Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Pracownia multimediów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia multimediów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Monika Szpener <mszpener@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 20 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstwową wiedzę z zakresu zagadnień przekształcania obrazu analogowego i cyfrowego w strukturę przestrzenną w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej, posiada podstawowe umiejętności manualne w zakresie modelowania struktur oraz posiada wrażliwość estetyczną. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historycznych i współczesnych relacji pomiędzy architekturą, rzeźbą i malarstwem, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania struktur w przestrzeniach architektonicznych i urbanistycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz. | 6 |
T-L-2 | Obraz Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz. | 8 |
T-L-3 | Struktura Pojęcie: struktury, strukturalizmu. Projektowanie struktur jako przykład elastyczności przestrzeni wewnętrznych. Wykorzystanie struktur elastycznych w wystawiennictwie. | 6 |
T-L-4 | Ekspozycja Przykłady instalacji artystycznych jako transgresji pomiędzy architekturą, rzeżbą i malarstwem w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej. Projektowanie stoisk wystawienniczych jako przykład struktur elastycznych. Wykorzystanie multimediów w pracy architekta wnętrz. | 6 |
T-L-5 | Zaliczenie. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Student aktywnie uczestniczy w zajęciach poprzez realizację zagadnień projektowych w trakcie zajęć. | 30 |
A-L-2 | Student realizuje badania nad kolorem poprzez realizację zagadnień projektowych w domu. | 90 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | klasyczna metoda problemowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studentów |
S-2 | Ocena podsumowująca: podsumowanie osiągniętych efektów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/15A_W01 zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania | PAWiO_1A_W26 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/15A_U01 potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego | PAWiO_1A_U08 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/D/15A_U02 posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów | PAWiO_1A_U28 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/15A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO_1A_K08 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/15A_W01 zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym osiągnął umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/15A_U01 potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/D/15A_U02 posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/15A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bonnemasion S., Eisenbach R., Installations by Architects. Experiments in Building and Design, MIT Press, New York, 2009
- Krier R., Architectural Composition, Academy Editions, London, 1988
- Niezabitowska E., Ewolucja konceptu przestrzeni w teorii architektury., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2008
- Norberg Schulz Ch., Bycie, przestrzeń i architektura, Wydawnictwo Murator, Warszawa, 2000
- Norberg Schulz Ch., Znaczenie w architekturze Zachodu, Wydawnictwo Murator, Warszawa, 2000
- Parczewska-Satkiewicz A., Kompozycja architektoniczna a jej percepcja, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2001
Literatura dodatkowa
- Bishop C., Installation Art: A Critical History, Tate, London, 2005
- de Oliveira., Oxley N., Petry M., Installation art with texts by Michael Archer, Thames and Hudson Ltd, London, 1994
- Coulter-Smith G., Deconstructing Installation Art. Fine Art and Media Art 1986-2006, Casiad Publishing, London, 2006
- Paszkowski Z., Wizje i realizacje 1997-2003, Wydawnictwo Hogben, Szczecin, 2006
- Venturi R., Scott Brown D., Izenour S., Uczyć się od Las Vegas, Karakter, Kraków, 2013