Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe -3:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe -3
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawoej wiedzy z zakresu melioracji oraz przgotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2przygotowanie prezentacji30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminaruim

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-3_W01
Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Ma szczegółową wiedzę z zakresu rozwiązań technologicznych i projektowych w inżynierii środowiska
IS_1A_W07, IS_1A_W10, IS_1A_W15C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
IS_1A_U13, IS_1A_U14, IS_1A_U18, IS_1A_U05C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-3_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
IS_1A_K04, IS_1A_K05, IS_1A_K07C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-3_W01
Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Ma szczegółową wiedzę z zakresu rozwiązań technologicznych i projektowych w inżynierii środowiska
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy o melioracjach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
2,0
3,0Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu melioracji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-3_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
2,0
3,0Znajomość zasad współpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ostromęcki J., Podstawy melioracji nawadniających, PWN, Warszawa, 1973
  2. Praca zb. red. Mioduszewski W., Dembek W., Woda na obszarach wiejskich, IMUZ, MRiRW, Warszawa, 2009
  3. Praca zb. red. Prochal P, Podstawy melioracji rolnych, PWRiL, Warszawa, 1987
  4. Mioduszewski W., Regulowanie zwierciadła wód gruntowych w dolinach małych rzek, PWRiL, Warszawa, 2011
  5. Somorowski C., Postęp w projektowaniu i eksploatacji nawodnień podsiąkowych, SGGW, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Somorowski C., Postęp w projektowaniu i eksploatacji nawodnień podsiąkowych, SGGW, Warszawa, 1991

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.30
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2przygotowanie prezentacji30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-3_W01Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Ma szczegółową wiedzę z zakresu rozwiązań technologicznych i projektowych w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W07zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska
IS_1A_W10Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: •maszyn przepływowych i tłokowych, •gospodarki wodno-ściekowej, •ochrony wód i atmosfery, •melioracji, •techniki chłodniczej, •wentylacji i klimatyzacji, •ogrzewnictwa, •gospodarki odpadami
IS_1A_W15Ma szczegółową wiedzę z zakresu rozwiązań technologicznych i projektowych w inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawoej wiedzy z zakresu melioracji oraz przgotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.
Metody nauczaniaM-1seminaruim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy o melioracjach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-3_U01Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U13Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
IS_1A_U14Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
IS_1A_U18Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
IS_1A_U05Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawoej wiedzy z zakresu melioracji oraz przgotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.
Metody nauczaniaM-1seminaruim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu melioracji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-3_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IS_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
IS_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawoej wiedzy z zakresu melioracji oraz przgotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.
Metody nauczaniaM-1seminaruim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość zasad współpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0