Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Organizacja wystaw i pokazów zwierząt amatorskich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja wystaw i pokazów zwierząt amatorskich
Specjalność Ekolologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 0,50,41zaliczenie
wykładyW2 10 0,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chowu i hodowli zwierząt amatorskich (psów, kotów, drobiu ozdobnego i zwierząt futerkowych)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami organizowania i prowadzenia wystaw. Zaznajomienie z klasami i tytułami wystawowymi zwierząt w zależności od gatunku. Przekazanie wiedzy z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Klasy wystawowe dla psów oraz uzyskiwane tytuły. Ocena sędziwska. zasady przyznawania championatów.2
T-A-2Regulamin wystaw i zasady zgłaszania kotów. Formalności i ekwipunek wystawowy.2
T-A-3Przygotowanie kota do wystawy. Korzyści i zagrożenia uczestnictwa w wystawach. Klasy wystawowe FIFE2
T-A-4Przygotowanie zwierząt futerkowych do wystawy (szynszyle, króliki, norki i lisy). Zasady oceny zwierząt, warunki przeprowadzana oceny oraz wzorzec oceny zwierząt futerkowych3
T-A-5Repetytorium z materiału zrealizowanego w trakcie wykładów i audytoriów1
10
wykłady
T-W-1Wzorce ras psów. Prawidłowe wystawianie psów w zależności od rasy. Regulamin wystaw. Zasady zgłaszania na wystawę. Organizacja wystawy.2
T-W-2Najważniejsze organizacje felinologiczne na świecie. Podstawowe zasady oragnizacji wystaw i pokazów kotów.2
T-W-3Wybrane wzorce rasowe ptaków ozdobnych i gołębi.3
T-W-4Przygotowanie ptaków ozdobnych do wystaw. Zabiegi wykonywane w celu wyeksponowania walorów poszczególnych ras drobiu. Postępowanie z ptakami przed wystawą, w czasie transportu i podczas pokazów.2
T-W-5Organizacja logistyczna i przestrzenna wystaw. Warunki mikroklimatyczne sali wystawowej. Zdania i obowiązki organizatorów wystaw ptaków ozdobnych.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Czytanie wskazanej literatury fachowej2
A-A-3Przygotowanie się kolokwium zaliczającego przedmiot1
A-A-4Konsultacje1
A-A-5Pisemne zaliczenie1
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów2
A-W-3Samodzielne studiowanie literatury fachowej1
A-W-4Konsultacje1
A-W-5Pisemne zaliczenie1
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiadomości z przedmiotu w formie kolokwium pisemnego pod koniec zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena sparawozdań z zajęć praktycznych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O9.1_W01
Student zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma wiadomości z zakresu bezpiecznego postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
ZO_2A_W10C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O9.1_U01
Student posiada umiejętność przeanalizowania najważniejszych prac związanych z organizacją wystawy lub pokazu oraz z przygotowaniem zwierząt do ich prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt.
ZO_2A_U15C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O9.1_K01
Student wykazuje aktywność i kreatywność podczas pracy zespołowej
ZO_2A_K01C-1T-A-3, T-A-1, T-A-4M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O9.1_W01
Student zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma wiadomości z zakresu bezpiecznego postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
2,0nie zna żadnych zasad organizowania wystaw, nie potrafi wymienić klas i tytułów wystawowych zwierząt. Nie ma żadnych wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczących ich przygotowania do wystaw i pokazów.
3,0zna wybrane zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić niektóre klasy i tytuły wystawowe. Ma podstawowe wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
3,5zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić większość klas i tytułów wystawowych. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
4,0zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić klasy i tytuły wystawowe w zależności od gatunku zwierząt. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
4,5zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować większość klas i tytułów wystawowych w zależności od gatunku zwierząt. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
5,0zna szczegółowe zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma gruntowne wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów z uwzględnieniem specyfiki gatunkowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O9.1_U01
Student posiada umiejętność przeanalizowania najważniejszych prac związanych z organizacją wystawy lub pokazu oraz z przygotowaniem zwierząt do ich prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt.
2,0Student nie potrafi nawet z pomocą nauczyciela przeanalizować żadnych zadań związanych z organizacją wystawy lub pokazu zwierząt.
3,0Student analizuje ale tylko z pomocą nauczyciela niektóre prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy oraz dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt jednak popełnia przy tym liczne błędy
3,5Student analizuje przy wydatnej pomocy nauczyciela najważniejsze prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt popełniając nieliczne błędy
4,0Student analizuje przy pomocy nauczyciela wszystkie zadania związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt popełniając drobne błędy.
4,5Student analizuje przy niewielkiej pomocy nauczyciela wszystkie prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólnyplan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt.
5,0Student samodzielnie analizuje ogół zdań związanych z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O9.1_K01
Student wykazuje aktywność i kreatywność podczas pracy zespołowej
2,0
3,0Student wykazuje bardzo małą aktywność w czasie realizacji zajęć praktycznych w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Schone Fritz, Peschke Frank, Amatorska hodowla kur, Verlag Peschke, Sebnitz, 2004
  2. Frindt A., Szeleszczuk P., Świecki A., Gołębie, Oficyna Wydawnicza Hoża, Warszawa, 2000
  3. With Dzięciołowska E., Poradnik hodowcy kotów, Oficyna Multico, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Kruszewicz A., G., Hodowla ptaków ozdobnych, Oficyna Wydawnicza MULTICO, Warszawa, 2000
  2. Bielański P., Kowalska D., Króliki, Oficyna Wydawnicza "Hoża", Warszawa, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Klasy wystawowe dla psów oraz uzyskiwane tytuły. Ocena sędziwska. zasady przyznawania championatów.2
T-A-2Regulamin wystaw i zasady zgłaszania kotów. Formalności i ekwipunek wystawowy.2
T-A-3Przygotowanie kota do wystawy. Korzyści i zagrożenia uczestnictwa w wystawach. Klasy wystawowe FIFE2
T-A-4Przygotowanie zwierząt futerkowych do wystawy (szynszyle, króliki, norki i lisy). Zasady oceny zwierząt, warunki przeprowadzana oceny oraz wzorzec oceny zwierząt futerkowych3
T-A-5Repetytorium z materiału zrealizowanego w trakcie wykładów i audytoriów1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wzorce ras psów. Prawidłowe wystawianie psów w zależności od rasy. Regulamin wystaw. Zasady zgłaszania na wystawę. Organizacja wystawy.2
T-W-2Najważniejsze organizacje felinologiczne na świecie. Podstawowe zasady oragnizacji wystaw i pokazów kotów.2
T-W-3Wybrane wzorce rasowe ptaków ozdobnych i gołębi.3
T-W-4Przygotowanie ptaków ozdobnych do wystaw. Zabiegi wykonywane w celu wyeksponowania walorów poszczególnych ras drobiu. Postępowanie z ptakami przed wystawą, w czasie transportu i podczas pokazów.2
T-W-5Organizacja logistyczna i przestrzenna wystaw. Warunki mikroklimatyczne sali wystawowej. Zdania i obowiązki organizatorów wystaw ptaków ozdobnych.1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Czytanie wskazanej literatury fachowej2
A-A-3Przygotowanie się kolokwium zaliczającego przedmiot1
A-A-4Konsultacje1
A-A-5Pisemne zaliczenie1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów2
A-W-3Samodzielne studiowanie literatury fachowej1
A-W-4Konsultacje1
A-W-5Pisemne zaliczenie1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O9.1_W01Student zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma wiadomości z zakresu bezpiecznego postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W10ma pogłębioną wiedzę z zakresu podejmowania i organizacji działań w obszarze zootechniki z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa i ergonomii pracy oraz kształtowania indywidualnej przedsiębiorczości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami organizowania i prowadzenia wystaw. Zaznajomienie z klasami i tytułami wystawowymi zwierząt w zależności od gatunku. Przekazanie wiedzy z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi.
Treści programoweT-W-5Organizacja logistyczna i przestrzenna wystaw. Warunki mikroklimatyczne sali wystawowej. Zdania i obowiązki organizatorów wystaw ptaków ozdobnych.
T-W-3Wybrane wzorce rasowe ptaków ozdobnych i gołębi.
T-W-4Przygotowanie ptaków ozdobnych do wystaw. Zabiegi wykonywane w celu wyeksponowania walorów poszczególnych ras drobiu. Postępowanie z ptakami przed wystawą, w czasie transportu i podczas pokazów.
T-W-1Wzorce ras psów. Prawidłowe wystawianie psów w zależności od rasy. Regulamin wystaw. Zasady zgłaszania na wystawę. Organizacja wystawy.
T-W-2Najważniejsze organizacje felinologiczne na świecie. Podstawowe zasady oragnizacji wystaw i pokazów kotów.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiadomości z przedmiotu w formie kolokwium pisemnego pod koniec zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna żadnych zasad organizowania wystaw, nie potrafi wymienić klas i tytułów wystawowych zwierząt. Nie ma żadnych wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczących ich przygotowania do wystaw i pokazów.
3,0zna wybrane zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić niektóre klasy i tytuły wystawowe. Ma podstawowe wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
3,5zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić większość klas i tytułów wystawowych. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
4,0zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić klasy i tytuły wystawowe w zależności od gatunku zwierząt. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
4,5zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować większość klas i tytułów wystawowych w zależności od gatunku zwierząt. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów.
5,0zna szczegółowe zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma gruntowne wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów z uwzględnieniem specyfiki gatunkowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O9.1_U01Student posiada umiejętność przeanalizowania najważniejszych prac związanych z organizacją wystawy lub pokazu oraz z przygotowaniem zwierząt do ich prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U15Potrafi organizować różne formy działalności w tym na obszarach wiejskich z możliwością wykorzystania technologii informatycznych, a także narzędzi marketingowych i ekonomicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami organizowania i prowadzenia wystaw. Zaznajomienie z klasami i tytułami wystawowymi zwierząt w zależności od gatunku. Przekazanie wiedzy z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi.
Treści programoweT-A-3Przygotowanie kota do wystawy. Korzyści i zagrożenia uczestnictwa w wystawach. Klasy wystawowe FIFE
T-A-1Klasy wystawowe dla psów oraz uzyskiwane tytuły. Ocena sędziwska. zasady przyznawania championatów.
T-A-2Regulamin wystaw i zasady zgłaszania kotów. Formalności i ekwipunek wystawowy.
T-A-4Przygotowanie zwierząt futerkowych do wystawy (szynszyle, króliki, norki i lisy). Zasady oceny zwierząt, warunki przeprowadzana oceny oraz wzorzec oceny zwierząt futerkowych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiadomości z przedmiotu w formie kolokwium pisemnego pod koniec zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi nawet z pomocą nauczyciela przeanalizować żadnych zadań związanych z organizacją wystawy lub pokazu zwierząt.
3,0Student analizuje ale tylko z pomocą nauczyciela niektóre prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy oraz dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt jednak popełnia przy tym liczne błędy
3,5Student analizuje przy wydatnej pomocy nauczyciela najważniejsze prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt popełniając nieliczne błędy
4,0Student analizuje przy pomocy nauczyciela wszystkie zadania związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt popełniając drobne błędy.
4,5Student analizuje przy niewielkiej pomocy nauczyciela wszystkie prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólnyplan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt.
5,0Student samodzielnie analizuje ogół zdań związanych z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O9.1_K01Student wykazuje aktywność i kreatywność podczas pracy zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K01Pracuje samodzielnie i w zespole, potrafi przejąć rolę lidera
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami organizowania i prowadzenia wystaw. Zaznajomienie z klasami i tytułami wystawowymi zwierząt w zależności od gatunku. Przekazanie wiedzy z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi.
Treści programoweT-A-3Przygotowanie kota do wystawy. Korzyści i zagrożenia uczestnictwa w wystawach. Klasy wystawowe FIFE
T-A-1Klasy wystawowe dla psów oraz uzyskiwane tytuły. Ocena sędziwska. zasady przyznawania championatów.
T-A-4Przygotowanie zwierząt futerkowych do wystawy (szynszyle, króliki, norki i lisy). Zasady oceny zwierząt, warunki przeprowadzana oceny oraz wzorzec oceny zwierząt futerkowych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena sparawozdań z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje bardzo małą aktywność w czasie realizacji zajęć praktycznych w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0