Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Statystyka w drogownictwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Statystyka w drogownictwie
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 9 0,80,62zaliczenie
laboratoriaL2 9 1,20,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenia z: Matematyki, Fizyki, Materiałów drogowych, Budownictwa komunikacyjnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie ukształtowanej wiedzy o zasadach stosowania elementów statystyki przy rozwiązywaniu zagadnień związanych z drogownictwem
C-2Nabycie podstawowej wiedzy o testach parametrycznych i nieparametrycznych stosowanych w analizach statystycznych w zagadnieniach drogowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości oczekiwanej, wartości odchylenia standardowego, przedziału ufności, liczebności prób4
T-L-2Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem potwierdzenia hipotezy w testach istotności i zgodności5
9
wykłady
T-W-1Wykorzystanie metod statystycznych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Przykłady obliczeń przedziałów ufności. Określenie potrzebnej liczebności właściwych pomiarów3
T-W-2Testy parametryczne i nieparametryczne6
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach7
A-L-2samodzielne rozwiązywanie zadań i przygotowanie się do kolokwium28
A-L-3kolokwium1
36
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2samodzielne poznawanie metod i rozwiązywanie zadań przedstawianych na wykładach15
A-W-3zaliczenie1
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metoda przypadków
M-4metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie laboratorium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/09_W01
Student potrafi rozpoznać, zdefiniować i zastosować odpowiednie elementy statystyki w zagadnieniach drogowych
B_2A_W01, B_2A_W05, B_2A_W10C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-2M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-2
B_2A_N2/D/D/09_W02
Student potrafi zastosować w prowadzonych analizach odpowiednie testy parametryczne lub nieparametryczne
B_2A_W05, B_2A_W10C-1, C-2T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/09_U01
Ma umiejętność skorzystania z narzędzi specjalistycznych, a także potrafi sformułować założenia i zadania wykonywanych analiz, dobierając odpowiednie metody badawcze lub analityczne
B_2A_U05, B_2A_U09, B_2A_U10, B_2A_U12, B_2A_U16, B_2A_U19C-1, C-2T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/09_K01
Student potrafi profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników
B_2A_K01, B_2A_K02C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2M-3, M-4, M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/09_W01
Student potrafi rozpoznać, zdefiniować i zastosować odpowiednie elementy statystyki w zagadnieniach drogowych
2,0Student nie posiada minimalnej wiedzy o elementach statystyki
3,0Student posiada minimalną wiedzę o elementach statystyki
3,5Student posiada podstawową wiedzę o elementach statystyki
4,0Student posiada dobrą wiedzę o elementach statystyki
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę o elementach statystyki
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę o elementach statystyki
B_2A_N2/D/D/09_W02
Student potrafi zastosować w prowadzonych analizach odpowiednie testy parametryczne lub nieparametryczne
2,0Student nie posiada minimalnej wiedzy o elementach statystyki i nie potrafi zastosować do danego zagadnienia odpowiednio dobranych testów parametrycznych i nieparametrycznych
3,0Student radzi sobie w podstawowy sposób z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma podstawową wiedzę o elementach statystyki
3,5Student radzi sobie w więcej niż podstawowy sposób z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma podstawową wiedzę o elementach statystyki
4,0Student radzi sobie dobrze z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma dobrą wiedzę o elementach statystyki
4,5Student radzi sobie więcej niż dobrze z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma dobrą wiedzę o elementach statystyki
5,0Student radzi sobie bardzo dobrze z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma bardzo dobrą wiedzę o elementach statystyki

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/09_U01
Ma umiejętność skorzystania z narzędzi specjalistycznych, a także potrafi sformułować założenia i zadania wykonywanych analiz, dobierając odpowiednie metody badawcze lub analityczne
2,0Student nie radzi sobie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, nie umie prawidłowo przyjąć i opisać hipotez, nie umie dobrać odpowiednich testów statystycznych
3,0Student radzi sobie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, nie umie prawidłowo opisać hipotez, myli się przy doborze odpowiednich testów statystycznych, nie potrafi zinterpretować wyników testów
3,5Student radzi sobie więcej niż minimalnie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, umie przyjąć i opisać odpowiednie hipotezy, ale się w nich myli, myli się przy doborze odpowiednich testów statystycznych, slabo umie napisać interpretację inżynierską lub matematyczną otrzymanych wyników testów
4,0Student radzi sobie dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, umie dobrać odpowiednie testy, ale myli się czasami przy opisie hipotez lub interpretacji wyników testów
4,5Student radzi sobie więcej niż dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, dobrze dobiera odpowiednie testy, ale czasami myli się przy opisie hipotez lub interpretacji wyników testów
5,0Student radzi sobie bardzo dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, prawidłowo dobiera testy, opisuje hipotezy i prawidłwo interpretuje wyniki testów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/09_K01
Student potrafi profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników
2,0Student nie potrafi rozwiązać postawionego zadania, źle podstawia dane, popełnia błędy logiczne i matematyczne
3,0Student potrafi rozwiązać w minimalny sposób postawione zadania, myli się w obliczeniach, jego wyniki różnią się od wyników prawidlowowych, rozwiązanie zadania ma błędy logiczne
3,5Student potrafi rozwiązać w podstawowy sposób postawione zadania i nie poczuwa się do odpowiedzialności za rzetelność wyników, jego wyniki różnią się od wyników prawidlowych, popełnia błędy logiczne w obliczeniach
4,0Student potrafi rozwiązać w sposób dobry postawione zadania i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników, czasami popełnia błędy matematyczne
4,5Student potrafi rozwiązać w sposób więcej niż dobry postawione zadania i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników, czasami popełnia błędy matematyczne
5,0Student potrafi rozwiązać w sposób bardzo dobry postawione zadania i jest w pelni odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników

Literatura podstawowa

  1. TRACZ M., Pomiary i badania ruchu drogowego, WKŁ, Warszawa, 1984
  2. GREŃ J., Statystyka matematyczna, modele i zadania, PWN, Warszawa, 1982
  3. TAYLOR J.R., Wstęp do analizy błędu pomiarowego, PWN, Warszawa, 1999
  4. DRAPER N.R., SMITH H., Analiza regresji stosowana, PWN, Warszawa, 1973

Literatura dodatkowa

  1. Kacprzak D., Sołowczuk A., Identification of the Determinants of the Effectiveness of On-Road Chicanes in Transition Zones to Villages Subject to a 70 km/h Speed Limit, Energies, 2020, 13(20), 5244, https://www.mdpi.com/1996-1073/13/20/5244

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości oczekiwanej, wartości odchylenia standardowego, przedziału ufności, liczebności prób4
T-L-2Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem potwierdzenia hipotezy w testach istotności i zgodności5
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykorzystanie metod statystycznych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Przykłady obliczeń przedziałów ufności. Określenie potrzebnej liczebności właściwych pomiarów3
T-W-2Testy parametryczne i nieparametryczne6
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach7
A-L-2samodzielne rozwiązywanie zadań i przygotowanie się do kolokwium28
A-L-3kolokwium1
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2samodzielne poznawanie metod i rozwiązywanie zadań przedstawianych na wykładach15
A-W-3zaliczenie1
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/09_W01Student potrafi rozpoznać, zdefiniować i zastosować odpowiednie elementy statystyki w zagadnieniach drogowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Nabycie ukształtowanej wiedzy o zasadach stosowania elementów statystyki przy rozwiązywaniu zagadnień związanych z drogownictwem
C-2Nabycie podstawowej wiedzy o testach parametrycznych i nieparametrycznych stosowanych w analizach statystycznych w zagadnieniach drogowych
Treści programoweT-W-1Wykorzystanie metod statystycznych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Przykłady obliczeń przedziałów ufności. Określenie potrzebnej liczebności właściwych pomiarów
T-W-2Testy parametryczne i nieparametryczne
T-L-1Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości oczekiwanej, wartości odchylenia standardowego, przedziału ufności, liczebności prób
T-L-2Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem potwierdzenia hipotezy w testach istotności i zgodności
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-4metoda projektów
M-2wykład problemowy
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada minimalnej wiedzy o elementach statystyki
3,0Student posiada minimalną wiedzę o elementach statystyki
3,5Student posiada podstawową wiedzę o elementach statystyki
4,0Student posiada dobrą wiedzę o elementach statystyki
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę o elementach statystyki
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę o elementach statystyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/09_W02Student potrafi zastosować w prowadzonych analizach odpowiednie testy parametryczne lub nieparametryczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Nabycie ukształtowanej wiedzy o zasadach stosowania elementów statystyki przy rozwiązywaniu zagadnień związanych z drogownictwem
C-2Nabycie podstawowej wiedzy o testach parametrycznych i nieparametrycznych stosowanych w analizach statystycznych w zagadnieniach drogowych
Treści programoweT-W-2Testy parametryczne i nieparametryczne
T-L-1Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości oczekiwanej, wartości odchylenia standardowego, przedziału ufności, liczebności prób
T-L-2Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem potwierdzenia hipotezy w testach istotności i zgodności
T-W-1Wykorzystanie metod statystycznych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Przykłady obliczeń przedziałów ufności. Określenie potrzebnej liczebności właściwych pomiarów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metoda przypadków
M-4metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie laboratorium
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada minimalnej wiedzy o elementach statystyki i nie potrafi zastosować do danego zagadnienia odpowiednio dobranych testów parametrycznych i nieparametrycznych
3,0Student radzi sobie w podstawowy sposób z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma podstawową wiedzę o elementach statystyki
3,5Student radzi sobie w więcej niż podstawowy sposób z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma podstawową wiedzę o elementach statystyki
4,0Student radzi sobie dobrze z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma dobrą wiedzę o elementach statystyki
4,5Student radzi sobie więcej niż dobrze z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma dobrą wiedzę o elementach statystyki
5,0Student radzi sobie bardzo dobrze z doborem odpowiednich testów parametrycznych i nieparametrycznych do danego zagadnienia, ma bardzo dobrą wiedzę o elementach statystyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/09_U01Ma umiejętność skorzystania z narzędzi specjalistycznych, a także potrafi sformułować założenia i zadania wykonywanych analiz, dobierając odpowiednie metody badawcze lub analityczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
B_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Cel przedmiotuC-1Nabycie ukształtowanej wiedzy o zasadach stosowania elementów statystyki przy rozwiązywaniu zagadnień związanych z drogownictwem
C-2Nabycie podstawowej wiedzy o testach parametrycznych i nieparametrycznych stosowanych w analizach statystycznych w zagadnieniach drogowych
Treści programoweT-W-2Testy parametryczne i nieparametryczne
T-L-1Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości oczekiwanej, wartości odchylenia standardowego, przedziału ufności, liczebności prób
T-L-2Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem potwierdzenia hipotezy w testach istotności i zgodności
T-W-1Wykorzystanie metod statystycznych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Przykłady obliczeń przedziałów ufności. Określenie potrzebnej liczebności właściwych pomiarów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metoda przypadków
M-4metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie laboratorium
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie radzi sobie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, nie umie prawidłowo przyjąć i opisać hipotez, nie umie dobrać odpowiednich testów statystycznych
3,0Student radzi sobie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, nie umie prawidłowo opisać hipotez, myli się przy doborze odpowiednich testów statystycznych, nie potrafi zinterpretować wyników testów
3,5Student radzi sobie więcej niż minimalnie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, umie przyjąć i opisać odpowiednie hipotezy, ale się w nich myli, myli się przy doborze odpowiednich testów statystycznych, slabo umie napisać interpretację inżynierską lub matematyczną otrzymanych wyników testów
4,0Student radzi sobie dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, umie dobrać odpowiednie testy, ale myli się czasami przy opisie hipotez lub interpretacji wyników testów
4,5Student radzi sobie więcej niż dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, dobrze dobiera odpowiednie testy, ale czasami myli się przy opisie hipotez lub interpretacji wyników testów
5,0Student radzi sobie bardzo dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych, prawidłowo dobiera testy, opisuje hipotezy i prawidłwo interpretuje wyniki testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/D/D/09_K01Student potrafi profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Cel przedmiotuC-1Nabycie ukształtowanej wiedzy o zasadach stosowania elementów statystyki przy rozwiązywaniu zagadnień związanych z drogownictwem
C-2Nabycie podstawowej wiedzy o testach parametrycznych i nieparametrycznych stosowanych w analizach statystycznych w zagadnieniach drogowych
Treści programoweT-L-1Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości oczekiwanej, wartości odchylenia standardowego, przedziału ufności, liczebności prób
T-L-2Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem potwierdzenia hipotezy w testach istotności i zgodności
T-W-1Wykorzystanie metod statystycznych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Przykłady obliczeń przedziałów ufności. Określenie potrzebnej liczebności właściwych pomiarów
T-W-2Testy parametryczne i nieparametryczne
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-4metoda projektów
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie laboratorium
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać postawionego zadania, źle podstawia dane, popełnia błędy logiczne i matematyczne
3,0Student potrafi rozwiązać w minimalny sposób postawione zadania, myli się w obliczeniach, jego wyniki różnią się od wyników prawidlowowych, rozwiązanie zadania ma błędy logiczne
3,5Student potrafi rozwiązać w podstawowy sposób postawione zadania i nie poczuwa się do odpowiedzialności za rzetelność wyników, jego wyniki różnią się od wyników prawidlowych, popełnia błędy logiczne w obliczeniach
4,0Student potrafi rozwiązać w sposób dobry postawione zadania i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników, czasami popełnia błędy matematyczne
4,5Student potrafi rozwiązać w sposób więcej niż dobry postawione zadania i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników, czasami popełnia błędy matematyczne
5,0Student potrafi rozwiązać w sposób bardzo dobry postawione zadania i jest w pelni odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników