Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Nanobioinżynieria
Sylabus przedmiotu Inżynieria komórkowa w mikrobioanalityce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria komórkowa w mikrobioanalityce | ||
Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Jędrzejczak-Silicka <mjedrzejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy hodowli komórkowych |
W-2 | Podstawy immunocytochemii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie problematyki oraz narzędzi analitycznych wykorzystywanych w inżynierii komórkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Modele komórkowe i tkankowe wykorzystane do konstrukcji układów typu Lab-on-a-Chip | 4 |
T-A-2 | Przykłady systemów wykorzystywanych w mikrobioanalityce | 3 |
T-A-3 | Mikroukłady do diagnostyce medycznej | 3 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie układów typu Lab-on-a-Chip | 6 |
T-L-2 | Analiza wybranych parametrów życiowych komórek przy wykorzystaniu mikroukładów | 4 |
T-L-3 | Przygotowanie materiału komórkowego jako elementu detekcyjnego | 2 |
T-L-4 | Analiza wybranych analitów przy wykorzystaniu mikroukładów | 4 |
T-L-5 | Opracowanie wyników | 3 |
T-L-6 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Mikrobioanalityka - wprowadzenie | 1 |
T-W-2 | Podział mikrosystemów | 2 |
T-W-3 | Materiały do wytwarzania struktur Lab-on-a-Chip | 4 |
T-W-4 | Technologie do wytwarzania struktur Lab-on-a-Chip | 4 |
T-W-5 | Optyczne systemy detekcji w mikroukładach | 4 |
T-W-6 | Mikroelektorfoereza i jej zastosowanie w mikroukładach | 2 |
T-W-7 | Metody pułapkowania komórek | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie części wykładowej przedmiotu | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-A-2 | przygotowanie się do zajęć audytoryjnych | 5 |
A-A-3 | przygotowanie się do kolokwium | 5 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-L-2 | opracowanie wyników z laboartorium | 5 |
A-L-3 | przygotowanie się do kolokwium | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 20 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-W-3 | przygotowanie się do kolokwium | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wyjaśnienie |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2A-S-D3_W01 Definiuje potrzeby analiz w mikroskali w odpowiedzi na potrzeby biotechnologii, diagnostyki medycznej, analityki chemicznej | BTna_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2A-S-D3_U01 W oparciu o infomacje dotyczące wymagań komórek opracowuje przykładowy system mikroanalityczny | BTna_2A_U01, BTna_2A_U05 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2A-S-D3_K01 Ma świadomość ciągłej ewaluacji istniejących systemów do mikroanalizy w kontekscie ich wykorzystania w diagnostyce | BTna_2A_K02 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-L-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2A-S-D3_W01 Definiuje potrzeby analiz w mikroskali w odpowiedzi na potrzeby biotechnologii, diagnostyki medycznej, analityki chemicznej | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2A-S-D3_U01 W oparciu o infomacje dotyczące wymagań komórek opracowuje przykładowy system mikroanalityczny | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2A-S-D3_K01 Ma świadomość ciągłej ewaluacji istniejących systemów do mikroanalizy w kontekscie ich wykorzystania w diagnostyce | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Brzózka (red.), Mikrobioanalityka, OWPW, Warszawa, 2009, 1
- Z. Brzózka , W. Wróblewski, Sensory chemiczne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998, 1
- Manabu Tokeshi and Kiichi Sato, Micro/Nano Devices for Chemical Analysis, MDPI, Bazylea, 2017, Open Access ISBN 978-3-03842-534-2
Literatura dodatkowa
- Z. Brzózka (red.), Miniaturyzacja w analityce, OWPW, Warszawa, 2005, ISBN: 83-7207-563-8