Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia dyplomowa III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny WEk Nauczyciel <Maciej.Nosal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl>, Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dobór opiekunów prac dyplomowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania i obrony prac dyplomowych
C-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk ekonomicznych, będącego przedmiotem pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Konsultacje z opiekunem i przygotowanie prezentacji z realizacji pracy dyplomowej/projketu pracy15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A09_W01
Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W06, E_2A_W07, E_2A_W14C-2, C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A09_U01
Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U07, E_2A_U08, E_2A_U09, E_2A_U11, E_2A_U12, E_2A_U14, E_2A_U19C-2T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A09_W01
Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Nie zaprezentował sposobu realizacji pracy dyplomowej, jej planu i harmonogramu
3,0Student zna zasady dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Zaprezentował syntetycznie postępy w realizcji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A09_U01
Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
2,0
3,0Student przygotował i przedstawił pracę, która stanowi rozwiązanie postawionego problemu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w SzczecinieRegulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Konsultacje z opiekunem i przygotowanie prezentacji z realizacji pracy dyplomowej/projketu pracy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A09_W01Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
E_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym wnioskowania statystycznego, ekonometrii i prognozowania procesów ekonomicznych) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk ekonomicznych, będącego przedmiotem pracy
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania i obrony prac dyplomowych
Treści programoweT-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Nie zaprezentował sposobu realizacji pracy dyplomowej, jej planu i harmonogramu
3,0Student zna zasady dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Zaprezentował syntetycznie postępy w realizcji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A09_U01Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U19Wyjaśnia złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
Cel przedmiotuC-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk ekonomicznych, będącego przedmiotem pracy
Treści programoweT-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przygotował i przedstawił pracę, która stanowi rozwiązanie postawionego problemu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0