Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)

Sylabus przedmiotu Rozród kotowatych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rozród kotowatych
Specjalność Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 14 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 16 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu rozrodu ssaków

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych2
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych3
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych3
16
wykłady
T-W-1Specyfika rozrodu kotowatych4
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody4
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja2
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)2
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-A-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykłdów6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_34.3_W01
Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych
Knlic_2A_W08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-4M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_34.3_U01
Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
Knlic_2A_U04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-4M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_34.3_K01
Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych
Knlic_2A_K03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-4M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_34.3_W01
Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych
2,0
3,0Student zna podstawy przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_34.3_U01
Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
2,0
3,0Student wyjaśnia znaczenie zachodzących procesów rozrodczych. Analizuje przy pomocy prowadzącego i kojarzy fakty.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_34.3_K01
Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych
2,0
3,0Student przejawia pozytywną postawę w działaniach związanych z rozrodem
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Max A., Koty - położnictwo i rozród, Galaktyka, Łódź, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych2
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych3
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych3
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Specyfika rozrodu kotowatych4
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody4
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja2
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)2
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów2
14

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-A-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykłdów6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_34.3_W01Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę z zakresu różnych aspektów rozrodu u psowatych i zwierząt towarzyszących
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych
Treści programoweT-W-1Specyfika rozrodu kotowatych
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawy przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_34.3_U01Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_U04Samodzielnie analizuje czynniki wpływające na produkcję i jakość pożywienia oraz zdrowotność psów i innych zwierząt
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych
Treści programoweT-W-1Specyfika rozrodu kotowatych
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wyjaśnia znaczenie zachodzących procesów rozrodczych. Analizuje przy pomocy prowadzącego i kojarzy fakty.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_34.3_K01Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_K03Rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych
Treści programoweT-W-1Specyfika rozrodu kotowatych
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przejawia pozytywną postawę w działaniach związanych z rozrodem
3,5
4,0
4,5
5,0