Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures

Sylabus przedmiotu Innovative Developments in Construction:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Innovative Developments in Construction
Specjalność International Construction Management
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,50,50zaliczenie
wykładyW2 30 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of basic issues in the field of concrete technology and 3D CAD modeling

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Critical and coherent understanding of the alternative principles of construction.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design of the 3D printed prefabricated construction element15
15
wykłady
T-W-1Detailed 3D BIM modeling6
T-W-2Modern pre-fabrication6
T-W-33D printing in construction6
T-W-4Construction-Site Robots6
T-W-5Virtual and Augumented Reality applications for construction6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in classes15
A-P-2Individual preparation of design assignment30
45
wykłady
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Literature study10
A-W-3Taking an exam5
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Passing the exam
S-2Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ICM/D/07_W01
The student has knowledge of innovative solutions used in the construction of engineering structures
B-A_2A_W13C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ICM/D/07_U01
The student is able to apply innovative solutions for the design of prefabricated structural elements
B-A_2A_U19C-1T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ICM/D/07_K01
Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
B-A_2A_K02, B-A_2A_K03C-1T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ICM/D/07_W01
The student has knowledge of innovative solutions used in the construction of engineering structures
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ICM/D/07_U01
The student is able to apply innovative solutions for the design of prefabricated structural elements
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ICM/D/07_K01
Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Andrew Watts, Modern Construction Handbook, SpringerWienNewYork, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Wróblewski T., Pełka-Sawenko A., Abramowicz M., Berczyński S., Modeling and analysis of free vibration of steel-concrete composite beams by finite element method., Advances in Manufacturing Science and Technology, Rzeszów, 2012, Vol. 36, No. 4, s. 85-96.
  2. Rose T., Manley K., Widen K., Do firm-level barriers to construction product innovation adoption vary according to position in the supply chain?, Emerald publishing, 2019, Vol. 19, Nr 2, Construction Innovation. Information, Process, Management
  3. Manley K., Widen K., Prefabricated housing firms in Japan and Sweden: Learning from leading countries, Abington, Routledge, 2019, Offsite Production and Manufacturing for Innovative Construction

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design of the 3D printed prefabricated construction element15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Detailed 3D BIM modeling6
T-W-2Modern pre-fabrication6
T-W-33D printing in construction6
T-W-4Construction-Site Robots6
T-W-5Virtual and Augumented Reality applications for construction6
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in classes15
A-P-2Individual preparation of design assignment30
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Literature study10
A-W-3Taking an exam5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ICM/D/07_W01The student has knowledge of innovative solutions used in the construction of engineering structures
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W13Has knowledge of developmental trends and the most significant new achievements in civil engineering
Cel przedmiotuC-1Critical and coherent understanding of the alternative principles of construction.
Treści programoweT-W-1Detailed 3D BIM modeling
T-W-4Construction-Site Robots
T-W-5Virtual and Augumented Reality applications for construction
T-W-2Modern pre-fabrication
T-W-33D printing in construction
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ICM/D/07_U01The student is able to apply innovative solutions for the design of prefabricated structural elements
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U19Is able to select, for solving of an engineering task, methods, techniques and tools (analytic or numerical ones), adjust the existing tools and develop new ones
Cel przedmiotuC-1Critical and coherent understanding of the alternative principles of construction.
Treści programoweT-P-1Design of the 3D printed prefabricated construction element
Metody nauczaniaM-2Project
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ICM/D/07_K01Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K02Is responsible for reliability of the obtained results of his/her work and evaluation of the work of a team of subordinates.
B-A_2A_K03Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
Cel przedmiotuC-1Critical and coherent understanding of the alternative principles of construction.
Treści programoweT-P-1Design of the 3D printed prefabricated construction element
T-W-1Detailed 3D BIM modeling
T-W-4Construction-Site Robots
T-W-5Virtual and Augumented Reality applications for construction
T-W-2Modern pre-fabrication
T-W-33D printing in construction
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the exam
S-2Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0