Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu Civil Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Civil Engineering | ||
Specjalność | Engineering Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Jaworski <Rafal.Jaworski@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl>, Piotr Tkacz <Piotr.Tkacz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Strength of materials (basic) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Basic knowledge of timber structural engineering |
C-2 | Basic knowledge of European Standards for timber structures |
C-3 | Basic knowledge of modern construction design principles |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design and detailing of light wood framed building with truss girder. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | General design standards and procedures for timber structures. The principles of constructing light frame timber structures. Steel framed buildings as alternative to timber buildings. New types of buildings. | 9 |
T-W-2 | Construction principles of high buildings. Modern building static structural analysis. | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Design workshop | 15 |
A-P-2 | Individual student work | 30 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 15 |
A-W-2 | Individual student work | 30 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Design workshop |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project works |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/03_W01 Student knows European Standards for timber structures | B-A_2A_W08, B-A_2A_W10, B-A_2A_W11, B-A_2A_W13 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/03_U01 Student can set up the loading acting on structure according to European Standards. Student can design of light frame timber structure. | B-A_2A_U21, B-A_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/03_K01 Student understand rule of design of light framed timber structures and new modern buildings. | B-A_2A_K06, B-A_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/03_W01 Student knows European Standards for timber structures | 2,0 | |
3,0 | Students knowsk European Standards for timber structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/03_U01 Student can set up the loading acting on structure according to European Standards. Student can design of light frame timber structure. | 2,0 | |
3,0 | Student can set up the loading acting on structure according to European Standards. Student can design of light frame timber structure. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/03_K01 Student understand rule of design of light framed timber structures and new modern buildings. | 2,0 | |
3,0 | Student understand rule of design of light framed timber structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Porteous, J., Kermani, A., Structural Timber Design to Eurocode 5, Blackwell Publishing, 2007
- EN 1990: Eurocode - Basis of structural design, 2011
- Eurocode 1: Actions of structures, parts: EN 1991-1-1; EN 1991-1-3; EN 1991-1-4, 2011
- EN 19951-1: Eurocode 5: Design of timber structures, 2011
Literatura dodatkowa
- Hugues, T., Steiger L., Weber, J., Timber Construction. Details. Products. Case studies., 2011
- Skibicki S., Optimization of Cost of Building with Concrete Slabs Based on the Maturity Method, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, Volume 245, 2017
- Kotwica E., Nożyński W., Nowak R., Konstrukcje Drewniane - Przykłady obliczeń, SPPD, Czarna Woda, 2015