Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50egzamin
projektyP1 60 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.24
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.20
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety8
60
wykłady
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia1
T-W-2Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju1
T-W-3Zgodność ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z ustaleniami studium1
T-W-4Podstawowe elementy rysunku miejscowego planu1
T-W-5Przykłady ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego1
T-W-6Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a zachowanie ładu przestrzennego1
T-W-7Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego1
T-W-8Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Konsultacje społeczne w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.4
T-W-9Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego1
T-W-10Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu2
T-W-11Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca w grupach poza zajęciami30
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna poza zajęciami15
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie1
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
M-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zdanie egzaminu w formie ustnej lub pisemnej
S-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_W01
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
AU_2A_W02C-5T-P-2M-2S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_W02
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
AU_2A_W05C-5T-P-2M-2S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_W03
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
AU_2A_W06C-5T-P-3, T-P-2M-2S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_W04
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
AU_2A_W10C-2, C-3, C-1, C-4T-W-6, T-W-10, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-P-3M-2, M-1S-1, S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_W05
zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
AU_2A_W15C-3, C-5T-W-10, T-W-11, T-W-9M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
AU_2A_U02C-2T-P-2M-2S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_U02
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
AU_2A_U03C-5T-P-2M-2S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_U03
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
AU_2A_U06C-2, C-3T-P-3M-2S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_U04
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
AU_2A_U08C-1, C-5T-P-3, T-P-2M-2S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_U05
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
AU_2A_U13C-2, C-5T-P-3, T-P-2, T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
AU_2A_K01C-3, C-1, C-4, C-5T-W-10, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-1M-2, M-1S-1, S-2
AU_2A_BS2-VIII/1_K02
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
AU_2A_K04C-2, C-5T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_W01
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_W02
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_W03
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_W04
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_W05
zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
2,0
3,0Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie oddziaływania projektowania na społeczeństwo, w tym jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_U02
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_U03
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_U04
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0Prawidłowo zaprojektowane przestrzenie publiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_U05
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_K02
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski J.M., Teoria urbanistyki - wybrane zagadnienia, PW, Warszawa, 2001
  2. Gzell S., System przestrzeni otwartych w mieście - zieleń w kompozycji urbanistycznej: budowa i przebudowa miast., pokonferencyjne - Zieleń Warszawy - problemy i nadzieje., Warszawa, 1995
  3. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej., Arkady, Warszawa, 1974
  4. Czekiel-Świtalska E, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego a skutki ekonomiczne jego uchwalenia, hogben, Szczecin, 2005, 1
  5. Czekiel-Świtalska E. Świtalska A., Planowanie czy zagospodarowanie Przestrzenne/ SPATIAL PLANNING OR LAND-USE ZONING., TEKA KOMISJI URBANISTYKI I ARCHITEKTURY PAN ODDZIAŁ W KRAKOWIE, Kraków, 2017, TOM XLV 2017
  6. Czekiel-Świtalska E., TOWN PLANNING AND LOCAL SPATIAL MANAGEMENT PLAN, TEKA KOMISJI URBANISTYKI I ARCHITEKTURY PAN ODDZIAŁ W KRAKOWIE, 2016, TOM XLIV (2016)
  7. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 2003, dnia 27.03 2003 r (Dz. U. Nr 80 poz. 717 z późn. zm.).
  8. Rozporządzenie w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Czekiel-Świtalska E., CONTROVERSIAL NATURE OF ARRANGEMENTS IN THE DECISIONS ON LAND DEVELOPMENT AND MANAGEMENT CONDITIONS / KONTROWERSYJNOŚĆ USTALEŃ W DECYZJACH O WARUNKACH ZABUDOWY, ZUT, Szczecin, 2017, Przestrzeń i Forma nr 30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.24
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.20
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety8
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia1
T-W-2Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju1
T-W-3Zgodność ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z ustaleniami studium1
T-W-4Podstawowe elementy rysunku miejscowego planu1
T-W-5Przykłady ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego1
T-W-6Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a zachowanie ładu przestrzennego1
T-W-7Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego1
T-W-8Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Konsultacje społeczne w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.4
T-W-9Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego1
T-W-10Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu2
T-W-11Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca w grupach poza zajęciami30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna poza zajęciami15
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie1
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W01zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W02zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W03w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W04w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W10w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykony-wania zadań projektowych i planistycznych zna obo-wiązujący system planowania w Polsce, jego uwa-runkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-6Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a zachowanie ładu przestrzennego
T-W-10Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu
T-W-7Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Podstawowe elementy rysunku miejscowego planu
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia
T-W-3Zgodność ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z ustaleniami studium
T-W-5Przykłady ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
T-W-2Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
M-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zdanie egzaminu w formie ustnej lub pisemnej
S-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W05zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W15zna obszary oddziaływania projektowania i planowa-nia na społeczeństwo i jakość życia jednostek (per-cepcja, ergonomia, potrzeby niepełnosprawnych)
Cel przedmiotuC-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-W-10Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu
T-W-11Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne
T-W-9Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
M-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie oddziaływania projektowania na społeczeństwo, w tym jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U01prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U02potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U03w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U04potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U08potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo zaprojektowane przestrzenie publiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U05w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_K01rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Cel przedmiotuC-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-W-10Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu
T-W-4Podstawowe elementy rysunku miejscowego planu
T-W-11Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne
T-W-3Zgodność ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z ustaleniami studium
T-W-5Przykłady ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
T-W-9Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-W-2Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
M-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zdanie egzaminu w formie ustnej lub pisemnej
S-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K04jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0