Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy (angielski)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marzena Kondyjowska <Marzena.Kondyjowska@zut.edu.pl>, Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 20 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.2
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)3
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)3
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.3
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.55
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/A1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-1, M-5, M-3, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/A1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20C-1T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-4, M-1, M-3, M-6, M-2S-1, S-2
E_2A_A8/A1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20C-2T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-1, M-5S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/A1_K01
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
E_2A_K01C-1T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/A1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/A1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/A1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/A1_K01
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
2,0
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.Allison, J.Townend, P. Emmerson, THE BUSINESS, Macmillan, 2008

Literatura dodatkowa

  1. I.Badger, P.Menzies, ENGLISH FOR BUSINESS LIFE, Marshall Cavendish, 2007
  2. N.Abdel Khalik, H. Badr, D.El-Araby, BUSINESS ENGLISH. MARKETING AND SALES, Express Publishing, 2008
  3. Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA MARKETING, 2000
  4. Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA BANKOWOŚĆ I FINANSE, 2000

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.2
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)3
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)3
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.3
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.1
20

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.55
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A8/A1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A8/A1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A8/A1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A8/A1_K01potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5
4,0
4,5
5,0