Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Genetic responses to environmental change:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Genetic responses to environmental change
Specjalność Biotechnology in animal production and environmental protection
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,00,42zaliczenie
laboratoriaL2 10 1,00,29zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 1,00,29zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowlegde in the field of genetics.
W-2Basic knowledge in the field of genetic engineering.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the course is to familiarize students with the posssibilities of using genetic engineering in animal breeding.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Teory of molecular evolution.2
T-A-2Maintaining genetic diversity in small and large populations/2
T-A-3Methods of using gene therapy.2
T-A-4Methods of DNA isolation and its use in the analysis of species diversity.2
T-A-5Gene banks of animal species threatened in Poland.2
10
laboratoria
T-L-1Genetic tests - types and efficacy.4
T-L-2Methods of genetic bioeqivalence assessment.2
T-L-3Analysis of factiors threatening genetic diversity.2
T-L-4Genetic variation.2
10
wykłady
T-W-1Effect of mytagens on genetic material2
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.2
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.2
T-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.2
T-W-5GMO - chances and dangers.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in clesses.10
A-A-2Preparation of the presentation.20
30
laboratoria
A-L-1Participation in laboratory.10
A-L-2Preparing the student for classes.15
A-L-3Practical pass.5
30
wykłady
A-W-1Participation in lectures.10
A-W-2Independent study of lecture topics.5
A-W-3Preparing the student for a test15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Evaluation of activities at classes.
S-2Ocena formująca: Evaliation of preparation multimedia presentation.
S-3Ocena formująca: Written test.
S-4Ocena podsumowująca: Comprehensive assessment of student activity.
S-5Ocena podsumowująca: Written exam.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-D7_W01
Student potrafi wskazać potencjalne kierunki wykorzystywania zwierząt transgenicznych we współczesnej biotechnologii.
BTap_2A_W01, BTap_2A_W14C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-4, S-5
BT_2A_BTZ-A-D7_W02
Student jest świadomy zagrożeń oraz fizjologicznych konsekwencji związanych z uzyskiwaniem zwierząt transgenicznych i klonowaniem ich w celu wyprodukowania potencjalnych dawców narządów do transplantacji.
BTap_2A_W06T-W-4M-1, M-2S-4, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-D7_U01
Student potrafi ocenić negatywny wpływ manipulacji genetycznych na funkcjonowanie organizmu żywego.
BTap_2A_U04C-1T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-4, S-5
BT_2A_BTZ-A-D7_U02
Student potrafi scharakteryzować obowiązujace we współczesnej biotechnologii kierunki modyfikacji organizmów.
BTap_2A_U08C-1T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-4, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-D7_K01
Rozumie w jaki sposób manipulacje genetyczne mogą wpłynąć na procesy fizjologiczne organizmu.
BTap_2A_K02T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-1, S-3, S-2
BT_2A_BTZ-A-D7_K02
Student rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji zawodowych i jest otwarty na wymianę wiedzy w kontaktach interpersonalnych.
BTap_2A_K07, BTap_2A_K01C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
BT_2A_BTZ-A-D7_K03
Wykazuje zdyscyplinowanie w pracy zespołowej, jednocześnie potrafi organizować i kierować pracą w grupie.
BTap_2A_K05C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-D7_W01
Student potrafi wskazać potencjalne kierunki wykorzystywania zwierząt transgenicznych we współczesnej biotechnologii.
2,0- nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych
3,0- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
3,5- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
4,0- w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy
4,5- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów
5,0- w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów
BT_2A_BTZ-A-D7_W02
Student jest świadomy zagrożeń oraz fizjologicznych konsekwencji związanych z uzyskiwaniem zwierząt transgenicznych i klonowaniem ich w celu wyprodukowania potencjalnych dawców narządów do transplantacji.
2,0- nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych
3,0- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
3,5- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
4,0- w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy
4,5- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów
5,0- w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-D7_U01
Student potrafi ocenić negatywny wpływ manipulacji genetycznych na funkcjonowanie organizmu żywego.
2,0Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy
3,5Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
4,5Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
5,0Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe
BT_2A_BTZ-A-D7_U02
Student potrafi scharakteryzować obowiązujace we współczesnej biotechnologii kierunki modyfikacji organizmów.
2,0Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy
3,5Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
4,5Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
5,0Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe

Literatura podstawowa

  1. Virginia Evans, Jenny Dooley, Elizabeth Norton (PhD), Genetic Engineering. Student's Book, Express Publishing, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Teory of molecular evolution.2
T-A-2Maintaining genetic diversity in small and large populations/2
T-A-3Methods of using gene therapy.2
T-A-4Methods of DNA isolation and its use in the analysis of species diversity.2
T-A-5Gene banks of animal species threatened in Poland.2
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Genetic tests - types and efficacy.4
T-L-2Methods of genetic bioeqivalence assessment.2
T-L-3Analysis of factiors threatening genetic diversity.2
T-L-4Genetic variation.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Effect of mytagens on genetic material2
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.2
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.2
T-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.2
T-W-5GMO - chances and dangers.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in clesses.10
A-A-2Preparation of the presentation.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in laboratory.10
A-L-2Preparing the student for classes.15
A-L-3Practical pass.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.10
A-W-2Independent study of lecture topics.5
A-W-3Preparing the student for a test15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-A-D7_W01Student potrafi wskazać potencjalne kierunki wykorzystywania zwierząt transgenicznych we współczesnej biotechnologii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_W01has an extended knowledge in the field of biology, chemistry, mathematics, physics and related sciences adapted to the biotechnology field
BTap_2A_W14has enriched knowledge about genetic modifications and their significance for humans and the natural environment
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to familiarize students with the posssibilities of using genetic engineering in animal breeding.
Treści programoweT-W-1Effect of mytagens on genetic material
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.
T-W-5GMO - chances and dangers.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Comprehensive assessment of student activity.
S-5Ocena podsumowująca: Written exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0- nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych
3,0- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
3,5- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
4,0- w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy
4,5- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów
5,0- w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-A-D7_W02Student jest świadomy zagrożeń oraz fizjologicznych konsekwencji związanych z uzyskiwaniem zwierząt transgenicznych i klonowaniem ich w celu wyprodukowania potencjalnych dawców narządów do transplantacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_W06has detailed and ordered knowledge of the use of molecular, enzymatic and physiological processes of living organisms in biotechnology
Treści programoweT-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Comprehensive assessment of student activity.
S-5Ocena podsumowująca: Written exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0- nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych
3,0- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
3,5- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów
4,0- w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy
4,5- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów
5,0- w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-A-D7_U01Student potrafi ocenić negatywny wpływ manipulacji genetycznych na funkcjonowanie organizmu żywego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_U04analyzes factors affecting food production, quality and food safety; analyzes factors affecting the natural environment; estimates the effects of the creation, use and release of GMOs into the environment; determines the impact and importance of biotechnology in the protection of the natural environment and biodiversity
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to familiarize students with the posssibilities of using genetic engineering in animal breeding.
Treści programoweT-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.
T-W-5GMO - chances and dangers.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Comprehensive assessment of student activity.
S-5Ocena podsumowująca: Written exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy
3,5Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
4,5Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
5,0Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-A-D7_U02Student potrafi scharakteryzować obowiązujace we współczesnej biotechnologii kierunki modyfikacji organizmów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_U08selects and applies advanced techniques and research tools used in biotechnology
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to familiarize students with the posssibilities of using genetic engineering in animal breeding.
Treści programoweT-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.
T-W-5GMO - chances and dangers.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Comprehensive assessment of student activity.
S-5Ocena podsumowująca: Written exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy
3,5Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
4,5Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy
5,0Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-A-D7_K01Rozumie w jaki sposób manipulacje genetyczne mogą wpłynąć na procesy fizjologiczne organizmu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_K02demonstrates understanding of biotechnological processes used in various areas of human activity; interprets and describes these processes using a scientific approach
Treści programoweT-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.
T-W-1Effect of mytagens on genetic material
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.
T-W-5GMO - chances and dangers.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation of activities at classes.
S-3Ocena formująca: Written test.
S-2Ocena formująca: Evaliation of preparation multimedia presentation.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-A-D7_K02Student rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji zawodowych i jest otwarty na wymianę wiedzy w kontaktach interpersonalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_K07understands the desirability of stimulating individual cognitive activity and raising professional competences; demonstrates independence in acquiring scientific information from various sources
BTap_2A_K01demonstrates the need to constantly improve general and directional knowledge; is aware of the purposefulness of raising the acquired knowledge both in professional activities and personal development
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to familiarize students with the posssibilities of using genetic engineering in animal breeding.
Treści programoweT-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.
T-W-1Effect of mytagens on genetic material
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.
T-W-5GMO - chances and dangers.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation of activities at classes.
S-2Ocena formująca: Evaliation of preparation multimedia presentation.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-A-D7_K03Wykazuje zdyscyplinowanie w pracy zespołowej, jednocześnie potrafi organizować i kierować pracą w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_K05shows discipline in individual work; willing to participate in group work; can creatively plan and implement own and team activities
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to familiarize students with the posssibilities of using genetic engineering in animal breeding.
Treści programoweT-W-4Xenotranspllantation - positive and negative effects.
T-W-1Effect of mytagens on genetic material
T-W-3Gene and chromosomal mutations as basic source of variability.
T-W-2The impact of the organism environment for genotype.
T-W-5GMO - chances and dangers.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations.
M-2Work in groups.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation of activities at classes.
S-2Ocena formująca: Evaliation of preparation multimedia presentation.