Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Rachunkowość projektów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rachunkowość projektów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw rachunkowości, podstawowych kategorii ekonomicznych, podstaw organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw, podstaw prawa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami rachunkowości i ich rolą w zarządzaniu projektami. Przygotowanie studentów do ewidencji rezultatów projektów i ich rozliczania oraz wykorzystania instrumentów rachunkowości zarządczej w projektach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Definicje, cechy, rodzaje i struktura projektu | 2 |
T-P-2 | Istota i zakres rachunkowości projektów | 2 |
T-P-3 | Polityka rachunkowości jednostki w kontekście realizacji projektów | 2 |
T-P-4 | Rozbudowa planu kont na potrzeby ewidencji projektów | 4 |
T-P-5 | Procedury dokumentowania kosztów i wydatków objętych projektem | 4 |
T-P-6 | Wykorzystanie instrumentów rachunkowości zarządczej w projektach | 6 |
T-P-7 | Ewidencja księgowa zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektów | 8 |
T-P-8 | Audyt projektów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: objaśnienia i wyjaśnienia Metody problemowe: wykład problemowy Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyzna, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sporządzenie i prezentacja wybranych elementów ekonomiczno-finansowych projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O23_W01 Poznanie podstawowych założeń realizacji oraz zasad rozliczania projektów. | E_2A_W04, E_2A_W09, E_2A_W11, E_2A_W13, E_2A_W14, E_2A_W15 | — | C-1 | T-P-8, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O23_U01 Opracowanie ekonomiczno-finansowych części projektu. | E_2A_U09, E_2A_U12, E_2A_U15, E_2A_U19, E_2A_U20 | — | C-1 | T-P-8, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O23_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć. | E_2A_K04, E_2A_K06 | — | C-1 | T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O23_W01 Poznanie podstawowych założeń realizacji oraz zasad rozliczania projektów. | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad rachunkowości. |
3,0 | Student zna zasady rachunkowości w wybranych jednostkach oraz dokumentację operacji gospodarczych wynikających z realizji projektów unijnych. | |
3,5 | Student zna zasady rachunkowości w wybranych jednostkach, dokumentację operacji gospodarczych wynikających z realizji projektów oraz budowę planu kont. | |
4,0 | Student dobrze zna zasady rachunkowości w wybranych jednostkach, dokumentację operacji gospodarczych wynikających z realizji projektów, potrafi dokonać modyfikacji planu kont na potrzeby działalności projektowej oraz zna narzędzia rachunkowości zarządczej. | |
4,5 | Student wykorzystuje zasady rachunkwoości na potrzeby ewidencji i rozliczania projektów, zna i wykorzystuje narzędzia rachunkowości zarządczej. | |
5,0 | Student łączy wiedzę z rachunkowości finansowej i zarządcej z regulacjami w zakresie zarządzania projektami. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O23_U01 Opracowanie ekonomiczno-finansowych części projektu. | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie opracować jakichkolwiek ekonomiczno-finansowych części projektu. |
3,0 | Student potrafi przy pomocy prowadzącego opracować nieliczne ekonomiczno-finansowe części projektu. | |
3,5 | Student potrafi przy pomocy prowadzącdego opracować wybrane ekonomiczno-finansowe części projektu. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie opracować wybrane ekonomiczno-fiansnowe części projektu. | |
4,5 | Student umie samodzielnie opracować wszystkie ekonomiczno-finansowe części projektu. | |
5,0 | Student umie samodzielnie opracować wszystkie ekonomiczno-finansowe części projektu i zinterpretować otrzymane wyniki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O23_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć. | 2,0 | Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć. |
3,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć. | |
3,5 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe. | |
4,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe. | |
4,5 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe. | |
5,0 | Student posiada zdolność samodzielnego i grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości. |
Literatura podstawowa
- Borek G., Sztyler J., Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, ODDK, Gdańsk, 2015
- Gajos B., Polityka rachunkowości projektów dofinansowanych z UE, C.H. Beck, Warszawa, 2007
- Kędziora H., Wyodrębniona ewidencja operacji w projektach finansowanych ze źródeł unijnych, ODDK, Gdańsk, 2010
- Łada M., Kozarkiewicz A., Zarządzanie wartością projektów, C.H.Beck, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Łada M., Kozarkiewicz A, Rachunkowość zarządcza i controlling projektów, C.H.Beck, Warszawa, 2007
- Wojdylak-Sputkowska Z., Sputkowski A., Audyt projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, ODDK, Gdańsk, 2009
- Ustawa z dnia 29 września 1994 o rachunkowości, Dz. U. Nr 152, poz. 1223, po zm., 1994