Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Źródła informacji o nieruchomościach | ||
Specjalność | Wycena nieruchomości | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach |
C-2 | Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste | 5 |
T-K-2 | Kataster nieruchomości | 3 |
T-K-3 | Ewidencja sieci uzbrojenia terenu | 5 |
T-K-4 | Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość | 4 |
T-K-5 | Mapy tematyczne | 3 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w konwersatoriach | 20 |
A-K-2 | Przygotowanie do bieżących zajęć | 20 |
A-K-3 | Przygotowanie wskazanej literatury | 25 |
A-K-4 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 25 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metoda podająca- objaśnienia i wyjaśnienia |
M-3 | Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków |
M-4 | Metody praktyczne - ćwiczenia |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena testu wielokrotnego wyboru |
S-2 | Ocena formująca: Ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/3_W01 Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach | E_2A_W01, E_2A_W04, E_2A_W08 | — | C-2, C-1 | T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-5, T-K-4 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/3_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach | E_2A_U01, E_2A_U05, E_2A_U21 | — | C-2 | T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-4 | M-4, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/3_K01 Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami | E_2A_K01, E_2A_K03, E_2A_K04 | — | C-2 | T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-5, T-K-4 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/3_W01 Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach |
3,0 | Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
4,0 | Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/3_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela |
3,0 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela | |
3,5 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela | |
4,0 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie | |
4,5 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający | |
5,0 | Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/3_K01 Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami | 2,0 | Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach |
3,0 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym | |
3,5 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach | |
4,5 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu | |
5,0 | W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu |
Literatura podstawowa
- D. Falcenloben, Kataster nieruchomości Rejesterem Publicznym, Gall, 2009
- M.H. Kamiński, Księgi wieczyste i hipoteka, Zielona góra, 1999
Literatura dodatkowa
- Dz. U. 2010 nr 193 poz 1287, Ustawa z dnia 17 maja 1989 Prawo geodezyjne i kartograficzne, 2010
- Dz. U. 1999 nr 38 poz. 371, Rozporządzenie ministra rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków, 1999