7Metodyka wdrażania controllingu w przedsiębiorstwach2
T-W-8controlling logistyczny w analizie strategicznej przedsiębiorstwa1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2przygotowywanie się do zajęć5
A-K-3przygotowanie sie do zaliczenia5
A-K-4opracowanie ćwiczeń sytuacyjnych5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2analiza literatury przedmiotu10
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, opis, wyjaśnienie
M-2metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące: metoda przypadków,

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ustna lub pisemna odpowiedź w trakcie kursu
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy weryfikujący zagadnienia poruszane na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: opracowane rozwiązanie podanego ćwiczenia sytuacyjnego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D8/11_W01
Student potrafi scharakteryzować koncepcję i narzędzia controllingu logistycznego
E_1A_W06, E_1A_W12C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D8/11_U01
Student potrafi zastosować narzędzia controllingu logistycznego oraz dokonać interpretacji uzyskanych wyników
E_1A_U01, E_1A_U11, E_1A_U21C-2T-K-3, T-W-3, T-W-4, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D8/11_K01
Jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
E_1A_K05C-2T-K-1, T-K-3, T-K-4, T-W-1, T-W-5M-1, M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D8/11_W01
Student potrafi scharakteryzować koncepcję i narzędzia controllingu logistycznego
2,0Prezentuje śladowy poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
3,5Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
4,0Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, w niepełny sposób charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
4,5Prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
5,0Prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D8/11_U01
Student potrafi zastosować narzędzia controllingu logistycznego oraz dokonać interpretacji uzyskanych wyników
2,0Prezentuje śladowy poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki , wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Prezentuje dostateczny poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
3,5Prezentuje dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
4,0Prezentuje dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w niepełny sposób charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
4,5Prezentuje bardzo dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu
5,0Prezentuje wysoki poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D8/11_K01
Jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
2,0wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realaizacji poleceń
3,5wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
4,0samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
4,5w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu
5,0w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu, samodzielnie analizuje i wyciąga wnioski

Literatura podstawowa

  1. Abt S., Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 1995
  2. Vollmuth H.J., Controlling - planowanie, kontrola, zarządzanie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1993
  3. Śliwczyński B., Controlling w zarządzaniu logistyką, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2007
  4. Jędralska K., Woźniak-Sobczyk B., System wdrażania controllingu w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Marciniak S., Controlling. Filozofia, projektowanie, DIFiN, Warszawa, 2001
  2. Śliwczyński B., Controlling operacyjny łańcucha dostaw w zarządzaniu wartością produktu, Uniwesytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2011
  3. Śliwczyński B., Planowanie logistyczne, Wyższa Szkołą Logistyki, Poznań, 2007

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Funkcje i zadania controllingu w przedsiębiorstwie2
T-K-2organizacja controllingu logistycznego w przedsiębiorstwie2
T-K-3Narzędzia controllingu logistycznego i ich baza informacyjna2
T-K-4wskaźniki controllingu logistycznego, zastosowanie wskażników oceny i pomiaru podsystemów logistycznych3
T-K-5Identyfikacja i wyodrębnianie kosztów logistycznych2
T-K-6budżetowanie kosztów logistycznych2
T-K-7udziała controllingu w osiąganiu celów przedsiębiorstwa2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie, zakres i zadania controllingu2
T-W-2organizacja controllingu w przedsiębiorstwie2
T-W-3Narzędzia i baza informacyjna controllingu2
T-W-4System wskaźników controllingu2
T-W-5Diagnostyka efektywności ekonomicznej działań logistycznych przedsiębiorstw2
T-W-6Identyfikacja kosztów logistyki. Koszty logistyki w łańcuchu dostaw2
T-W-7Metodyka wdrażania controllingu w przedsiębiorstwach2
T-W-8controlling logistyczny w analizie strategicznej przedsiębiorstwa1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2przygotowywanie się do zajęć5
A-K-3przygotowanie sie do zaliczenia5
A-K-4opracowanie ćwiczeń sytuacyjnych5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2analiza literatury przedmiotu10
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/11_W01Student potrafi scharakteryzować koncepcję i narzędzia controllingu logistycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego
Treści programoweT-K-1Funkcje i zadania controllingu w przedsiębiorstwie
T-K-2organizacja controllingu logistycznego w przedsiębiorstwie
T-K-3Narzędzia controllingu logistycznego i ich baza informacyjna
T-K-4wskaźniki controllingu logistycznego, zastosowanie wskażników oceny i pomiaru podsystemów logistycznych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, opis, wyjaśnienie
M-2metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące: metoda przypadków,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ustna lub pisemna odpowiedź w trakcie kursu
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy weryfikujący zagadnienia poruszane na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje śladowy poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
3,5Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
4,0Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, w niepełny sposób charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
4,5Prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
5,0Prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/11_U01Student potrafi zastosować narzędzia controllingu logistycznego oraz dokonać interpretacji uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2kształtowanie umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu
Treści programoweT-K-3Narzędzia controllingu logistycznego i ich baza informacyjna
T-W-3Narzędzia i baza informacyjna controllingu
T-W-4System wskaźników controllingu
T-W-7Metodyka wdrażania controllingu w przedsiębiorstwach
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, opis, wyjaśnienie
M-2metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące: metoda przypadków,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ustna lub pisemna odpowiedź w trakcie kursu
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy weryfikujący zagadnienia poruszane na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: opracowane rozwiązanie podanego ćwiczenia sytuacyjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Prezentuje śladowy poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki , wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Prezentuje dostateczny poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
3,5Prezentuje dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
4,0Prezentuje dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w niepełny sposób charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
4,5Prezentuje bardzo dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu
5,0Prezentuje wysoki poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/11_K01Jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2kształtowanie umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu
Treści programoweT-K-1Funkcje i zadania controllingu w przedsiębiorstwie
T-K-3Narzędzia controllingu logistycznego i ich baza informacyjna
T-K-4wskaźniki controllingu logistycznego, zastosowanie wskażników oceny i pomiaru podsystemów logistycznych
T-W-1Znaczenie, zakres i zadania controllingu
T-W-5Diagnostyka efektywności ekonomicznej działań logistycznych przedsiębiorstw
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, opis, wyjaśnienie
M-3metody aktywizujące: metoda przypadków,
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: opracowane rozwiązanie podanego ćwiczenia sytuacyjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości
3,0Wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realaizacji poleceń
3,5wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń
4,0samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach
4,5w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu
5,0w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu, samodzielnie analizuje i wyciąga wnioski