Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KPA:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie dyplomowe KPA
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>, Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl>, Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 15 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1W-1: zaliczenie przedmiotów określonych programem studiów.
W-2W-2: wybór tematu pracy dyplomowej i przygotowanie materiałów wyjściowych do realizacji pracy dyplomowej. Problematyka przedmiotu wiąże się z opracowaniem koncepcji w ramach tematu pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
C-2C-2: Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW i doprecyzowanymi indywidualnie w KPA co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.2
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.2
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.3
T-P-4Ustalenie zakresu kontekstowych analiz na potrzeby projektu dyplomowego.2
T-P-5Opracowanie wariantowych koncepcji dyplomu wraz z ich porównaniem.2
T-P-6Proces wielokryterialnej oceny projektu dyplomowego.2
T-P-7Opracowanie techniczne i graficzne projektu, ewentualne inne media.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach / konsultacje indywidualne na ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Praca własna w domu - opracowywanie projektu dyplomowego i praca z danymi zależnymi165
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
M-2M-2 Prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z ewentualną dyskusją

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-IV/8b_W01
Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
AU_1A_W10C-1T-P-2, T-P-3M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_W02
Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
AU_1A_W11C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_W03
Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
AU_1A_W12C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_W04
Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
AU_1A_W13C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_W05
Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
AU_1A_W14C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_W06
Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
AU_1A_W15C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_W07
Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
AU_1A_W16C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-IV/8b_U01
Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
AU_1A_U11C-1T-P-7M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_U02
Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
AU_1A_U14C-1T-P-2, T-P-7M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_U03
Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
AU_1A_U15C-1T-P-7M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_U04
Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
AU_1A_U18C-1T-P-2M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8b_U05
Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student potrafi odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
AU_1A_U21C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-IV/8b_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
AU_1A_K05C-1T-P-1, T-P-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-IV/8b_W01
Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
2,0
3,0Zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_W02
Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
2,0
3,0Zna znaczenie wytycznych przed projektowych i przebieg procesu inwestycyjnego.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_W03
Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
2,0
3,0Zna podstawowe aspekty prawne w projektowaniu architektonicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_W04
Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
2,0
3,0Zna podstawowe uwarunkowania ekologiczne w projektowaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_W05
Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
2,0
3,0Zna uwarunkowania projektowe architektoniczno-urbanistyczne w aspekcie społeczno-psychologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_W06
Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
2,0
3,0Zna antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_W07
Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
2,0
3,0Zna zasady sztuki budowlanej i normy dotyczące projektowania architektonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-IV/8b_U01
Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
2,0
3,0Potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w formie graficznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_U02
Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
2,0
3,0Potrafi ukazać zamieżony efekt architektonicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_U03
Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
2,0
3,0Potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_U04
Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
2,0
3,0Potrafi projektować obiekty złożone.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8b_U05
Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student potrafi odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
2,0
3,0Potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalno formalne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-IV/8b_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działaności projektowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dostosowana do specyfiki wybranego tematu pracy dyplomowej.
  2. Korzeniewski W., Projektowanie mieszkań, Polcen, Warszawa, 2011, wyd. 1
  3. Mori T., Immaterial/Ultramaterial: Architecture, Design and Materials, George Braziller Inc, New York, 2010
  4. Schmitz-Gunther T., Living Spaces. Ecological Building and Design, Konemann;, Cologne, 1998
  5. Alexander, C., Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press, Cambridge, 1964
  6. Alexander, C., A Timeless Way of Building, Oxford University Press, New York, 1979
  7. Alexander, C., New Concepts in Complexity Theory. Arising from the Studies in the Field of Architecture, Cardiff, 2003, pp. 23
  8. Alexander, C. Ishikawa, S., Silverstein, M., Jacobson, M., Fiksdahl-King, I., Angel, S., A Pattern Language. Towns, Buildings, Construction, Oxford University Press, New York, 1977

Literatura dodatkowa

  1. Urban St., Ładoński W., "Jak napisać dobrą pracę dyplomową", Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Lanego we Wrocławiu, Wrocław, 1997
  2. Gambarelli G., Łucki Z., "Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską", Universitas, Kraków, 1996
  3. Korzeniewski W., Poradnik projektanta. Budownictwo mieszkaniowe, Arkady, Warszawa, 1989

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.2
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.2
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.3
T-P-4Ustalenie zakresu kontekstowych analiz na potrzeby projektu dyplomowego.2
T-P-5Opracowanie wariantowych koncepcji dyplomu wraz z ich porównaniem.2
T-P-6Proces wielokryterialnej oceny projektu dyplomowego.2
T-P-7Opracowanie techniczne i graficzne projektu, ewentualne inne media.2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach / konsultacje indywidualne na ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Praca własna w domu - opracowywanie projektu dyplomowego i praca z danymi zależnymi165
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_W01Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W10zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces powstawania miejscowego prawa przestrzennego
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_W02Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W11w podstawowym zakresie zna znaczenie wytycznych przedprojektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna znaczenie wytycznych przed projektowych i przebieg procesu inwestycyjnego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_W03Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W12zna w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania (prawo budowlane, zagadnienia prawa własności, ochrona praw autorskich…)
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe aspekty prawne w projektowaniu architektonicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_W04Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W13zna w zakresie podstawowym ekologiczne uwarunkowania projektowania (rozwiązania energooszczędne, minimalizowanie wpływu inwestycji na środowisko, idea zrównoważonego rozwoju…)
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe uwarunkowania ekologiczne w projektowaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_W05Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W14zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna uwarunkowania projektowe architektoniczno-urbanistyczne w aspekcie społeczno-psychologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_W06Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W15zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_W07Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.
T-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
T-P-7Opracowanie techniczne i graficzne projektu, ewentualne inne media.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady sztuki budowlanej i normy dotyczące projektowania architektonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_U01Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-7Opracowanie techniczne i graficzne projektu, ewentualne inne media.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w formie graficznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_U02Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-7Opracowanie techniczne i graficzne projektu, ewentualne inne media.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ukazać zamieżony efekt architektonicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_U03Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U15stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-7Opracowanie techniczne i graficzne projektu, ewentualne inne media.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_U04Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U18potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować obiekty złożone.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_U05Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student potrafi odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U21odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-2Określenie głównych założeń pracy dyplomowej w zakresach: ideowym, formalnym, strukturalnym i użytkowym oraz określenie podstawowych kryteriów samooceny powiązanych kontekstowo z tematem.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
T-P-4Ustalenie zakresu kontekstowych analiz na potrzeby projektu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalno formalne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8b_K01Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K05rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Cel przedmiotuC-1C-1: Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, ustalenie celów i programu zajęć, rozpoznanie tematyki i zakresu problemowego zagadnienia ujmowanego w pracy dyplomowej.
T-P-3Określenie struktury opracowania dyplomu – wybór metod pracy, technik opracowania oraz niezbędnego instrumentarium w kontekście tematyki, ustalenie referencji dla pracy dyplomowej: źródeł literaturowych, archiwaliów, rozpoznań własnych, źródeł internetowych, aktów prawnych.
Metody nauczaniaM-1M-1 Indywidualne korekty projektów dyplomowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działaności projektowej.
3,5
4,0
4,5
5,0