Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje metalowe-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka |
W-2 | Rysunek techniczny |
W-3 | Wytrzymałość materiałów |
W-4 | Mechanika budowli |
W-5 | Konstrukcje metalowe-1, sem. 4 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze specyfiką kombinacji obciążeń a szczególnie w przypadku kombinacji ściskania i zginania. Objaśnienie zasad sprawdzania warunków nośności w złożonych stanach obciążenia. |
C-2 | Zapoznanie studentów z rodzajami połączeń trzpieniowych, pracą łączników na docisk i ścinanie, nośnością pojedynczych łączników oraz nośnością grup łączników. |
C-3 | Zapoznanie studentów z podstawami technologii spawania, rodzajami stosowanych spoin, sposobem ich wykonywania oraz sprawdzaniem warunków nośności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Kontynuacja projektu stropu obejmująca blachownicę i połączenia | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wymiarowanie elementów zginanych | 6 |
T-W-2 | Złożone stany obciążeń elementów stalowych | 6 |
T-W-3 | Połączenia trzpieniowe: typy łączników, praca na docisk i ścinanie, nośność łączników, nośność grup łączników | 10 |
T-W-4 | Połączenia spawane: technologia spawania, rodzaje spoin, obliczenia wytrzymałościowe | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 13 |
A-P-2 | Samodzielne wykonanie projektu | 20 |
A-P-3 | Przygotowania do zaliczeń | 10 |
A-P-4 | Zaliczenia | 2 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-W-3 | Egzamin | 3 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/16-2_W01 Posiada wiedzę o charakterze teoretycznym i faktograficznym pozwalającą na podstawie właściwych norm konstruować i wymiarować, z uwzględnieniem właściwych technologii i znajomości aktualnych trendów, proste układy konstrukcyjne | BIE-NL_1A_W07, BIE-NL_1A_W23, BIE-NL_1A_W08, BIE-NL_1A_W17 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/16-2_U01 Student potrafi sporządzić projekt prostej konstrukcji dokonując wyboru właściwych materiałów, dokonując zestawienia obciążeń oraz przeprowadzając stosowne obliczenia, a na ich podstawie sporządzić dokumentację zawierającą także rysunki konstrukcyjne, czego wykonywanie służy m.in. rozwijaniu zdolności samokształcenia. | BIE-NL_1A_U17, BIE-NL_1A_U02, BIE-NL_1A_U22, BIE-NL_1A_U11, BIE-NL_1A_U19, BIE-NL_1A_U07 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/16-2_K01 Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie rozwiązania pogłębiając poczucie potrzeby uczenia się i profesjonalnego stosunku do działań zawodowych | BIE-NL_1A_K01, BIE-NL_1A_K05 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/16-2_W01 Posiada wiedzę o charakterze teoretycznym i faktograficznym pozwalającą na podstawie właściwych norm konstruować i wymiarować, z uwzględnieniem właściwych technologii i znajomości aktualnych trendów, proste układy konstrukcyjne | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę pozwalającą przedstawić na egzaminie rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionych rozwiązań wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. Nie występują ewidentne błędy wynikające z niewiedzy w podstawowym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/16-2_U01 Student potrafi sporządzić projekt prostej konstrukcji dokonując wyboru właściwych materiałów, dokonując zestawienia obciążeń oraz przeprowadzając stosowne obliczenia, a na ich podstawie sporządzić dokumentację zawierającą także rysunki konstrukcyjne, czego wykonywanie służy m.in. rozwijaniu zdolności samokształcenia. | 2,0 | Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania. | |
4,0 | Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych. | |
4,5 | Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia. | |
5,0 | Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/16-2_K01 Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie rozwiązania pogłębiając poczucie potrzeby uczenia się i profesjonalnego stosunku do działań zawodowych | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie na zajęciach, a ich ocena może mieć charakter dedukcyjny i wynikać z oceny za umiejętności wykazane podczas praktycznej realizacji postawionych zadań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego i Jerzego Ziółko, Stalowe konstrukcje budynków. Projektowanie wg eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Budownictwo ogólne t. 5
- Praca zbiorowa pod redakcją Aleksandra Kozłowskiego, Konstrukcje stalowe. Przykłady obliczeń wg PN-EN 1993-1. Część pierwsza. Wybrane elementy i połączenia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2010, Wydanie I - 2009, Wydanie II – 2010
- Praca zbiorowa pod redakcją Aleksandra Kozłowskiego, Konstrukcje stalowe. Przykłady obliczeń według PN-EN 1993-1-1. Część druga: Stropy i pomosty, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2011
- Łubiński M., Filipowicz A., Żółtowski W., Konstrukcje metalowe, cz. 1, Arkady, Warszawa, 2000, Wyd. II
- Norma: PN-EN 1993-1-1: 2006. Eurokod 3, Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków, PKN, 2006
- Norma PN-EN 1993-1-5:2008. Eurokod 3, Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-5: Blachownice, PKN, 2008
- Norma PN-EN 1993-1-8: 2006. Eurokod 3, Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-8: Projektowanie węzłów, PKN, 2006
Literatura dodatkowa
- Bogucki W., Żyburtowicz M., Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2006
- Paczkowska T., Paczkowski W., Europejski system oznaczania stali konstrukcyjnej, Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2003, 5, s. 266-269