Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Logistyka w procesach produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka w procesach produkcji
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia, zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu zarządzania procesami sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
C-2Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-K-2Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów1
T-K-3Koncepcje logistycznego sterowania produkcją1
T-K-4Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji1
T-K-5Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji1
T-K-6Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-K-7Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa1
T-K-8Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
9
wykłady
T-W-1Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-W-2Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów1
T-W-3Koncepcje logistycznego sterowania produkcją1
T-W-4Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji1
T-W-5Wykorzystanie zasady Kaizein w projektowaniu produkcji1
T-W-6Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-W-7Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa1
T-W-8Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach9
A-K-2Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z wykładów15
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia teorii z wykładów15
A-W-3Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki w procesach produkcji6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/06_W01
Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
E_1A_W01, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W15C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/06_U01
Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U20, E_1A_U10C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7M-2, M-3S-2, S-1
E_1A_D3/06_U02
Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U20, E_1A_U10C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/06_W01
Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
2,0Nie posiada wiedzy z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,5Posiada ogólną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
4,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach
4,5Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/06_U01
Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja
2,0Nie posiada umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,5Posiada większość umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
E_1A_D3/06_U02
Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
2,0Nie posiada umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach

Literatura podstawowa

  1. Abt S., Systemy logistyczne w gospodarowaniu. Teoria i praktyka logistyki, AE w Poznaniu, Poznań, 1996
  2. Pfohl H.Ch., Systemy logistyczne, HiM, Poznań, 1998
  3. Wróblewski K. J., Podstawy sterowania przepływem produkcji, PWN, Warszawa, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
  2. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
  3. Szpon J., Analiza logistyczna w przedsiębiorstwie, SNIGiR, Szczecin, 2006

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-K-2Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów1
T-K-3Koncepcje logistycznego sterowania produkcją1
T-K-4Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji1
T-K-5Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji1
T-K-6Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-K-7Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa1
T-K-8Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-W-2Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów1
T-W-3Koncepcje logistycznego sterowania produkcją1
T-W-4Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji1
T-W-5Wykorzystanie zasady Kaizein w projektowaniu produkcji1
T-W-6Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-W-7Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa1
T-W-8Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach9
A-K-2Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z wykładów15
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia teorii z wykładów15
A-W-3Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki w procesach produkcji6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/06_W01Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu zarządzania procesami sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
Treści programoweT-W-1Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa
T-W-3Koncepcje logistycznego sterowania produkcją
T-W-4Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji
T-W-5Wykorzystanie zasady Kaizein w projektowaniu produkcji
T-W-6Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC
T-W-7Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa
T-W-2Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,5Posiada ogólną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
4,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach
4,5Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/06_U01Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U20Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
Treści programoweT-K-1Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa
T-K-2Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów
T-K-3Koncepcje logistycznego sterowania produkcją
T-K-4Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji
T-K-5Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji
T-K-6Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC
T-K-7Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
S-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,5Posiada większość umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/06_U02Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U20Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
Treści programoweT-K-1Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa
T-K-2Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów
T-K-3Koncepcje logistycznego sterowania produkcją
T-K-4Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji
T-K-5Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji
T-K-6Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC
T-K-7Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
S-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach