Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe KMiPTEA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe KMiPTEA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone projektowanie przeddyplomowe. |
W-2 | Uzgodniony z promotorem temat pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplo-mowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Studenci dostosowują własne opracowania projektowe do wymogów stawianych magisterskim pracom dyplomowym. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej. | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 18 |
A-SD-2 | Robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych. | 6 |
A-SD-3 | Praca w domu. | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplomowej. Metody: seminarium, prezentacji, porównawcze, programowe (komputerowe), dyskusji dydaktycznej, harmonogramu pracy dyplomowej. |
M-2 | Zajęcia w formie panelu dyskusyjnego polegają na indywidualnej prezentacji własnej pracy projektowej przed grupą seminaryjną na zajęciach, przeprowadzane są korekty i weryfikacja założeń projektowych przez prowadzącego seminarium w obecności promotorów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: frekwencji na zajęciach, przeprowadzonej prezentacji wstępnego projektu dyplomowego, przyjętego zakresu i metod projektowania, aktywności na zajęciach seminaryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AN2-II/3c_W01 Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki. | AU_2A_W02, AU_2A_W05, AU_2A_W06 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AN2-II/3c_U01 Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej. | AU_2A_U13, AU_2A_U14, AU_2A_U12, AU_2A_U17 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AN2-II/3c_K01 Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny. | AU_2A_K05 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AN2-II/3c_W01 Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki. | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie rozwiązuje zadania projektowe pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AN2-II/3c_U01 Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AN2-II/3c_K01 Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej.
- G. Łasiński, “Sztuka prezentacji”, eMPi2, Poznań, 2000
- J. Apanowicz, “Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej”, Difin, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterski i dyplomowych, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999