Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu International Construction:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | International Construction | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | - Nauczyciel WBiA <a@b>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of economical, social, environmental issues in international perspective |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | to develop international perspective of design and construction |
C-2 | to widen students knowledge of construction sector in developed and developing countries |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Searching internet souces and identifying main issues in international construction market, examples of good practices for construction companies operating internationally, prepare a written report on chosen company achievements. Management of international project on discussed examples. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | International construction market in developed and developing countries. Effect of local and global economy on construction sector. Social and environmental issues from construction company perspective in foreign conditions. Construction law aspects, construction joint ventures, partnership, strategic alliances. How to develop competitive strategy for international construction. Basic aspects of managing international projects. Case studies | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attending the tutorials | 30 |
A-A-2 | Desk study with internet data bases and literature sources. Check the available data for further analysis. | 6 |
A-A-3 | Preparation of written report | 6 |
A-A-4 | Consultancies and assessment of tutorials | 3 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance on lectures | 15 |
A-W-2 | Desk study in the field of international aspects of construction company, structure, management. | 8 |
A-W-3 | consulting with teacher | 4 |
A-W-4 | Preparation for examination | 6 |
A-W-5 | Search in literature sources, internet data bases | 10 |
A-W-6 | Oral examination and discussion on chosen issues | 2 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture method |
M-2 | interactive lecture and problem method |
M-3 | seminar and discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: forming |
S-2 | Ocena podsumowująca: final assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/09_W01 To give information to widen horizons about global civil engineering and construction markets. To recognize main aspects of organizing construction company in international environment. | B-A_2A_W07, B-A_2A_W14 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/09_U01 student is able to recognize main aspects of international market in civil engineering and understands principal rules of running projects internationally | B-A_2A_U16, B-A_2A_U24 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/09_K01 Student understands the need to recognize main problems in construction industry and is able to communicate with international society. | B-A_2A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/09_W01 To give information to widen horizons about global civil engineering and construction markets. To recognize main aspects of organizing construction company in international environment. | 2,0 | |
3,0 | substantially enough knowledge of international market in civil engineering sector | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/09_U01 student is able to recognize main aspects of international market in civil engineering and understands principal rules of running projects internationally | 2,0 | |
3,0 | basic understanding of relevant principles in construction sector from international perspective | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/09_K01 Student understands the need to recognize main problems in construction industry and is able to communicate with international society. | 2,0 | |
3,0 | undrestands in satisfactory way main competencies needed to communicate with international society to discuss problems in the field of civil engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Knovel Data Base in Construction Management
Literatura dodatkowa
- Wróblewski T., Pełka-Sawenko A., Abramowicz M., Berczyński S., Modeling and analysis of free vibration of steel-concrete composite beams by finite element method., Advances in Manufacturing Science and Technology, Rzeszów, 2012, Vol. 36, No. 4, s. 85-96.