Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)
specjalność: Sieci, instalacje komunalne i przemysłowe

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Aniszewski <Andrzej.Aniszewski@zut.edu.pl>, Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl>, Ewa Figiel <Ewa.Figiel@zut.edu.pl>, Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>, Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl>, Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl>, Jacek Mazur <Jacek.Mazur@zut.edu.pl>, Krzysztof Tarnowski <Krzysztof.Tarnowski@zut.edu.pl>, Daniela Wira <Daniela.Wira@zut.edu.pl>, Jerzy Wira <Jerzy.Wira@zut.edu.pl>, Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone przedmioty przewidziane programem studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Cel pracy0
T-PD-2Zakres pracy0
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne0
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.0
T-PD-5Korekta pracy0
T-PD-6Recenzja pracy0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Gromadzenie, przegląd literatury45
A-PD-2Formułowanie założeń i tworzenie koncepcji pracy35
A-PD-3Realizacja pracy (badania lub obliczenia)350
A-PD-4konsultacje z nauczycielem20
A-PD-5Analiza i wnioski40
A-PD-6Redakcja pracy70
A-PD-7Przygotowanie do obrony, egzaminu dyplomowego, prezentacja39
A-PD-8Obrona1
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_N2/D/16_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
IS_2A_W12, IS_2A_W13, IS_2A_W06, IS_2A_W07C-1T-PD-2, T-PD-5, T-PD-6, T-PD-3, T-PD-1, T-PD-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_N2/D/16_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
IS_2A_U20, IS_2A_U21, IS_2A_U25, IS_2A_U04, IS_2A_U15, IS_2A_U18C-1T-PD-2, T-PD-5, T-PD-6, T-PD-3, T-PD-1, T-PD-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_N2/D/16_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
IS_2A_K04, IS_2A_K06, IS_2A_K08, IS_2A_K02, IS_2A_K05, IS_2A_K07, IS_2A_K09C-1T-PD-2, T-PD-5, T-PD-6, T-PD-3, T-PD-1, T-PD-4M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_N2/D/16_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_N2/D/16_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_N2/D/16_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Aktualna literatura związana z pracą., 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Cel pracy0
T-PD-2Zakres pracy0
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne0
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.0
T-PD-5Korekta pracy0
T-PD-6Recenzja pracy0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Gromadzenie, przegląd literatury45
A-PD-2Formułowanie założeń i tworzenie koncepcji pracy35
A-PD-3Realizacja pracy (badania lub obliczenia)350
A-PD-4konsultacje z nauczycielem20
A-PD-5Analiza i wnioski40
A-PD-6Redakcja pracy70
A-PD-7Przygotowanie do obrony, egzaminu dyplomowego, prezentacja39
A-PD-8Obrona1
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_N2/D/16_W01Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W12Zna możliwości wykorzystania alternatywnych źródeł energii w budownictwie i przemyśle
IS_2A_W13Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska
IS_2A_W06Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska
IS_2A_W07Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-2Zakres pracy
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-6Recenzja pracy
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-1Cel pracy
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_N2/D/16_U01Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
IS_2A_U21Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
IS_2A_U25Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
IS_2A_U04Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
IS_2A_U15Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
IS_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-2Zakres pracy
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-6Recenzja pracy
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-1Cel pracy
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_N2/D/16_K01Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K04Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
IS_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IS_2A_K08Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
IS_2A_K02Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
IS_2A_K05Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska
IS_2A_K07Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
IS_2A_K09Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-2Zakres pracy
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-6Recenzja pracy
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-1Cel pracy
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0