Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo

Sylabus przedmiotu Podstawy informatyki użytkowej w rolnictwie - tworzenie stron www:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy informatyki użytkowej w rolnictwie - tworzenie stron www
Specjalność Hodowla koni i jeździectwo
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Witold Proskura <Witold.Proskura@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie kursu informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania języka HTML w projektowaniu stron WWW przy zastosowaniu ogólnie dostępnych narzędzi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wstęp do projektowania stron www. Ustalenie zakresu tematycznego własnej strony internetowej.3
T-A-2Zapoznanie z edytorem (X)HTML. Przegląd podstawowych funkcji.2
T-A-3Tworzenie strony głównej – tytuł, opis zawartości strony, słowa kluczowe2
T-A-4Projektowanie szaty graficznej własnej strony www.2
T-A-5Tworzenie odsyłaczy do podstron, stron internetowych oraz komunikatorów.2
T-A-6Wstawianie i formatowanie grafiki oraz plików multimedialnych.2
T-A-7Umieszczenie własnej strony internetowej na serwerze hostingowym – prezentacja projektu.2
15
wykłady
T-W-1Ogólne zasady tworzenia stron WWW. Wprowadzenie do języka HTML2
T-W-2Wprowadzanie i formatowanie tekstu. Atrybuty tekstu. Tworzenie list2
T-W-3Hiperlinki i odnośniki. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek1
T-W-4Obrazy i multimedia na stronie WWW4
T-W-5Kaskadowe arkusze stylów3
T-W-6Zakładanie witryny WWW3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Wykonanie projektu własnej strony WWW.12
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Omówienie projektów1
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie6
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Pisemne zaliczenie1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy uzyciu komputera i projektora

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_W01
Student opisuje ogólne zasady tworzenia stron WWW, strukturę dokumentu HTML, zasady wprowadzania i formatowania tekstu, tworzenia list, stosowania odnośników
ZO_1A_W06C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3M-2, M-1S-1
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_W02
Student charakteryzuje zasady umieszczania obrazów i multimediów na stronie WWW, wstawiania tabel i tworzenia ramek, formatowania za pomocą kaskadowych arkuszy stylów, opisuje etapy zakładania własnej witryny WWW
ZO_1A_W06C-1T-W-5, T-W-4, T-W-6M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_U01
Student potrafi wykorzystywać komendy języka HTML niezbędne do zaprojektowania własnej strony internetowej.
ZO_1A_U05C-1T-A-6, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-3, T-A-4M-2S-2
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_U02
Student umie stworzyć własną stronę internetową z wykorzystaniem ogólnie dostępnych narzędzi.
ZO_1A_U05C-1T-A-6, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-3, T-A-4M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu oraz potrafi pozyskiwać informacje z Internetu w zakresie agroturystykii
ZO_1A_K02, ZO_1A_K06C-1T-A-6, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-6M-2, M-1S-2, S-1
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_K02
Student jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej, jak również wykazuje świadomość potrzeby funkcjonowania liderów w środowisku społecznym i zawodowym
ZO_1A_K01, ZO_1A_K05C-1T-A-6, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-3, T-A-4M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_W01
Student opisuje ogólne zasady tworzenia stron WWW, strukturę dokumentu HTML, zasady wprowadzania i formatowania tekstu, tworzenia list, stosowania odnośników
2,0
3,0Student wymienia elementy struktury dokumentu HTML, zasady formatowania tekstu, tworzenia list i stosowania odnośników
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_W02
Student charakteryzuje zasady umieszczania obrazów i multimediów na stronie WWW, wstawiania tabel i tworzenia ramek, formatowania za pomocą kaskadowych arkuszy stylów, opisuje etapy zakładania własnej witryny WWW
2,0
3,0Student wymienia zasady umieszczania obrazów i multimediów na stronie WWW, wstawiania tabel oraz etapy zakładania własnej witryny WWW
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_U01
Student potrafi wykorzystywać komendy języka HTML niezbędne do zaprojektowania własnej strony internetowej.
2,0
3,0Student stosuje podstawowe polecenia języka HTML przy projektowaniu własnej strony WWW
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_U02
Student umie stworzyć własną stronę internetową z wykorzystaniem ogólnie dostępnych narzędzi.
2,0
3,0Student wykorzystuje podstawowe opcje programów do tworzenia stron WWW
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu oraz potrafi pozyskiwać informacje z Internetu w zakresie agroturystykii
2,0
3,0Student wymienia najważniejsze korzyści i zagrożenia płynące z użytkowania Internetu
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_1A_ZOK-S-O17.3_K02
Student jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej, jak również wykazuje świadomość potrzeby funkcjonowania liderów w środowisku społecznym i zawodowym
2,0
3,0Sudent efektywnie wykorzystuje informację z róźnych źródeł przy tworzeniu własnych projektów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. MacDonald M., Tworzenie stron WWW. Nieoficjalny podręcznik, Helion, Gliwice, 2006
  2. Sokół M., Tworzenie stron WWW. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III, Helion, Gliwice, 2011
  3. Danowski B., Wstęp do HTML5 i CSS3, Helion, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Buszman W., Prosto do celu: HTML - ćwiczenia, RM, Warszawa, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wstęp do projektowania stron www. Ustalenie zakresu tematycznego własnej strony internetowej.3
T-A-2Zapoznanie z edytorem (X)HTML. Przegląd podstawowych funkcji.2
T-A-3Tworzenie strony głównej – tytuł, opis zawartości strony, słowa kluczowe2
T-A-4Projektowanie szaty graficznej własnej strony www.2
T-A-5Tworzenie odsyłaczy do podstron, stron internetowych oraz komunikatorów.2
T-A-6Wstawianie i formatowanie grafiki oraz plików multimedialnych.2
T-A-7Umieszczenie własnej strony internetowej na serwerze hostingowym – prezentacja projektu.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólne zasady tworzenia stron WWW. Wprowadzenie do języka HTML2
T-W-2Wprowadzanie i formatowanie tekstu. Atrybuty tekstu. Tworzenie list2
T-W-3Hiperlinki i odnośniki. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek1
T-W-4Obrazy i multimedia na stronie WWW4
T-W-5Kaskadowe arkusze stylów3
T-W-6Zakładanie witryny WWW3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Wykonanie projektu własnej strony WWW.12
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Omówienie projektów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie6
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Pisemne zaliczenie1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O17.3_W01Student opisuje ogólne zasady tworzenia stron WWW, strukturę dokumentu HTML, zasady wprowadzania i formatowania tekstu, tworzenia list, stosowania odnośników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W06ma wiedzę o organizacji i wykonywaniu technicznych zadań inżynierskich dostosowanych do kierunku zootechnika
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania języka HTML w projektowaniu stron WWW przy zastosowaniu ogólnie dostępnych narzędzi
Treści programoweT-W-2Wprowadzanie i formatowanie tekstu. Atrybuty tekstu. Tworzenie list
T-W-1Ogólne zasady tworzenia stron WWW. Wprowadzenie do języka HTML
T-W-3Hiperlinki i odnośniki. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy uzyciu komputera i projektora
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wymienia elementy struktury dokumentu HTML, zasady formatowania tekstu, tworzenia list i stosowania odnośników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O17.3_W02Student charakteryzuje zasady umieszczania obrazów i multimediów na stronie WWW, wstawiania tabel i tworzenia ramek, formatowania za pomocą kaskadowych arkuszy stylów, opisuje etapy zakładania własnej witryny WWW
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W06ma wiedzę o organizacji i wykonywaniu technicznych zadań inżynierskich dostosowanych do kierunku zootechnika
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania języka HTML w projektowaniu stron WWW przy zastosowaniu ogólnie dostępnych narzędzi
Treści programoweT-W-5Kaskadowe arkusze stylów
T-W-4Obrazy i multimedia na stronie WWW
T-W-6Zakładanie witryny WWW
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy uzyciu komputera i projektora
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wymienia zasady umieszczania obrazów i multimediów na stronie WWW, wstawiania tabel oraz etapy zakładania własnej witryny WWW
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O17.3_U01Student potrafi wykorzystywać komendy języka HTML niezbędne do zaprojektowania własnej strony internetowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U05Stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji. Umie obsługiwać odpowiednie programy komputerowe i wykorzystywać je w technologii produkcji, zarządzaniu oraz chowie i doskonaleniu zwierząt. Umie opracowywać założenia organizacyjno-technologiczne produkcji zwierzęcej i zorganizować grupy producentów w celu poprawy efektywności produkcji.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania języka HTML w projektowaniu stron WWW przy zastosowaniu ogólnie dostępnych narzędzi
Treści programoweT-A-6Wstawianie i formatowanie grafiki oraz plików multimedialnych.
T-A-2Zapoznanie z edytorem (X)HTML. Przegląd podstawowych funkcji.
T-A-1Wstęp do projektowania stron www. Ustalenie zakresu tematycznego własnej strony internetowej.
T-A-5Tworzenie odsyłaczy do podstron, stron internetowych oraz komunikatorów.
T-A-7Umieszczenie własnej strony internetowej na serwerze hostingowym – prezentacja projektu.
T-A-3Tworzenie strony głównej – tytuł, opis zawartości strony, słowa kluczowe
T-A-4Projektowanie szaty graficznej własnej strony www.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy uzyciu komputera i projektora
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student stosuje podstawowe polecenia języka HTML przy projektowaniu własnej strony WWW
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O17.3_U02Student umie stworzyć własną stronę internetową z wykorzystaniem ogólnie dostępnych narzędzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U05Stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji. Umie obsługiwać odpowiednie programy komputerowe i wykorzystywać je w technologii produkcji, zarządzaniu oraz chowie i doskonaleniu zwierząt. Umie opracowywać założenia organizacyjno-technologiczne produkcji zwierzęcej i zorganizować grupy producentów w celu poprawy efektywności produkcji.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania języka HTML w projektowaniu stron WWW przy zastosowaniu ogólnie dostępnych narzędzi
Treści programoweT-A-6Wstawianie i formatowanie grafiki oraz plików multimedialnych.
T-A-2Zapoznanie z edytorem (X)HTML. Przegląd podstawowych funkcji.
T-A-1Wstęp do projektowania stron www. Ustalenie zakresu tematycznego własnej strony internetowej.
T-A-5Tworzenie odsyłaczy do podstron, stron internetowych oraz komunikatorów.
T-A-7Umieszczenie własnej strony internetowej na serwerze hostingowym – prezentacja projektu.
T-A-3Tworzenie strony głównej – tytuł, opis zawartości strony, słowa kluczowe
T-A-4Projektowanie szaty graficznej własnej strony www.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy uzyciu komputera i projektora
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykorzystuje podstawowe opcje programów do tworzenia stron WWW
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O17.3_K01Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu oraz potrafi pozyskiwać informacje z Internetu w zakresie agroturystykii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K02postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt i produkcji żywności
ZO_1A_K06potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł w zakresie studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania języka HTML w projektowaniu stron WWW przy zastosowaniu ogólnie dostępnych narzędzi
Treści programoweT-A-6Wstawianie i formatowanie grafiki oraz plików multimedialnych.
T-A-2Zapoznanie z edytorem (X)HTML. Przegląd podstawowych funkcji.
T-A-1Wstęp do projektowania stron www. Ustalenie zakresu tematycznego własnej strony internetowej.
T-A-5Tworzenie odsyłaczy do podstron, stron internetowych oraz komunikatorów.
T-A-7Umieszczenie własnej strony internetowej na serwerze hostingowym – prezentacja projektu.
T-A-3Tworzenie strony głównej – tytuł, opis zawartości strony, słowa kluczowe
T-A-4Projektowanie szaty graficznej własnej strony www.
T-W-2Wprowadzanie i formatowanie tekstu. Atrybuty tekstu. Tworzenie list
T-W-5Kaskadowe arkusze stylów
T-W-1Ogólne zasady tworzenia stron WWW. Wprowadzenie do języka HTML
T-W-4Obrazy i multimedia na stronie WWW
T-W-3Hiperlinki i odnośniki. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek
T-W-6Zakładanie witryny WWW
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy uzyciu komputera i projektora
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie projektu
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wymienia najważniejsze korzyści i zagrożenia płynące z użytkowania Internetu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O17.3_K02Student jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej, jak również wykazuje świadomość potrzeby funkcjonowania liderów w środowisku społecznym i zawodowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K01jest zdolny do pracy zarówno samodzielnej jak i w zespole oraz do kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
ZO_1A_K05jest świadomy potrzeby funkcjonowania w środowisku społecznym i zawodowym liderów wyznaczających kierunki działalności
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania języka HTML w projektowaniu stron WWW przy zastosowaniu ogólnie dostępnych narzędzi
Treści programoweT-A-6Wstawianie i formatowanie grafiki oraz plików multimedialnych.
T-A-2Zapoznanie z edytorem (X)HTML. Przegląd podstawowych funkcji.
T-A-1Wstęp do projektowania stron www. Ustalenie zakresu tematycznego własnej strony internetowej.
T-A-5Tworzenie odsyłaczy do podstron, stron internetowych oraz komunikatorów.
T-A-7Umieszczenie własnej strony internetowej na serwerze hostingowym – prezentacja projektu.
T-A-3Tworzenie strony głównej – tytuł, opis zawartości strony, słowa kluczowe
T-A-4Projektowanie szaty graficznej własnej strony www.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy uzyciu komputera i projektora
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sudent efektywnie wykorzystuje informację z róźnych źródeł przy tworzeniu własnych projektów
3,5
4,0
4,5
5,0