Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 9 1,00,25zaliczenie
projektyP6 27 2,50,33zaliczenie
wykładyW6 27 3,50,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Matematyki
W-2Ukończony kurs Fizyki
W-3Unończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Materiałów budowlanych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej oraz projektowania na ścinanie.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.4
T-L-2Demonstracja sprzętu do sprężania.2
T-L-3Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.2
T-L-4Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
9
projekty
T-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej jednokierunkowo pracującej, oraz wieloprzęsłowego żebra stropowego. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stropu. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów stropu27
27
wykłady
T-W-1Właściwości mechaniczne i reologiczne betonu oraz stali zbrojeniowej. Współpraca zbrojenia z betonem2
T-W-2Fazy wytężenia przekroju żelbetowego i metody wymiarowania konstrukcji1
T-W-3Zginanie: ogólne równania równowagi sił w stanie granicznym nośności2
T-W-4Wymiarowanie przekrojów prostokątnych pojedynczo i podwójnie zbrojonych3
T-W-5Przypadki symetrycznego i minimalnego zbrojenia, nośność graniczna i wymiarowanie przekrojów teowych2
T-W-6Stan graniczny ugięcia, rysoodporność i stan graniczny szerokości rozwarcia rys3
T-W-7Zasady zbrojenia płyt i belek na zginanie2
T-W-8Ścinanie: teoria ścinania w belkach żelbetowych, strefy ścinania i stany graniczne nośności, wymiarowanie2
T-W-9Zasady zbrojenia belek w strefie ścinania1
T-W-10Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.2
T-W-11Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,3
T-W-12Zasady zbrojenia słupów zwykłych1
T-W-13Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-14Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.2
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-L-2Przygotowanie do zajęć.10
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.10
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia.2
31
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2Opracowanie indywidualnego tematu projektowego.36
A-P-3Udział w konsultacjach.6
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia.5
A-P-5Udział w zaliczeniu.1
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-W-2Samodzielna praca nad opracowaniem tematyki wykładów - studia literaturowe.44
A-W-3Udział w egzaminie.3
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.32
106

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/24_W01
Zna i rozumie: założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nosności i użytkowalności, wpływ efektow II rzedu na pracę elementów ściskanych, zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W08, B_1A_W15, B_1A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/24_U01
Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych
B_1A_U02, B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U17C-2T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-P-1M-2S-2
B_1A_N1/C/24_U02
Potrafi dokonać oceny podstawowych parametrow technicznych istniejącej konstrukcji.
B_1A_U07C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/24_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
B_1A_K01C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-P-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/24_W01
Zna i rozumie: założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nosności i użytkowalności, wpływ efektow II rzedu na pracę elementów ściskanych, zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/24_U01
Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/C/24_U02
Potrafi dokonać oceny podstawowych parametrow technicznych istniejącej konstrukcji.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/24_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kanuff M., Obliczanie konstrukcji żelbetowych według EC2, PWN, Warszawa, 2012, 1
  2. Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
  3. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, PWN, Warszawa, 2012
  4. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, PWN, Warszawa, 2011
  5. Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2004
  6. Knauf M., Obliczenie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  7. Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
  8. Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
  3. Pędziwiatr J., Wstęp do projrktowania Kkonstrukcji żelbetowych, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010
  4. Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.4
T-L-2Demonstracja sprzętu do sprężania.2
T-L-3Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.2
T-L-4Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej jednokierunkowo pracującej, oraz wieloprzęsłowego żebra stropowego. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stropu. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów stropu27
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Właściwości mechaniczne i reologiczne betonu oraz stali zbrojeniowej. Współpraca zbrojenia z betonem2
T-W-2Fazy wytężenia przekroju żelbetowego i metody wymiarowania konstrukcji1
T-W-3Zginanie: ogólne równania równowagi sił w stanie granicznym nośności2
T-W-4Wymiarowanie przekrojów prostokątnych pojedynczo i podwójnie zbrojonych3
T-W-5Przypadki symetrycznego i minimalnego zbrojenia, nośność graniczna i wymiarowanie przekrojów teowych2
T-W-6Stan graniczny ugięcia, rysoodporność i stan graniczny szerokości rozwarcia rys3
T-W-7Zasady zbrojenia płyt i belek na zginanie2
T-W-8Ścinanie: teoria ścinania w belkach żelbetowych, strefy ścinania i stany graniczne nośności, wymiarowanie2
T-W-9Zasady zbrojenia belek w strefie ścinania1
T-W-10Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.2
T-W-11Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,3
T-W-12Zasady zbrojenia słupów zwykłych1
T-W-13Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-14Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.2
27

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-L-2Przygotowanie do zajęć.10
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.10
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia.2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2Opracowanie indywidualnego tematu projektowego.36
A-P-3Udział w konsultacjach.6
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia.5
A-P-5Udział w zaliczeniu.1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-W-2Samodzielna praca nad opracowaniem tematyki wykładów - studia literaturowe.44
A-W-3Udział w egzaminie.3
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.32
106
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/24_W01Zna i rozumie: założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nosności i użytkowalności, wpływ efektow II rzedu na pracę elementów ściskanych, zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
Treści programoweT-W-1Właściwości mechaniczne i reologiczne betonu oraz stali zbrojeniowej. Współpraca zbrojenia z betonem
T-W-2Fazy wytężenia przekroju żelbetowego i metody wymiarowania konstrukcji
T-W-3Zginanie: ogólne równania równowagi sił w stanie granicznym nośności
T-W-4Wymiarowanie przekrojów prostokątnych pojedynczo i podwójnie zbrojonych
T-W-5Przypadki symetrycznego i minimalnego zbrojenia, nośność graniczna i wymiarowanie przekrojów teowych
T-W-6Stan graniczny ugięcia, rysoodporność i stan graniczny szerokości rozwarcia rys
T-W-7Zasady zbrojenia płyt i belek na zginanie
T-W-8Ścinanie: teoria ścinania w belkach żelbetowych, strefy ścinania i stany graniczne nośności, wymiarowanie
T-W-9Zasady zbrojenia belek w strefie ścinania
T-W-10Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-11Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-12Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-13Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-14Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/24_U01Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej oraz projektowania na ścinanie.
Treści programoweT-W-4Wymiarowanie przekrojów prostokątnych pojedynczo i podwójnie zbrojonych
T-W-7Zasady zbrojenia płyt i belek na zginanie
T-W-9Zasady zbrojenia belek w strefie ścinania
T-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej jednokierunkowo pracującej, oraz wieloprzęsłowego żebra stropowego. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stropu. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów stropu
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/24_U02Potrafi dokonać oceny podstawowych parametrow technicznych istniejącej konstrukcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Cel przedmiotuC-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-L-1Badania betonu w konstrukcji.
T-L-2Demonstracja sprzętu do sprężania.
T-L-3Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.
Metody nauczaniaM-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/24_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej oraz projektowania na ścinanie.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-2Fazy wytężenia przekroju żelbetowego i metody wymiarowania konstrukcji
T-W-3Zginanie: ogólne równania równowagi sił w stanie granicznym nośności
T-W-4Wymiarowanie przekrojów prostokątnych pojedynczo i podwójnie zbrojonych
T-W-5Przypadki symetrycznego i minimalnego zbrojenia, nośność graniczna i wymiarowanie przekrojów teowych
T-W-6Stan graniczny ugięcia, rysoodporność i stan graniczny szerokości rozwarcia rys
T-W-7Zasady zbrojenia płyt i belek na zginanie
T-W-8Ścinanie: teoria ścinania w belkach żelbetowych, strefy ścinania i stany graniczne nośności, wymiarowanie
T-W-9Zasady zbrojenia belek w strefie ścinania
T-W-10Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-11Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-12Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-13Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-14Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-P-1Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej jednokierunkowo pracującej, oraz wieloprzęsłowego żebra stropowego. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stropu. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów stropu
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.
T-L-2Demonstracja sprzętu do sprężania.
T-L-3Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.
T-L-4Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0