Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
Sylabus przedmiotu Analiza systemowa w technice pojazdów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza systemowa w technice pojazdów | ||
Specjalność | inżynieria mechaniczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 33 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o zagrożeniach związanych z rozwojem transportu i przemysłu motoryzacyjnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstaw systemowej analizy wpływu samochodu na otoczenie w ujęciu całego cyklu życia |
C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia modeli cyklu życia pojazdów i interpretacji uzyskanych wyników badań LCA |
C-3 | Nabycie umiejętności wykorzystania oprogramowania SimaPro do tworzenia modeli środowiskowych pojazdów |
C-4 | Wypracowanie świadomości społecznej i środowiskowej rozwoju motoryzacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Systemowa ocena wpływu na otoczenie różnych rodzajów napędu w ujęciu cyklu cyklu życia pojazdu | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metodologia analizy systemowej | 2 |
T-W-2 | Interakcja między systemem transportowym a otoczeniem | 1 |
T-W-3 | Dekompozycja systemu transportowego. Obiekty warstwy technicznej systemu | 1 |
T-W-4 | Pojazd samochodowy w ujęciu systemowym | 1 |
T-W-5 | Energetyczno ekologiczna ocena oddziaływania pojazdu na otoczenie | 1 |
T-W-6 | Analiza i ocena cyklu życia pojazdu samochodowego | 9 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-P-2 | konsultacje | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 30 |
A-W-3 | Konsultacje | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne obejmujące trzy wybrane zagadnienia problemowe z treści wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykonanie i ustne zaliczenie indywidualnego zadania prolektowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aIME_W01 Posiada wiedzę umożliwiającą rozumienie złożoności systemu transportowego, a w szczególności interakcji między pojazdem a otoczeniem | SD_3_W07, SD_3_W08 | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aIME_U01 Potrafi praktycznie wykorzystać metodę LCA do kompleksowej oceny wpływu pojazdu na otoczenie | SD_3_U02 | — | C-3, C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03aIME_K01 Rozumie społeczne i środowiskowe skutki oddziaływania pojazu na otoczenie | SD_3_K04 | — | C-4 | T-P-1, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aIME_W01 Posiada wiedzę umożliwiającą rozumienie złożoności systemu transportowego, a w szczególności interakcji między pojazdem a otoczeniem | 2,0 | |
3,0 | Znajomość zagadnień problemówych wykładów w stopniu podstawowym umożliwiającym weryfikację zakładanych efektów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aIME_U01 Potrafi praktycznie wykorzystać metodę LCA do kompleksowej oceny wpływu pojazdu na otoczenie | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie projektu oraz znajomość interpretacji wyników w stopniu podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03aIME_K01 Rozumie społeczne i środowiskowe skutki oddziaływania pojazu na otoczenie | 2,0 | |
3,0 | Rozumienie w stopniu podstawowym społecznych skutków niezrównoważonego rozwoju transpostu samochodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa pod red. W. Findeisena, Analiza systemowa – podstawy i metodologia, PWN, Warszawa, 1985
- Zygmunt Kowalski, Joanna Kulczycka, Małgorzata Góralczyk, Ekologiczna ocena cyklu życia procesów wytwórczych LCA, PWN, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Jan Górzyński, Podstawy analizy środowiskowej wyrobów i obiektów, WNT, Warszawa, 2007
- Marianna Jacyna, Wybrane zagadnienia modelowania systemów transportowych, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2009