Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Uwarunkowania gospodarowania kapitałem ludzkim:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Uwarunkowania gospodarowania kapitałem ludzkim | ||
Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie ewolucji funkcji personalnej i podejść do zasobów ludzkich. |
C-2 | Poznanie instrumentów dotyczących różnych obszarów funkcji personalnych. |
C-3 | Umiejętność identyfikacji uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych gospodarowania kapitałem ludzkim. |
C-4 | Rozumienie wpływu uwarunkowań na funkcję personalną w organizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Ewolucja funkcji personalnej. | 4 |
T-K-2 | Metody i techniki realizacji funkcji personalnej na szczeblu operacyjnym. | 3 |
T-K-3 | Metody i techniki realizacji funkcji personalnej na szczeblu strategicznym. | 3 |
T-K-4 | Sprawozdawczość kapitału ludzkiego. | 4 |
T-K-5 | Uwarunkowania wewnętrzne gospodarowania kapitałem ludzkim. | 4 |
T-K-6 | Uwarunkowania zewnętrzne gospodarowania kapitałem ludzkim. | 4 |
T-K-7 | Modele oceny kapitału ludzkiego | 2 |
T-K-8 | Diagnoza kapitału ludzkiego w Polsce | 4 |
T-K-9 | Polityka wsparcia kapitału ludzkiego | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-K-2 | Przygotowanie do konwersatoriów na podstawie wskazanych pozycji literaturowych. | 100 |
A-K-3 | Przygotowanie prezentacji z zadanego obszaru tematycznego (praca zespołowa) | 20 |
A-K-4 | Przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów | 30 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatowryjny |
M-2 | Dyskusja na temat prezentowanego zagadnienia. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zespołowa wykonanej analizy zadanego obszaru problemowego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/1_W01 Potrafi opisać i wyjaśnić znaczenie uwarunkowań mających wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim | E_2A_W05, E_2A_W10, E_2A_W14 | — | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/1_U01 Posiada umiejętność identyfikacji uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim | E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U10, E_2A_U11, E_2A_U12 | — | C-3, C-4 | T-K-7, T-K-5, T-K-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_D2/1_U02 Potrafi zidentyfikować i przeprowadzić analizę obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim | E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U10, E_2A_U11, E_2A_U12 | — | C-3, C-4 | T-K-7, T-K-5, T-K-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/1_W01 Potrafi opisać i wyjaśnić znaczenie uwarunkowań mających wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim | 2,0 | Nie potrafi opisać i wyjaśnić poznanych uwarunkowań mających wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim |
3,0 | Zadawalajaco opisuje niektóre poznane uwarunkowania mające wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim | |
3,5 | Zadawalajaco opisuje i wyjaśnia niektóre poznane uwarunkowania mające wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim | |
4,0 | Dobrze opisuje i wyjaśnia większość poznanych uwarunkowań mających wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim | |
4,5 | Bardzo dobrze opisuje i wyjaśnia większość poznanych uwarunkowań mających wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim | |
5,0 | W znakomity sposób opisuje i wyjaśnia poznane uwarunkowania mające wpływ na proces gospodarowania kapitałem ludzkim |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/1_U01 Posiada umiejętność identyfikacji uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim | 2,0 | Nie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy do identyfikacji poznanych uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim |
3,0 | Posiada zadawalające umiejętności identyfikacji niektórych uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim | |
3,5 | Posiada zadawalające umiejętności identyfikacji uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim | |
4,0 | Posiada dobre umiejętności identyfikacji uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim | |
4,5 | Posiada bardzo dobre umiejętności identyfikacji uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim | |
5,0 | Posiada znakomite umiejętności identyfikacji uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych procesu gospodarowania kapitałem ludzkim | |
E_2A_D2/1_U02 Potrafi zidentyfikować i przeprowadzić analizę obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim | 2,0 | Nie potrafi zidentyfikować i przeprowadzić analizy obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim |
3,0 | W uproszczony sposób sposób potrafi ogólnie zidentyfikować i przeprowadzić fragmentaryczną analizę obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim | |
3,5 | W zadawalającym stopniu potrafi zidentyfikować i przeprowadzić analizę obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim | |
4,0 | Dobrze potrafi zidentyfikować i przeprowadzić analizę obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim | |
4,5 | Bardzo dobrze potrafi zidentyfikować i przeprowadzić analizę obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim | |
5,0 | W doskonały sposób potrafi zidentyfikować i przeprowadzić analizę obszarów uwarunkowań mających wpływ na gospodarowanie kapitałem ludzkim |
Literatura podstawowa
- Angela Baron i Michael Armstrong, Zarządzanie kapitałem ludzkim, Wolter Kluwer Polska, Kraków, 2008
- Marta Juchnowicz (Red.), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa, 2007
- Grzegorz Łukasiewicz, Kapitał ludzki organizacji, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa, 2004