Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Hodowla zwierząt gospodarskich

Sylabus przedmiotu Chów i hodowla kotów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chów i hodowla kotów
Specjalność Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 8 1,00,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 7 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zoologia, żywienie zwierząt, higiena zwierząt

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.1
T-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce1
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną1
T-A-4Regulacja rozmnażania kotów1
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).1
T-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).2
7
wykłady
T-W-1Koty w kulturze (koty w starożytności, chrześcijaństwie, zabobonach, literaturze i plastyce) Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).1
T-W-2Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).1
T-W-3Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).1
T-W-4Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierzat)1
T-W-5Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki1
T-W-6Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).2
T-W-7Choroby infekcyjne i genetyczne kotów (zoonozy, zasady bezpieczeństwa i higieny w postępowaniu z kotami)1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Czytanie wskazanej literatury fachowej13
A-A-3Przygotowanie do sprawdzanu wiadomości11
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach7
A-W-2Czytanie wskazanej literatury11
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
A-W-4Zaliczenie tresci programowych zawartych w wykładach i ćwiczeniach2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w oparciu o prezentację multimedialną
M-2Zajęcia praktyczne w lecznicy zwierząt
M-3Film
M-4Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca w formie sprawdzianów pisemnych
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_W01
Zna pochodzenie i rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
ZO_2A_W09C-1T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-6, T-A-2, T-W-7, T-A-4M-4, M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_U01
Student posiada umiejętność pracy z dokumentacją hodowlaną w hodowli kotów rasowych
ZO_2A_U11C-1T-W-6, T-A-3, T-A-1, T-A-2M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_K01
Student ma świadomość konieczności łączenia wielowiekowej tradycji i najnowszch osiągnięć naukowych w chowie i hodowli kotów
ZO_2A_K02C-1T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-6, T-A-2M-4, M-3, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_W01
Zna pochodzenie i rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
2,0Nie zna pochodzenia kotów i nie potrafi wymienić nawet jednej rasy. Nie potrafi podać żadnych zasad utrzymania i żywienia kotów. Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu utrzymania kotki w ciąży i połogu.
3,0Zna w ogólnym zarysie pochodzenie kotów i potrafi wymienić chociaż kilka ras. Charakteryzuje niektóre zachowania kotów, podaje ogólne zasady i sposoby ich pielęgnacji oraz żywienia.
3,5Zna pochodzenie i niektóre rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia. Opisuje podstawowe zasady prowadzenia rozrodu utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,0Zna pochodzenie i rasy kotów a niektóre z nich potrafi opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,5Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
5,0Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje szczegółowo zachowania oraz sposoby pielęgnacji kotów, a także ich racjonalnego żywienia i optymalnych warunków utrzymania. Opisuje w szczegółowy sposób zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_U01
Student posiada umiejętność pracy z dokumentacją hodowlaną w hodowli kotów rasowych
2,0Student nie zna żadnych dokumentów hodowlanych
3,0Student zna niektóre dokumenty hodowlane, wypełnia je ale popełnia przy tym błędy
3,5Student potrafi wymienić całość dokumentacji związanej z hodowlą kotów, wypełnia ją popełniając nieliczne błędy
4,0Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo wypełnia niektóre z nich
4,5Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając
5,0Student wymienia wszystkie dokumenty związane z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_K01
Student ma świadomość konieczności łączenia wielowiekowej tradycji i najnowszch osiągnięć naukowych w chowie i hodowli kotów
2,0
3,0Student rozumie potrzebę doksztalcania sie i samodoskonalenia ale wykazuje niewielką aktywność w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. praca zbiorowa pod redakcją Jamroz D., Żywienie zwierząt i paszoznawstwo, PWN, Warszawa, 2004
  2. Spangenberg R., Choroby kotów, 2004
  3. With-Dzięciołowska E., Poradnik hodowcy kotów, Oficyna MULTICO, Warszawa, 1999
  4. Stromenger Z., Koty i kotki, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.1
T-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce1
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną1
T-A-4Regulacja rozmnażania kotów1
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).1
T-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).2
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Koty w kulturze (koty w starożytności, chrześcijaństwie, zabobonach, literaturze i plastyce) Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).1
T-W-2Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).1
T-W-3Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).1
T-W-4Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierzat)1
T-W-5Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki1
T-W-6Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).2
T-W-7Choroby infekcyjne i genetyczne kotów (zoonozy, zasady bezpieczeństwa i higieny w postępowaniu z kotami)1
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Czytanie wskazanej literatury fachowej13
A-A-3Przygotowanie do sprawdzanu wiadomości11
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach7
A-W-2Czytanie wskazanej literatury11
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
A-W-4Zaliczenie tresci programowych zawartych w wykładach i ćwiczeniach2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O5.5_W01Zna pochodzenie i rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.
Treści programoweT-W-5Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki
T-W-3Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).
T-W-6Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).
T-W-4Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierzat)
T-W-2Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).
T-W-1Koty w kulturze (koty w starożytności, chrześcijaństwie, zabobonach, literaturze i plastyce) Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.
T-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).
T-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce
T-W-7Choroby infekcyjne i genetyczne kotów (zoonozy, zasady bezpieczeństwa i higieny w postępowaniu z kotami)
T-A-4Regulacja rozmnażania kotów
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia audytoryjne
M-2Zajęcia praktyczne w lecznicy zwierząt
M-3Film
M-1Wykład informacyjny w oparciu o prezentację multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca w formie sprawdzianów pisemnych
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna pochodzenia kotów i nie potrafi wymienić nawet jednej rasy. Nie potrafi podać żadnych zasad utrzymania i żywienia kotów. Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu utrzymania kotki w ciąży i połogu.
3,0Zna w ogólnym zarysie pochodzenie kotów i potrafi wymienić chociaż kilka ras. Charakteryzuje niektóre zachowania kotów, podaje ogólne zasady i sposoby ich pielęgnacji oraz żywienia.
3,5Zna pochodzenie i niektóre rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia. Opisuje podstawowe zasady prowadzenia rozrodu utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,0Zna pochodzenie i rasy kotów a niektóre z nich potrafi opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,5Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
5,0Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje szczegółowo zachowania oraz sposoby pielęgnacji kotów, a także ich racjonalnego żywienia i optymalnych warunków utrzymania. Opisuje w szczegółowy sposób zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O5.5_U01Student posiada umiejętność pracy z dokumentacją hodowlaną w hodowli kotów rasowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U11Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.
Treści programoweT-W-6Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.
T-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnych dokumentów hodowlanych
3,0Student zna niektóre dokumenty hodowlane, wypełnia je ale popełnia przy tym błędy
3,5Student potrafi wymienić całość dokumentacji związanej z hodowlą kotów, wypełnia ją popełniając nieliczne błędy
4,0Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo wypełnia niektóre z nich
4,5Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając
5,0Student wymienia wszystkie dokumenty związane z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O5.5_K01Student ma świadomość konieczności łączenia wielowiekowej tradycji i najnowszch osiągnięć naukowych w chowie i hodowli kotów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.
Treści programoweT-W-5Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki
T-W-3Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).
T-W-6Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).
T-W-4Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierzat)
T-W-2Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).
T-W-1Koty w kulturze (koty w starożytności, chrześcijaństwie, zabobonach, literaturze i plastyce) Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.
T-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).
T-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia audytoryjne
M-3Film
M-1Wykład informacyjny w oparciu o prezentację multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę doksztalcania sie i samodoskonalenia ale wykazuje niewielką aktywność w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0