Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Technologiczność konstrukcji stalowych - CAD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologiczność konstrukcji stalowych - CAD | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs: Podstawy CAD |
W-2 | Ukończony kurs: Konstrukcje metalowe -2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Potrafi wykonać dokumentację warsztatową hali o konstrukcji stalowej |
C-2 | Potrafi sporządzić listy materiałowe zestawieniowe |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie tematów ćwiczeń. Wstęp do Bocada. Stworzenie rastra modelu. | 1 |
T-P-2 | Wstawianie elementów układu nośnego. Wykonanie połączeń za pomocą istniejących makr. | 2 |
T-P-3 | Wykonanie spawanej stopy słupa. Obróbka i łączenie profili. | 2 |
T-P-4 | Stworzenie modelu przestrzennego hali. | 1 |
T-P-5 | Wstawienie płatwi oraz wykonanie połączeń. | 3 |
T-P-6 | Wstawienie rygli ściennych oraz wykonanie połączeń. | 3 |
T-P-7 | Obróbki blacharskie. Stężenia ścienne. | 2 |
T-P-8 | Rysunki zestawieniowe.Tabelka interaktywna. | 3 |
T-P-9 | Zaliczenie projektu. Prezentacja wykonanego projektu hali oraz przedstawienie przestrzenne. | 1 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do programu Bocad- 3D | 1 |
T-W-2 | Wstęp do pracy w systemie. Definicja rastra, zakładanie projektu, definiowanie punktów w systemie | 1 |
T-W-3 | Wstawianie elementów konstrukcji, obróbka wstawionych elementów. Podział na elementy warsztatowe. | 2 |
T-W-4 | Makrodefinicje (założenia, sposób działania, ograniczenia). Przykładowe makrodefinicje belki blachownicowej, połączeń śrubowych, węzłów, stężeń. | 1 |
T-W-5 | Obróbka blach, zmiana konturu. | 1 |
T-W-6 | Metody przesuwania, kopiowania elementów. | 1 |
T-W-7 | Sposoby wykonywania połączeń spawanych i śrubowych. Podział konstrukcji na podzespoły wraz z kolejnością składania poszczególnych elementów, kolejność i warunki spawania | 1 |
T-W-8 | Pozycjonowanie, kontrola pozycji. Generowanie i obróbka rysunków oraz list materiałowych. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 20 |
A-P-3 | Samodzielne przygotowanie zadania projektowego | 40 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 13 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 2 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Opracowanie materiału- Studia literaturowe | 9 |
A-W-3 | Przygotowanie prezentacji | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wiedzy z zakresu wykonywania dokumentacji warsztatowej konstrukcji stalowych. |
S-2 | Ocena formująca: Przedstawienie prezentacji dokumentacji hali stalowej. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy semetralnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D05_W01 Definuje geometrię przestrzenną hali stalowej. Rozpoznaje elementy wysyłkowe. Odtwarza dokumentację warsztatową sporządzanego obiektu. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji stalowych (BOCAD). | B_1A_W02, B_1A_W14 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D05_U01 Zna sposoby wykonywania dokumentacji warsztatowej hali stalowej. Potrafi sporządzić podstawową dokumentację warsztatową hali stalowej. Zna w stopniu podstawowym obsdluge programu Bocad. | B_1A_U11, B_1A_U19 | — | — | C-1, C-2 | T-P-8, T-P-2, T-P-4, T-P-7, T-P-3, T-P-9, T-P-1, T-P-6, T-P-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D05_K01 Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej. | B_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-P-8, T-P-2, T-P-4, T-P-7, T-P-3, T-P-9, T-P-1, T-P-6, T-P-5, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-7 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D05_W01 Definuje geometrię przestrzenną hali stalowej. Rozpoznaje elementy wysyłkowe. Odtwarza dokumentację warsztatową sporządzanego obiektu. Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji stalowych (BOCAD). | 2,0 | Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D05_U01 Zna sposoby wykonywania dokumentacji warsztatowej hali stalowej. Potrafi sporządzić podstawową dokumentację warsztatową hali stalowej. Zna w stopniu podstawowym obsdluge programu Bocad. | 2,0 | Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/TOB/D05_K01 Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej. | 2,0 | Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bocad Polska, Instrukcja obsługi systemu Bocad- 3D, wlasne, Ostrów Wlkp, 2011
- J. Augustyn , E. Sledziewski, Technologicznosc konstrukcji stalowych, Arkady, Warszawa, 1987
- Jakubiec M., Lesinski K., Czajkowski H, Technologia konstrukcji spawanych, WNT, Warszawa, 1987
- Ziółko J., Orlik G., Montaz konstrukcji stalowych, Arkady, Warszawa, 1980
Literatura dodatkowa
- Szymanski A, Kontrola i zapewnienie jakosci w spawalnictwie, wyd. Politechniki Slaskiej, Gliwice, 1998
- Poradnik, Poradnik inzyniera. Spawalnictwo, WNT, Warszawa, 2003
- Teresa Paczkowska, Piotr Popiel, Uszkodzenia dźwigara kratowego wywołane wybuchem i jego naprawa., XXV konferencja Awarie Budowlane, Szczecin, 2013
- Teresa Paczkowska, Piotr Popiel, Ocena nośności stalowych silosów po 65 latach ich użytkowania, Inżynieria i Budownictw, Warszawa, 2013