Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Diagnostyka i modernizacja budynków:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka i modernizacja budynków | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Jaworski <Rafal.Jaworski@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu : materiałów budowlanych, Budownictwa ogólnego, fizyki budowli i konstrukcji budowlanych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt modernizacji obiektu budowlanego. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nadzór nad obiektami budowlanymi .Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych. | 8 |
T-W-2 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 9 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 21 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 8 |
A-W-2 | Praca własna studentów - utrwalanie wiedzy w oparciu o wykłady i literaturę | 21 |
A-W-3 | Zaliczenie wykładów w formie pisemnej. | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja |
M-3 | metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D16_W01 Student ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków oraz podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych. | B_2A_W06, B_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D16_U01 Student potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych i zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych. | B_2A_U09, B_2A_U25 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D16_K01 Student potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inzynierskiego, jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz prac podległego zespołu, ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie. | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D16_W01 Student ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków oraz podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych. | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe zagadnienia związane z diagnostyką i modernizacją budynków | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D16_U01 Student potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych i zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych. | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu potrafi planować i przeprowadzać badania, interpretować wyniki i wyciagać wnioski | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D16_K01 Student potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inzynierskiego, jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz prac podległego zespołu, ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie. | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w dostatecznym stopniu zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małyszko R., Orłowicz R., Konstrukcje murowe. Zarysowania i naprawy, UWM, Białystok, 2000
- Lenkiewicz W., Naprawy i modernizacja obiektów budowlanych, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
- Masłowski E., Spiżewska D., Wzmacnianie konstrukcji budowlanych, Arkady, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Schild E.,Oswald R. i inni, Słabe miejsca w budynkach. T. 1-5, Arkady, Warszawa, 1987
- Paczkowski W., Skibicki S., Przeciążenia stężeń stalowego szkieletu kotłowni spowodowane gradientem pola osiadań podłoża, Materiały Budowlane, nr 04/2018., 2018
- Nowak R., Comparison of brick lintels types for their durability effect, ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2017
- Nowak R., Orłowicz R., Selected problems of failures and repairs of historic masonry vaults, EDP Sciences, 2019
- Nowak R., The problem of maintenance of historical arched lintels, CRC Press/Balkema, Leiden, 2016
- Nowak R., Strengthening and Repair Methods for Brick Arched Balconies, IOP Publishing, 2019