Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania teksu
W-3Znajmość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach zootechnicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego3
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.3
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.3
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek3
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.3
15
seminaria
T-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy5
T-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa5
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy25
A-S-3Konsultacje z promotorem pracy20
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Konsultacje u promotora pracy15
A-S-3Przygotowanie do zajęć5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZG-A5_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
ZOinz_2A_W01C-1T-S-2, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZG-A5_U01
Student umie samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
ZOinz_2A_U01, ZOinz_2A_U03, ZOinz_2A_U06, ZOinz_2A_U10C-1T-S-2, T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZG-A5_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
ZOinz_2A_K02C-1T-S-2, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZG-A5_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZG-A5_U01
Student umie samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZG-A5_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczycvh prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego3
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.3
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.3
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek3
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.3
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy5
T-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa5
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy25
A-S-3Konsultacje z promotorem pracy20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Konsultacje u promotora pracy15
A-S-3Przygotowanie do zajęć5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_HZG-A5_W01Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_W01w pogłębionym stopniu zna rodzaje doświadczeń oraz metody i techniki realizacji prac badawczych, a także zna podstawowe teorie w zakresie nauk przyrodniczych znajdujących zastosowanie w zootechnice
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa
T-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_HZG-A5_U01Student umie samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
ZOinz_2A_U03Wykazuje umiejętność analitycznego, krytycznego i właściwego opracowania materiałów oraz formułowania samodzielnych wniosków
ZOinz_2A_U06Wykonuje pod kierunkiem opiekuna oraz samodzielnie zadania badawcze, dotyczące szeroko rozumianych nauk o zwierzętach i wyciąga prawidłowe wnioski oraz przygotowuje prace pisemne z dziedziny zootechniki
ZOinz_2A_U10Potrafi dobrać oraz wykorzystać zaawansowane techniki i narzędzia badawcze niezbędne w pracy naukowej w dyscyplinie zootechnika
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa
T-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_HZG-A5_K01Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa
T-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0