Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
Sylabus przedmiotu Nanokompozyty polimerowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanokompozyty polimerowe | ||
Specjalność | inżynieria materiałowa | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Fizyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 26 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o materiałach na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zdobywa wiedzę na temat zaawansowanych nanokompozytów polimerowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt obejmujacy założenia do opracowania wzmocnionego nanokomozytu polimerowego o określonych właściwościach elektycznych, termicznych lub barierowych z podziałem na poszczególne etapy - dobór odpwiedniego nanonapełniacza, metody wytworzenia kompozytu i jego przetwórstwa w celu uzyskania gotowego wyrobu. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nanokompozyty polimerowe - rola nanododatków. Rodzaje nanonapełniaczy stosowanych w osnowach polimerowych. | 2 |
T-W-2 | Medody wytwarzania nanokompozytów polimerowych | 2 |
T-W-3 | Metody oceny nanokompozytów polimerowyh | 1 |
T-W-4 | Metody modyfikacji nanonapełniaczy w celu poprawy ich dyspersji w osnowie polimerowej | 1 |
T-W-5 | Struktura i właściwości nanokomozytów polimerowych z udziałem krzemianów warstwowych | 1 |
T-W-6 | Właściwości reologiczne nanokompozytów polimerowych | 1 |
T-W-7 | Właściowości i zastosowania nanokomozytów polimerowych z udziałem nanostruktur węglowyh (1D, 2D i 3D) | 3 |
T-W-8 | Nanokompozyty polimerowe do zastosowań medycznych | 1 |
T-W-9 | Nanokompozyty elastomerowe | 1 |
T-W-10 | Przewodnictwo elektryczne i termiczne, stabilność termiczna i palność nanokompozytów polimerowyh | 1 |
T-W-11 | Wielofunkcyjne nanokompozyty polimerowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Samodzielne studiowanie litertury. | 10 |
A-P-3 | Przgotwanie do zajęć. | 6 |
A-P-4 | Inne - konsultacje | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć. | 10 |
A-W-3 | Samodzielne studiownie literatury | 30 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia i udział w zaliczeniu. | 4 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01aIM_W01 Student zdobywa wiedzę o zaawansowanych nanokompozyach polimerowych. Zna rodzaje nanokompozytów polimerowych, oraz stosowane napełniacze. | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-7, T-W-1, T-W-11, T-W-10, T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01aIM_U01 Student potrafi potrafi formułować kryteria oceny efektywności modyfikacji polimerów nanocząsteczkami i zaprojektować metodę wytwarzania nanokompozytu z wybranym rodzajem nanocząsteczek w celu uzyskania materiału o ulepszonych właściwościach mechnicznych i nadajacego mu właściwości fukcjonalne. | SD_3_U01 | — | C-1 | T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-11, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01aIM_K01 Student jest otwarty na przekazywanie oraz wykorzystanie wiedzy na temat zawansowanych nanokompozytów polimerowych w procesie rozwiązywania problemów inżynierskich i naukowych. | SD_3_K01 | — | C-1 | T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-W-10, T-W-5, T-W-11, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01aIM_W01 Student zdobywa wiedzę o zaawansowanych nanokompozyach polimerowych. Zna rodzaje nanokompozytów polimerowych, oraz stosowane napełniacze. | 2,0 | |
3,0 | Wykład - Na ocenę 3.0: Student zna rodzaje nanokompozytów polimerowych w stopniu zadowalającym. Projekt - Na ocenę 3.0 Student prezentuje przygotowany projekt w stopniu zadowalającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01aIM_U01 Student potrafi potrafi formułować kryteria oceny efektywności modyfikacji polimerów nanocząsteczkami i zaprojektować metodę wytwarzania nanokompozytu z wybranym rodzajem nanocząsteczek w celu uzyskania materiału o ulepszonych właściwościach mechnicznych i nadajacego mu właściwości fukcjonalne. | 2,0 | |
3,0 | Wykład - Na ocenę 3.0: Potrafi wskazać i odpowiedni nanododatek dla danej matrycy polimerowej w celu uzyskania kompozytu polimerowego o właściwościch funkcjonalnych w stopniu zadowlającym. Projekt - Na ocenę 3.0 Student prezentuje przygotowany projekt w stopniu zadowalającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01aIM_K01 Student jest otwarty na przekazywanie oraz wykorzystanie wiedzy na temat zawansowanych nanokompozytów polimerowych w procesie rozwiązywania problemów inżynierskich i naukowych. | 2,0 | |
3,0 | Wykład - Na ocenę 3.0: Student zna rodzaje nanokompozytów polimerowych w stopniu zadowalającym. Projekt - Na ocenę 3.0 Student prezentuje przygotowany projekt w stopniu zadowalajacym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Niranjan Karak, Nanomaterials and Polymer Nanocomposites. Raw Materials to Applications, Elsevier Inc., Amsterdam, 2019
- Kenig Samuel, Processing of Polymer Nanocomposites, Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG, 2019
- Jinsona Lena, Multifunctional Polymer Nanocomposites, CRC Press Taylor & Francis Group, Boca Raton, 2010
- Vikas Mittal, Synthesis Techniques for Polymer Nanocomposites, John Wiley & Sons, Weinhaim, 2015
- Smita Mohanty, Sanjay K. Nayak, B. S. Kaith, Susheel Kalia, Polymer Nanocomposites based on Inorganic and Organic Nanomaterials, John Wiley & Sons, Hoboken, 2015
- Thomas Sabu, Stephen Ranimol, Rubber Nanocomposites, Jhon Wiley & Sons, Singapore, 2010
- Kishor Kumar Sadasivuni, Deepalekshmi Ponnamma, Mariappan Rajan, Basheer Ahmed, Al-Maadeed Mariam Ali S A Al- Maadeed, Polymer Nanocomposites in Biomedical Engineering, Spinger Nature, Cham, Switzerland, 2019
Literatura dodatkowa
- Aravind Dasari, Zhong-Zhen Yu, Yiu-Wing Mai, Polymer Nanocomposites: Towards Multi-Functionality, Springer Verlag, London, 2016