Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management

Sylabus przedmiotu Sustainable Construction:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sustainable Construction
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Building Materials, Civil Engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge of design challenges for a changing climate - Basic knowledge of modern low-energy buildings design standards
C-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design for sustainability - design for climate change15
15
wykłady
T-W-1Sustainable development1
T-W-2Climate change and challenges for the building environment1
T-W-3Building energy demands2
T-W-4Contemporary low-energy building standards2
T-W-5Sankey diagrams - Building thermal energy model3
T-W-6Design for sustainability - design for climate change6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Classes participation15
A-P-2Project work12
A-P-3Preparing for project presentation3
30
wykłady
A-W-1Classes participation15
A-W-2Essays preparation10
A-W-3Preparation for passing5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_W01
Has advanced knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in moder low-energy buildings design
B-A_2A_W06, B-A_2A_W13C-2, C-1T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_U01
Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
B-A_2A_U01, B-A_2A_U11C-2T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_K01
Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
B-A_2A_K01C-2, C-1T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_W01
Has advanced knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in moder low-energy buildings design
2,0
3,0Student has basic knowledge related to building sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_U01
Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
2,0
3,0Student has basic skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_K01
Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
2,0
3,0At the primary level Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Edwards B., Rough Guide to Sustainability - 3rd Edition, RIBA Pablishing, London, 2010
  2. Guzowski M., Towards Zero-energy Architecture - New Solar Design, Laurence King Publishing, London, 2010
  3. Hegger M., Fuchs M., Stark T., Zeumer M., Energy Manual. Sustainable Architecture - Edition Detail, Birkhäuser, Basel, Boston, Berlin, 2008
  4. Smith P.F., Architecture in a Climate of Change - A guide to sustainable design - Second edition., Elsevier Architectural Press, Amsterdam – Boston – Heidelberg – London – New York – Oxford – Paris – San Diego – San Francisco – Singapore – Sydney – Tokyo, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Kurtz-Orecka K., Impact of technical systems efficiency and calculation method on evaluation of building energy performance and carbon emission, Ekonomia I Środowisko – Economics and Environment Journal of the Polish Association of Environmental and Resource Economics, 2018, No. 4(67)

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design for sustainability - design for climate change15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sustainable development1
T-W-2Climate change and challenges for the building environment1
T-W-3Building energy demands2
T-W-4Contemporary low-energy building standards2
T-W-5Sankey diagrams - Building thermal energy model3
T-W-6Design for sustainability - design for climate change6
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Classes participation15
A-P-2Project work12
A-P-3Preparing for project presentation3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Classes participation15
A-W-2Essays preparation10
A-W-3Preparation for passing5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/05-3_W01Has advanced knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in moder low-energy buildings design
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W06Has advanced knowledge related to key issues within the scope of the selected specialisation
B-A_2A_W13Has knowledge of developmental trends and the most significant new achievements in civil engineering
Cel przedmiotuC-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates
C-1Knowledge of design challenges for a changing climate - Basic knowledge of modern low-energy buildings design standards
Treści programoweT-P-1Design for sustainability - design for climate change
T-W-1Sustainable development
T-W-3Building energy demands
T-W-2Climate change and challenges for the building environment
T-W-4Contemporary low-energy building standards
T-W-5Sankey diagrams - Building thermal energy model
T-W-6Design for sustainability - design for climate change
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge related to building sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/05-3_U01Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U01Is able to obtain information from literature, data bases and other properly selected sources, also in a foreign language; is able to integrate the obtained information, interpret it and evaluate it critically as well as draw conclusions, formulate and sufficiently justify opinions
B-A_2A_U11While formulating and solving engineering tasks, is able to integrate knowledge within the scope of the fields of science and the scientific disciplines related to civil engineering and use a systemic approach, also including non-technical aspects
Cel przedmiotuC-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates
Treści programoweT-P-1Design for sustainability - design for climate change
T-W-1Sustainable development
T-W-3Building energy demands
T-W-2Climate change and challenges for the building environment
T-W-4Contemporary low-energy building standards
T-W-5Sankey diagrams - Building thermal energy model
T-W-6Design for sustainability - design for climate change
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/05-3_K01Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K01Is able to professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task.
Cel przedmiotuC-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates
C-1Knowledge of design challenges for a changing climate - Basic knowledge of modern low-energy buildings design standards
Treści programoweT-P-1Design for sustainability - design for climate change
T-W-1Sustainable development
T-W-3Building energy demands
T-W-2Climate change and challenges for the building environment
T-W-4Contemporary low-energy building standards
T-W-5Sankey diagrams - Building thermal energy model
T-W-6Design for sustainability - design for climate change
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0At the primary level Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
3,5
4,0
4,5
5,0