Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe7:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe7
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2zaliczone szkolenie z podstaw informacji naukowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad opracowania wyników badań i zasad pisania pracy dyplomowej
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
C-5Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji dróg. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Podstawowe różnice w planie pracy dyplomowej dotyczącej projektowania, oceny stanu dróg, oceny oddziaływania dróg i pracy typu badawczego, opierającej się w głównej mierze na wykonywanych pomiarach.2
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, ich zakresów i celu. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej4
T-SD-3Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu.2
T-SD-4Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Ogólna charakterystyka metod statystycznych wykorzystywanych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej4
T-SD-5Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta. Prezentacje referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.8
T-SD-6Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
T-SD-7Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział w seminarium dyplomowym30
A-SD-2Opracowanie planu pracy dyplomowej2
A-SD-3Opracowanie spisu materiałów źródłowych, w tym literatury na potrzeby pracy dyplomowej2
A-SD-4Przygotowanie referatu na wybrany temat poszerzający wiedzę z danej specjalności10
A-SD-5Opracowanie wyników analiz i badań, opracowanie przeglądu literatury, na potrzeby przygotowania prezentacji z realizowanej pracy dyplomowej14
A-SD-6Opracowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i przykładowego opisu literatury
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE-NL_1A_A/11-7_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami budowlanymi poznanaymi w czasie studiów. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego. Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawienia źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych
BIE-NL_1A_W13, BIE-NL_1A_W17, BIE-NL_1A_W20, BIE-NL_1A_W21, BIE-NL_1A_W23C-1, C-2, C-3, C-4T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE-NL_1A_A/11-7_U01
Potrafi przygotować plan pracy dyplomowej. Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i referowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej
BIE-NL_1A_U05, BIE-NL_1A_U06, BIE-NL_1A_U08, BIE-NL_1A_U14, BIE-NL_1A_U19, BIE-NL_1A_U21, BIE-NL_1A_U22, BIE-NL_1A_U27C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-SD-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE-NL_1A_A/11-7_K01
Student, uwzględniając działalność inżynierską wraz ze zrozumieniem oddziaływania na środowisko, potrafi przygotować plan i rozwiązanie zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia, umie zorganizować proces i realizacji pracy dyplomowej, a także potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac, a także potrafi przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie budowlane, rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki swojej lub wspólnej pracy zespołu
BIE-NL_1A_K01, BIE-NL_1A_K02, BIE-NL_1A_K03, BIE-NL_1A_K04, BIE-NL_1A_K05, BIE-NL_1A_K06, BIE-NL_1A_K07C-1, C-2, C-3, C-4T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE-NL_1A_A/11-7_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami budowlanymi poznanaymi w czasie studiów. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego. Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawienia źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych
2,0Student nie posiada wiedzy związanej z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności nawet w stopniu minimalnym
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności oraz minimalną wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5Student posiada więcej niż minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,5Student posiada dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE-NL_1A_A/11-7_U01
Potrafi przygotować plan pracy dyplomowej. Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i referowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej
2,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów i nie potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych. Student nie potrafi samodzielnie przygotować i zreferować problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów, ale potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych i przygotować przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
3,5Student potrafi z niewielką pomocą wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,0Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi dobrze przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,5Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi dobrze skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi przygotować i dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
5,0Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi przygotować i bardzo dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE-NL_1A_A/11-7_K01
Student, uwzględniając działalność inżynierską wraz ze zrozumieniem oddziaływania na środowisko, potrafi przygotować plan i rozwiązanie zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia, umie zorganizować proces i realizacji pracy dyplomowej, a także potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac, a także potrafi przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie budowlane, rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki swojej lub wspólnej pracy zespołu
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko ani ponoszenia odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,5Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, ale rozumie potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac

Literatura podstawowa

  1. Opoka E., Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
  2. PIASECKI J., Jak redagować prace dyplomowe i referaty techniczne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1973
  3. aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. Sołowczuk A., Kacprzak D., Identification of Determinants of the Speed-Reducing Effect of Pedestrian Refuges in Villages Located on a Chosen Regional Road, Symmetry, Szwajcaria Bazylea, 2019, 11(4), 597, https://doi.org/10.3390/sym11040597
  2. Sołowczuk A., Gardas P., Effect of the Parking Lane Configuration on Vehicle Speeds in Home Zones in Poland, Sustainability, Szwajcaria Bazylea, 2020, 12(2), 588, https://doi.org/10.3390/su12020588

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji dróg. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Podstawowe różnice w planie pracy dyplomowej dotyczącej projektowania, oceny stanu dróg, oceny oddziaływania dróg i pracy typu badawczego, opierającej się w głównej mierze na wykonywanych pomiarach.2
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, ich zakresów i celu. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej4
T-SD-3Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu.2
T-SD-4Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Ogólna charakterystyka metod statystycznych wykorzystywanych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej4
T-SD-5Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta. Prezentacje referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.8
T-SD-6Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
T-SD-7Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.2
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział w seminarium dyplomowym30
A-SD-2Opracowanie planu pracy dyplomowej2
A-SD-3Opracowanie spisu materiałów źródłowych, w tym literatury na potrzeby pracy dyplomowej2
A-SD-4Przygotowanie referatu na wybrany temat poszerzający wiedzę z danej specjalności10
A-SD-5Opracowanie wyników analiz i badań, opracowanie przeglądu literatury, na potrzeby przygotowania prezentacji z realizowanej pracy dyplomowej14
A-SD-6Opracowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE-NL_1A_A/11-7_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami budowlanymi poznanaymi w czasie studiów. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego. Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawienia źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
BIE-NL_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
BIE-NL_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
BIE-NL_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
BIE-NL_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad opracowania wyników badań i zasad pisania pracy dyplomowej
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
Treści programoweT-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji dróg. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Podstawowe różnice w planie pracy dyplomowej dotyczącej projektowania, oceny stanu dróg, oceny oddziaływania dróg i pracy typu badawczego, opierającej się w głównej mierze na wykonywanych pomiarach.
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, ich zakresów i celu. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej
T-SD-3Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Ogólna charakterystyka metod statystycznych wykorzystywanych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej
T-SD-5Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta. Prezentacje referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.
T-SD-6Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-7Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i przykładowego opisu literatury
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy związanej z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności nawet w stopniu minimalnym
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności oraz minimalną wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5Student posiada więcej niż minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,5Student posiada dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE-NL_1A_A/11-7_U01Potrafi przygotować plan pracy dyplomowej. Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i referowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
BIE-NL_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
BIE-NL_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
BIE-NL_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
BIE-NL_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
BIE-NL_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
BIE-NL_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
BIE-NL_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad opracowania wyników badań i zasad pisania pracy dyplomowej
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
C-5Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-7Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i przykładowego opisu literatury
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów i nie potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych. Student nie potrafi samodzielnie przygotować i zreferować problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów, ale potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych i przygotować przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
3,5Student potrafi z niewielką pomocą wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,0Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi dobrze przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,5Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi dobrze skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi przygotować i dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
5,0Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi przygotować i bardzo dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE-NL_1A_A/11-7_K01Student, uwzględniając działalność inżynierską wraz ze zrozumieniem oddziaływania na środowisko, potrafi przygotować plan i rozwiązanie zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia, umie zorganizować proces i realizacji pracy dyplomowej, a także potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac, a także potrafi przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie budowlane, rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki swojej lub wspólnej pracy zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
BIE-NL_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
BIE-NL_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
BIE-NL_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BIE-NL_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
BIE-NL_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
BIE-NL_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad opracowania wyników badań i zasad pisania pracy dyplomowej
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
Treści programoweT-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji dróg. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Podstawowe różnice w planie pracy dyplomowej dotyczącej projektowania, oceny stanu dróg, oceny oddziaływania dróg i pracy typu badawczego, opierającej się w głównej mierze na wykonywanych pomiarach.
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, ich zakresów i celu. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej
T-SD-3Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Ogólna charakterystyka metod statystycznych wykorzystywanych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej
T-SD-5Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta. Prezentacje referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.
T-SD-6Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-7Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i przykładowego opisu literatury
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko ani ponoszenia odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,5Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, ale rozumie potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac