Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Zarządzanie kapitałem intelektualnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie kapitałem intelektualnym | ||
Specjalność | Konsulting gospodarczy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o rozwoju gospodarki i przedsiębiorstw |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość istoty kapitału intelektualnego |
C-2 | Znajomość sposobów pomiaru i analizy efektywności kapitału intelektualnego |
C-3 | Poznanie elementów wpływających na rozwój kapitału intelektualnego |
C-4 | Zrozumienie zależności między wzrostem kapitału intelektualnego i konkurencyjnością przedsiębiorstw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka kapitału intelektualnego | 2 |
T-W-2 | Sposoby pomiaru i analizy efektywności kapitału intelektualnego | 3 |
T-W-3 | Zarządzanie wiedzą jako element rozwoju kapitału intelektualnego | 2 |
T-W-4 | Determinanty rozwoju innowacji jako źródła wzrostu kapitału intelektualnego | 2 |
T-W-5 | Relacje z otoczeniem jako element kapitału intelektualnego | 2 |
T-W-6 | Pracownicy i ich rozwój jako element kapitału intelektualnego | 2 |
T-W-7 | Konkurencyjność przedsiębiorstw a kapitał intelektualny | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-3 | studiowanie literatury | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test zaliczeniowy |
S-2 | Ocena formująca: przygotowanie studium przypadku |
S-3 | Ocena podsumowująca: średnia ocen z testu i studium przypadku |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/6_W01 Student powinien wiedzieć jakie mogą być elementy składowych kapitału intelektualnego w firmie | E_2A_W08 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/6_U01 posiadanie umiejętności analizy i pomiaru efektywności kapitału intelektualnego w firmie | E_2A_U18 | — | C-2 | T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-2 | S-2 |
E_2A_D5/6_U02 Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu | E_2A_U03 | — | C-3, C-2 | T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/6_K01 umiejętność pracy w grupie | E_2A_K01 | — | C-3, C-2 | T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-5 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/6_W01 Student powinien wiedzieć jakie mogą być elementy składowych kapitału intelektualnego w firmie | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Student powinien wiedzieć jakie mogą być elementy składowych kapitału intelektualnego w firmie | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/6_U01 posiadanie umiejętności analizy i pomiaru efektywności kapitału intelektualnego w firmie | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | umiejętność wykorzystania wybranych sposobów pomiaru efektyności kapitału intelektualnego | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | umiejętność wykorzystania różnych sposobów pomiaru efektyności kapitału intelektualnego | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_D5/6_U02 Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu | 2,0 | Nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/6_K01 umiejętność pracy w grupie | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | umiejętność pracy w grupie | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- S. Kasiewicz, W. Rogowski, M. Kicińska, Kapitał intelektualny, Wolters Kluwer, Kraków, 2006
- W. Kotarba, Ochrona wiedzy, a kapitał intelektualny organizacji, PWE, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- R. Mazur, Jesteś innowacyjny? Natura współczesnych innowacji, „Top Logistyk”, Poznań, 2008, 2/2008
- R. Mazur, Inwentorzy. Czynniki rozwoju innowacji, „Top Logistyk”, Poznań, 2008, 3/2008