Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Eksploatacja i utrzymanie dróg:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja i utrzymanie dróg
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dominik Kacprzak <Dominik.Kacprzak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,80,56zaliczenie
projektyP3 27 2,20,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie z: Geometrii wykreślnej, Mechaniki ogólnej, Fizyki, Budownictwa komunikacyjnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie zasad dotyczących oznakowania poziomego na odcinkach z niedostateczną widocznością
C-2Poznanie zasad oceny warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu na łukach poziomych, pionowych, na skrzyżowaniach i w tunelach, a także ukształtowanie kompilacji wiedzy umożliwiającej formułowanie wniosków technicznych i pisania opinii biegłych
C-3Poznanie podstawowych zasad projektowania oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym
C-4Poznanie zasad oceny stanu nawierzchni i interpretacji wyników badań SOSN

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt oznakowania poziomego na wybranym łuku poziomym z ograniczoną widocznością3
T-P-2Projekt oznakowania tymczasowego i zabezpieczenia robót remontowych prowadzonych w pasie drogowym15
T-P-3Ocena warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu9
27
wykłady
T-W-1Analiza warunków widoczności oraz zasady projektowania oznakowania pionowego i poziomego na łukach poziomych i pionowych niedostateczną widocznością2
T-W-2Znaki drogowe i projektowanie oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym4
T-W-3Ocena nośności konstrukcji drogowych3
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2projekt oznakowania na odcinkach z niedostateczną widocznością4
A-P-3projekt oznakowania tymczasowego i zmiany organizacji ruchu29
A-P-4samodzielne rozwiązywanie zadań z oceny warunków widoczności6
66
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2uzupełnienie wiadomości zapoznanie się z podstawowymi wytycznymi11
A-W-3przygotowanie notatek z materiału wykładowego do swojego projektu11
A-W-4samodzielne rozwiązywanie zadań23
A-W-5zaliczenie1
54

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/13_W01
Potrafi przeanalizować, objaśnić i rozpoznać warunki na drodze z niedostateczną widocznością i sformułować ich ocenę
B_2A_W06, B_2A_W10, B_2A_W12C-1, C-2, C-4T-W-1, T-P-3, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1
B_2A_N2/D/D/13_W02
Potrafi ocenić warunki ruchu i zaprojektować odpowiednie oznakowanie. Potrafi zaprojektować oznakowanie tymczasowe, zabezpieczające roboty drogowe prowadzone w pasie drogowym
B_2A_W06, B_2A_W10, B_2A_W12C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-P-2, T-P-1M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/13_U01
Student potrafi samodzielnie przygotować prezentację lub dokumentację techniczną (włącznie z dokumentacją CAD) dotyczącą zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U08, B_2A_U10, B_2A_U12, B_2A_U16, B_2A_U18, B_2A_U25C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/13_K01
Student ma świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, przy uwzględnieniu zrównoważonego rozwoju, a także konieczności podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, w celu bardziej kreatywnego i przedsiębiorczego wykonywania swojego zawodu
B_2A_K03, B_2A_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/13_W01
Potrafi przeanalizować, objaśnić i rozpoznać warunki na drodze z niedostateczną widocznością i sformułować ich ocenę
2,0Student nie posiada wiedzy podstawowej z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, nie potrafi prawidłowo zaprojektować oznakowania i dobrać parametry łuków
3,0Student posiada podstawową wiedzę (minimalną) z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, student popełnia błędy logiczne w oznakowaniu i doborze parametrow
3,5Student posiada podstawową wiedzę (więcej niż minimalną) z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, student źle interpretuje pikiety i oznakowanie
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, student myli się w pikietach, oznakowaniu i parametrach łuku
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu
B_2A_N2/D/D/13_W02
Potrafi ocenić warunki ruchu i zaprojektować odpowiednie oznakowanie. Potrafi zaprojektować oznakowanie tymczasowe, zabezpieczające roboty drogowe prowadzone w pasie drogowym
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, nie zna podstawowych zasad stosowania znaków, robi błędy logiczne w projektowaniu znaków
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, robi błędy logiczne w projektowaniu znaków, słabo interpretuje przepisy dotyczące oznakowania
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, student popełnia błędy w projektowaniu znaków i interpretacji przepisów dotyczących oznakowania
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, czasami myli przepisy dotyczące oznakowania
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/13_U01
Student potrafi samodzielnie przygotować prezentację lub dokumentację techniczną (włącznie z dokumentacją CAD) dotyczącą zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować prezentacji lub dokumentacji technicznej, dotyczącej projektów drogowych
3,0Student wykazuje oznaki minimalnej samodzielności w przygotowaniu prezentacji lub dokumentacji technicznej, dotyczącej projektów drogowych
3,5Student potrafi wykonać podstawową prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych
4,0Student potrafi wykonać dobrą prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych
4,5Student potrafi wykonać ponad dobrą prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych
5,0Student potrafi wykonać bardzo dobrą prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/13_K01
Student ma świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, przy uwzględnieniu zrównoważonego rozwoju, a także konieczności podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, w celu bardziej kreatywnego i przedsiębiorczego wykonywania swojego zawodu
2,0Student jest nieświadomy rozwiązywanych zagadnień i wykazuje brak wiedzy
3,0Student ma minimalną świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, nie czuje potrzeby znajomości zasad stosowania oznakowania w projektach drogowych
3,5Student ma podstawową świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, rozumie zagadnienei ale słabo umie dobrać odpowiednie znaki w projekcie organizacji ruchu lub parametry w projekcie drogowym
4,0Student ma dobrą świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, czasami popełnia istotne błędy logiczne w projektach drogowych
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, czasami popełnia blędy w projektach drogowych
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień

Literatura podstawowa

  1. Rozporządzenie MTiGM z dnia 02.03.1999 r., Dz. U. nr 43/1999 z późń. zm., Warszawa, 1999
  2. Rozporządzenie MTiGM z dnia 23.12.2003 r. wraz z załącznikami, Dziennik Ustaw nr 220/2003 poz. 2181, Warszawa, 2003
  3. System oceny stanu nawierzchni, GDDKiA, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Datka S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu, WKŁ, Warszawa, 1997
  2. Alicja Sołowczuk, Strona internetowa, droga.zut.edu.pl - bieżąca aktualizacja podstrony „eksploatacja"
  3. Sołowczuk A., Gardas P., Proponowana metoda oceny stanu nawierzchni w zatokach i na przystankach autobusowych, Roads and Bridges – Drogi i Mosty, 2013, nr 4, s. 425–439, DOI: 10.7409/rabdim.013.027
  4. Sołowczuk A., Gardas P., Schab M., Efektywność prac remontowych i utrzymaniowych w zatokach i na przystankach autobusowych, Roads and Bridges – Drogi i Mosty, 2014, nr 2, s. 157–166, DOI: 10.7409/rabdim.014.011
  5. Sołowczuk A., The impact of land development on the distribution of road noise level, LAP LAMBERT AcademicPublishing, SIA OmniScriptum Publishing, Berlin, 2018

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt oznakowania poziomego na wybranym łuku poziomym z ograniczoną widocznością3
T-P-2Projekt oznakowania tymczasowego i zabezpieczenia robót remontowych prowadzonych w pasie drogowym15
T-P-3Ocena warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu9
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza warunków widoczności oraz zasady projektowania oznakowania pionowego i poziomego na łukach poziomych i pionowych niedostateczną widocznością2
T-W-2Znaki drogowe i projektowanie oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym4
T-W-3Ocena nośności konstrukcji drogowych3
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2projekt oznakowania na odcinkach z niedostateczną widocznością4
A-P-3projekt oznakowania tymczasowego i zmiany organizacji ruchu29
A-P-4samodzielne rozwiązywanie zadań z oceny warunków widoczności6
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2uzupełnienie wiadomości zapoznanie się z podstawowymi wytycznymi11
A-W-3przygotowanie notatek z materiału wykładowego do swojego projektu11
A-W-4samodzielne rozwiązywanie zadań23
A-W-5zaliczenie1
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/13_W01Potrafi przeanalizować, objaśnić i rozpoznać warunki na drodze z niedostateczną widocznością i sformułować ich ocenę
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie zasad dotyczących oznakowania poziomego na odcinkach z niedostateczną widocznością
C-2Poznanie zasad oceny warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu na łukach poziomych, pionowych, na skrzyżowaniach i w tunelach, a także ukształtowanie kompilacji wiedzy umożliwiającej formułowanie wniosków technicznych i pisania opinii biegłych
C-4Poznanie zasad oceny stanu nawierzchni i interpretacji wyników badań SOSN
Treści programoweT-W-1Analiza warunków widoczności oraz zasady projektowania oznakowania pionowego i poziomego na łukach poziomych i pionowych niedostateczną widocznością
T-P-3Ocena warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu
T-P-1Projekt oznakowania poziomego na wybranym łuku poziomym z ograniczoną widocznością
Metody nauczaniaM-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy podstawowej z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, nie potrafi prawidłowo zaprojektować oznakowania i dobrać parametry łuków
3,0Student posiada podstawową wiedzę (minimalną) z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, student popełnia błędy logiczne w oznakowaniu i doborze parametrow
3,5Student posiada podstawową wiedzę (więcej niż minimalną) z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, student źle interpretuje pikiety i oznakowanie
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu, student myli się w pikietach, oznakowaniu i parametrach łuku
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu oceny warunków widoczności pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/13_W02Potrafi ocenić warunki ruchu i zaprojektować odpowiednie oznakowanie. Potrafi zaprojektować oznakowanie tymczasowe, zabezpieczające roboty drogowe prowadzone w pasie drogowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie zasad dotyczących oznakowania poziomego na odcinkach z niedostateczną widocznością
C-2Poznanie zasad oceny warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu na łukach poziomych, pionowych, na skrzyżowaniach i w tunelach, a także ukształtowanie kompilacji wiedzy umożliwiającej formułowanie wniosków technicznych i pisania opinii biegłych
C-3Poznanie podstawowych zasad projektowania oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym
Treści programoweT-W-1Analiza warunków widoczności oraz zasady projektowania oznakowania pionowego i poziomego na łukach poziomych i pionowych niedostateczną widocznością
T-W-2Znaki drogowe i projektowanie oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym
T-P-2Projekt oznakowania tymczasowego i zabezpieczenia robót remontowych prowadzonych w pasie drogowym
T-P-1Projekt oznakowania poziomego na wybranym łuku poziomym z ograniczoną widocznością
Metody nauczaniaM-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, nie zna podstawowych zasad stosowania znaków, robi błędy logiczne w projektowaniu znaków
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, robi błędy logiczne w projektowaniu znaków, słabo interpretuje przepisy dotyczące oznakowania
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, student popełnia błędy w projektowaniu znaków i interpretacji przepisów dotyczących oznakowania
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego, czasami myli przepisy dotyczące oznakowania
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania oznakowania poziomego na odcinkach dróg z niedostateczną widocznością i projektowania oznakowania tymczasowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/13_U01Student potrafi samodzielnie przygotować prezentację lub dokumentację techniczną (włącznie z dokumentacją CAD) dotyczącą zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
B_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U25Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie zasad dotyczących oznakowania poziomego na odcinkach z niedostateczną widocznością
C-2Poznanie zasad oceny warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu na łukach poziomych, pionowych, na skrzyżowaniach i w tunelach, a także ukształtowanie kompilacji wiedzy umożliwiającej formułowanie wniosków technicznych i pisania opinii biegłych
C-3Poznanie podstawowych zasad projektowania oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym
Treści programoweT-W-1Analiza warunków widoczności oraz zasady projektowania oznakowania pionowego i poziomego na łukach poziomych i pionowych niedostateczną widocznością
T-W-2Znaki drogowe i projektowanie oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym
T-P-2Projekt oznakowania tymczasowego i zabezpieczenia robót remontowych prowadzonych w pasie drogowym
T-P-3Ocena warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu
T-P-1Projekt oznakowania poziomego na wybranym łuku poziomym z ograniczoną widocznością
Metody nauczaniaM-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować prezentacji lub dokumentacji technicznej, dotyczącej projektów drogowych
3,0Student wykazuje oznaki minimalnej samodzielności w przygotowaniu prezentacji lub dokumentacji technicznej, dotyczącej projektów drogowych
3,5Student potrafi wykonać podstawową prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych
4,0Student potrafi wykonać dobrą prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych
4,5Student potrafi wykonać ponad dobrą prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych
5,0Student potrafi wykonać bardzo dobrą prezentację lub dokumentację technicznej, dotyczącą projektów drogowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/13_K01Student ma świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, przy uwzględnieniu zrównoważonego rozwoju, a także konieczności podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, w celu bardziej kreatywnego i przedsiębiorczego wykonywania swojego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie zasad dotyczących oznakowania poziomego na odcinkach z niedostateczną widocznością
C-2Poznanie zasad oceny warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu na łukach poziomych, pionowych, na skrzyżowaniach i w tunelach, a także ukształtowanie kompilacji wiedzy umożliwiającej formułowanie wniosków technicznych i pisania opinii biegłych
C-3Poznanie podstawowych zasad projektowania oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym
Treści programoweT-W-1Analiza warunków widoczności oraz zasady projektowania oznakowania pionowego i poziomego na łukach poziomych i pionowych niedostateczną widocznością
T-W-2Znaki drogowe i projektowanie oznakowania tymczasowego przy robotach drogowych prowadzonych w pasie drogowym
T-P-2Projekt oznakowania tymczasowego i zabezpieczenia robót remontowych prowadzonych w pasie drogowym
T-P-3Ocena warunków drogowych pod względem projektowym, eksploatacyjnym i bezpieczeństwa ruchu
T-P-1Projekt oznakowania poziomego na wybranym łuku poziomym z ograniczoną widocznością
Metody nauczaniaM-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student jest nieświadomy rozwiązywanych zagadnień i wykazuje brak wiedzy
3,0Student ma minimalną świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, nie czuje potrzeby znajomości zasad stosowania oznakowania w projektach drogowych
3,5Student ma podstawową świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, rozumie zagadnienei ale słabo umie dobrać odpowiednie znaki w projekcie organizacji ruchu lub parametry w projekcie drogowym
4,0Student ma dobrą świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, czasami popełnia istotne błędy logiczne w projektach drogowych
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień, czasami popełnia blędy w projektach drogowych
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość ważności rozwiązywanych zagadnień