Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe5
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszytskie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.2
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.2
T-SD-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.2
T-SD-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.2
T-SD-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)2
T-SD-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-SD-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.1
T-SD-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta7
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.2
T-SD-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej1
A-SD-3Przygotowanie propozycji spisu literatury1
A-SD-4Opanowanie opisu edytora równań, tworzenia tabel i wykresów.3
A-SD-5Przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny.10
A-SD-6Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej10
A-SD-7Przygotowanie końcowego spisu literatury.2
A-SD-8Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów.3
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-5_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu
B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W13C-1T-SD-6, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_W02
Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
B_1A_W21, B_1A_W13C-1, C-2T-SD-3, T-SD-4M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_W03
Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności
B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W21, B_1A_W23, B_1A_W13C-3, C-4T-SD-7, T-SD-8, T-SD-9, T-SD-10M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-5_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne.
B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U27C-1, C-2, C-3T-SD-6, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_U02
Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
B_1A_U05, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U22, B_1A_U27C-3T-SD-7, T-SD-8M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_S1/A/10-5_U03
Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U27C-3, C-4T-SD-9, T-SD-10M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-5_K01
Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej.
B_1A_K01, B_1A_K04, B_1A_K06C-1, C-2, C-3T-SD-6, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_K02
Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06C-2, C-3, C-4T-SD-7, T-SD-8M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_S1/A/10-5_K03
Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
B_1A_K04, B_1A_K07C-3T-SD-8, T-SD-9, T-SD-10M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-5_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_W02
Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z zestawianiem źródeł informacji i opisywaniem materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_W03
Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności
2,0
3,0Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-5_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne.
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu widoczne błędy, które po wykazaniu potrafi skorygować.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_U02
Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_U03
Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student przedstawił rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, kóre po wykazaniu przez prowadzącego jest w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-5_K01
Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej.
2,0
3,0Przedstawia minimalistyczną prezentację, ma jednak poczucie odpowiedzialności za prezentowane wyniki, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_K02
Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
2,0
3,0Student przedstawia minimalistyczne rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_K03
Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
2,0
3,0Student przedstawia mało czytelne rozwiązania i wnioski, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Literatura zgodna ze specjalnością i tematyką pracy dyplomowej
  2. Radlinska A.,Kaszyńska M., Zieliński A., Early-age cracking of self-consolidating concrete with lightweight and normal aggregates., Journal of Materials in Civil Engineering, Journal of Materials in Civil Engineering, Vol. 30, Issue 10, 2018, DOI: https://doi.org/10.1061/(ASCE)MT.1943-5533.0002407

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.2
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.2
T-SD-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.2
T-SD-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.2
T-SD-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)2
T-SD-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-SD-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.1
T-SD-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta7
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.2
T-SD-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych8
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej1
A-SD-3Przygotowanie propozycji spisu literatury1
A-SD-4Opanowanie opisu edytora równań, tworzenia tabel i wykresów.3
A-SD-5Przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny.10
A-SD-6Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej10
A-SD-7Przygotowanie końcowego spisu literatury.2
A-SD-8Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów.3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
Treści programoweT-SD-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-SD-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)
T-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-SD-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_W02Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
Treści programoweT-SD-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-SD-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z zestawianiem źródeł informacji i opisywaniem materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_W03Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-SD-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-SD-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_U01Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-SD-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)
T-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-SD-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-SD-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu widoczne błędy, które po wykazaniu potrafi skorygować.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_U02Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-SD-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_U03Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-SD-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawił rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, kóre po wykazaniu przez prowadzącego jest w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_K01Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-SD-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)
T-SD-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.
T-SD-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-SD-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-SD-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawia minimalistyczną prezentację, ma jednak poczucie odpowiedzialności za prezentowane wyniki, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_K02Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-SD-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia minimalistyczne rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-5_K03Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
T-SD-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-SD-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia mało czytelne rozwiązania i wnioski, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0