Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Chemia budowlana:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chemia budowlana
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 9 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 18 2,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy chemii ogólnej w zakresie szkoły średniej /liceum ogólnokształcącego lub technikum/

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1nazwewnictwo kwasów, zasad i soli2
T-A-2stężenia procentowe i molowe2
T-A-3hydratacja i hydroliza2
T-A-4rozpuszczalność i iloczyn rozpuszczalności1
T-A-5materiały wiążące2
9
wykłady
T-W-1Wstęp. Podstawy chemii. Podstawowe obliczenia stechiometryczne. Budowa atomu. Układ okresowy pierwiastków.2
T-W-2Budowa i właściwości gazów, cieczy i ciał stałych. Wiązania chemiczne. Układy krystalograficzne, grupy przestrzenne, podział kryształów, budowa wewnętrza krzemianów i glinokrzemianów.2
T-W-3Podstawy termodynamiki i kinetyki chemicznej.2
T-W-4Układy koloidalne - otrzymywanie, właściwości, trwałość. Podział i zastosowanie emulsji.2
T-W-5Fizykochemia wody. Hydratacja i hydroliza.2
T-W-6Chemia metali - procesy korozji. Korozja materiałów budowlanych. Korozja betonu.2
T-W-7Systematyka materiałów budowlanych. Sposoby modyfikowania materiałów budowlanych. Materiały wiążące.2
T-W-8Tworzywa sztuczne w budownictwie.2
T-W-9Bezpieczne stosowanie materiałów budowlanych oraz postępowanie z materiałami budowlanymi; selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie. Kolokwium2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2uczestnictwo w konsultacjach8
A-A-3przygotowanie się do dwóch wejściówek i jednego kolokwium końcowego13
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2pisanie kolokwium1
A-W-3Przygotowanie się do dyskusji na wykładach41
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Uzyskanie zaliczenia opiera się na: na zaliczeniu dwóch wejściówek i kolokwium końcowego z ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu końcowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/B/02_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna skład chemiczny podstawowych materiałów budowlanych, potrafi napsiać wzory chemiczne związków chemicznych wchodzących w skład tych materiałów. Student potrafi wykonać obliczenia dotyczące stężeń procentowych i molowych oraz z potrafi określić stechimetrię reakcji chemiczych.
B_1A_W01C-1T-A-1, T-A-2M-1S-2
B_1A_N1/B/02_W02
Student zna skład chemiczny podstawowych materiałów budowlanych jak również sposoby ich wytwarzania. Ponadto zna procesy prowadzące do niszczenia materiów budowlanych jak również sposoby im przeciwdziałania
B_1A_W15C-1T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/B/02_U01
Student potrafi: - obliczać zadania związane z chemią budowlaną
B_1A_U10C-1T-A-1, T-A-2M-2S-1
B_1A_N1/B/02_U02
Student potrafi dokonać doboru materiałów znając skład chemiczny materiałów budowlanych oraz rządzące prawa chemiczne
B_1A_U17C-1T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/B/02_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się.
B_1A_K01C-1T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1S-2
B_1A_N1/B/02_K02
Student wie że w przypadku pracy z niebezpiecznymi substancjami chemicznymi musi odpowiadać za bezpieczeństwo własne i zespolu
B_1A_K03C-1T-W-9M-1S-2
B_1A_N1/B/02_K03
Student ma świadomość że w przypadku pracy w zespole musi być odpowiedzialny za pracę własną
B_1A_K04C-1T-W-9M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/B/02_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna skład chemiczny podstawowych materiałów budowlanych, potrafi napsiać wzory chemiczne związków chemicznych wchodzących w skład tych materiałów. Student potrafi wykonać obliczenia dotyczące stężeń procentowych i molowych oraz z potrafi określić stechimetrię reakcji chemiczych.
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/B/02_W02
Student zna skład chemiczny podstawowych materiałów budowlanych jak również sposoby ich wytwarzania. Ponadto zna procesy prowadzące do niszczenia materiów budowlanych jak również sposoby im przeciwdziałania
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/B/02_U01
Student potrafi: - obliczać zadania związane z chemią budowlaną
2,0
3,0Uzyskanie 50% punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/B/02_U02
Student potrafi dokonać doboru materiałów znając skład chemiczny materiałów budowlanych oraz rządzące prawa chemiczne
2,0
3,0Uzyskanie 50% punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/B/02_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się.
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/B/02_K02
Student wie że w przypadku pracy z niebezpiecznymi substancjami chemicznymi musi odpowiadać za bezpieczeństwo własne i zespolu
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/B/02_K03
Student ma świadomość że w przypadku pracy w zespole musi być odpowiedzialny za pracę własną
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z dwóch wejściówek i kolokwium końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. L. Jones, P. Atkins, Chemia ogólna, PWN, Warszawa, 2006
  2. L. Czarnecki, T. Broniewski, O. Henning, Chemia w budownictwie, Arkady, Warszawa, 1996
  3. G. Rosiek, D. Wala, B. Werner, Ćwiczenia z chemii dla studentów Wydziału Budowictwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2003

Literatura dodatkowa

  1. A. Bielański, Podstawy chemii nieorganicznej cz1 i 2, PWN, Warszawa, 2002
  2. M. Janus, K. Zając, E. Kusiak-Nejman, A. Morawski, S. Mądraszewski, D. Stephan, Photocatalytic Activity and Mechanical Properties of Cements Modified with TiO2/N, MDPI, Materials, 12(22) nr art. 3756, 2019

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1nazwewnictwo kwasów, zasad i soli2
T-A-2stężenia procentowe i molowe2
T-A-3hydratacja i hydroliza2
T-A-4rozpuszczalność i iloczyn rozpuszczalności1
T-A-5materiały wiążące2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wstęp. Podstawy chemii. Podstawowe obliczenia stechiometryczne. Budowa atomu. Układ okresowy pierwiastków.2
T-W-2Budowa i właściwości gazów, cieczy i ciał stałych. Wiązania chemiczne. Układy krystalograficzne, grupy przestrzenne, podział kryształów, budowa wewnętrza krzemianów i glinokrzemianów.2
T-W-3Podstawy termodynamiki i kinetyki chemicznej.2
T-W-4Układy koloidalne - otrzymywanie, właściwości, trwałość. Podział i zastosowanie emulsji.2
T-W-5Fizykochemia wody. Hydratacja i hydroliza.2
T-W-6Chemia metali - procesy korozji. Korozja materiałów budowlanych. Korozja betonu.2
T-W-7Systematyka materiałów budowlanych. Sposoby modyfikowania materiałów budowlanych. Materiały wiążące.2
T-W-8Tworzywa sztuczne w budownictwie.2
T-W-9Bezpieczne stosowanie materiałów budowlanych oraz postępowanie z materiałami budowlanymi; selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie. Kolokwium2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2uczestnictwo w konsultacjach8
A-A-3przygotowanie się do dwóch wejściówek i jednego kolokwium końcowego13
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2pisanie kolokwium1
A-W-3Przygotowanie się do dyskusji na wykładach41
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/02_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna skład chemiczny podstawowych materiałów budowlanych, potrafi napsiać wzory chemiczne związków chemicznych wchodzących w skład tych materiałów. Student potrafi wykonać obliczenia dotyczące stężeń procentowych i molowych oraz z potrafi określić stechimetrię reakcji chemiczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.
Treści programoweT-A-1nazwewnictwo kwasów, zasad i soli
T-A-2stężenia procentowe i molowe
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/02_W02Student zna skład chemiczny podstawowych materiałów budowlanych jak również sposoby ich wytwarzania. Ponadto zna procesy prowadzące do niszczenia materiów budowlanych jak również sposoby im przeciwdziałania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.
Treści programoweT-A-3hydratacja i hydroliza
T-A-4rozpuszczalność i iloczyn rozpuszczalności
T-A-5materiały wiążące
T-W-5Fizykochemia wody. Hydratacja i hydroliza.
T-W-6Chemia metali - procesy korozji. Korozja materiałów budowlanych. Korozja betonu.
T-W-4Układy koloidalne - otrzymywanie, właściwości, trwałość. Podział i zastosowanie emulsji.
T-W-1Wstęp. Podstawy chemii. Podstawowe obliczenia stechiometryczne. Budowa atomu. Układ okresowy pierwiastków.
T-W-2Budowa i właściwości gazów, cieczy i ciał stałych. Wiązania chemiczne. Układy krystalograficzne, grupy przestrzenne, podział kryształów, budowa wewnętrza krzemianów i glinokrzemianów.
T-W-3Podstawy termodynamiki i kinetyki chemicznej.
T-W-7Systematyka materiałów budowlanych. Sposoby modyfikowania materiałów budowlanych. Materiały wiążące.
T-W-8Tworzywa sztuczne w budownictwie.
T-W-9Bezpieczne stosowanie materiałów budowlanych oraz postępowanie z materiałami budowlanymi; selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie. Kolokwium
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/02_U01Student potrafi: - obliczać zadania związane z chemią budowlaną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.
Treści programoweT-A-1nazwewnictwo kwasów, zasad i soli
T-A-2stężenia procentowe i molowe
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Uzyskanie zaliczenia opiera się na: na zaliczeniu dwóch wejściówek i kolokwium końcowego z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie 50% punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/02_U02Student potrafi dokonać doboru materiałów znając skład chemiczny materiałów budowlanych oraz rządzące prawa chemiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.
Treści programoweT-A-3hydratacja i hydroliza
T-A-4rozpuszczalność i iloczyn rozpuszczalności
T-A-5materiały wiążące
T-W-5Fizykochemia wody. Hydratacja i hydroliza.
T-W-6Chemia metali - procesy korozji. Korozja materiałów budowlanych. Korozja betonu.
T-W-4Układy koloidalne - otrzymywanie, właściwości, trwałość. Podział i zastosowanie emulsji.
T-W-1Wstęp. Podstawy chemii. Podstawowe obliczenia stechiometryczne. Budowa atomu. Układ okresowy pierwiastków.
T-W-2Budowa i właściwości gazów, cieczy i ciał stałych. Wiązania chemiczne. Układy krystalograficzne, grupy przestrzenne, podział kryształów, budowa wewnętrza krzemianów i glinokrzemianów.
T-W-3Podstawy termodynamiki i kinetyki chemicznej.
T-W-7Systematyka materiałów budowlanych. Sposoby modyfikowania materiałów budowlanych. Materiały wiążące.
T-W-8Tworzywa sztuczne w budownictwie.
T-W-9Bezpieczne stosowanie materiałów budowlanych oraz postępowanie z materiałami budowlanymi; selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie. Kolokwium
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie 50% punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/02_K01Student rozumie potrzebę uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.
Treści programoweT-W-5Fizykochemia wody. Hydratacja i hydroliza.
T-W-6Chemia metali - procesy korozji. Korozja materiałów budowlanych. Korozja betonu.
T-W-4Układy koloidalne - otrzymywanie, właściwości, trwałość. Podział i zastosowanie emulsji.
T-W-1Wstęp. Podstawy chemii. Podstawowe obliczenia stechiometryczne. Budowa atomu. Układ okresowy pierwiastków.
T-W-2Budowa i właściwości gazów, cieczy i ciał stałych. Wiązania chemiczne. Układy krystalograficzne, grupy przestrzenne, podział kryształów, budowa wewnętrza krzemianów i glinokrzemianów.
T-W-3Podstawy termodynamiki i kinetyki chemicznej.
T-W-7Systematyka materiałów budowlanych. Sposoby modyfikowania materiałów budowlanych. Materiały wiążące.
T-W-8Tworzywa sztuczne w budownictwie.
T-W-9Bezpieczne stosowanie materiałów budowlanych oraz postępowanie z materiałami budowlanymi; selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie. Kolokwium
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/02_K02Student wie że w przypadku pracy z niebezpiecznymi substancjami chemicznymi musi odpowiadać za bezpieczeństwo własne i zespolu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.
Treści programoweT-W-9Bezpieczne stosowanie materiałów budowlanych oraz postępowanie z materiałami budowlanymi; selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie. Kolokwium
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z testu końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/02_K03Student ma świadomość że w przypadku pracy w zespole musi być odpowiedzialny za pracę własną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy chemicznej oraz poznanie przemian chemicznych zachodzących w takich grupach materiałów budowlanych jak; spoiwa, beton, szkło, wybrane tworzywa sztuczne. Ocena korozyjności określonych środowisk na wybrane materiały budowlane. Umiejętność określenia ogólnej toksyczności wybranych materiałów selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie.
Treści programoweT-W-9Bezpieczne stosowanie materiałów budowlanych oraz postępowanie z materiałami budowlanymi; selekcja i utylizacja odpadów materiałowych w budownictwie. Kolokwium
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Uzyskanie zaliczenia opiera się na: na zaliczeniu dwóch wejściówek i kolokwium końcowego z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie 50 % punktów z dwóch wejściówek i kolokwium końcowego
3,5
4,0
4,5
5,0