Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Sylabus przedmiotu Praktyka badawcza (w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka badawcza (w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR4 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Praktyka30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1praktyka

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA10_W01
Doktorant ma wiedzę pozwalającą na pracę w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
SD_3_W02C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA10_U01
Doktorant potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
SD_3_U06C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA10_K01
Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
SD_3_K02C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA10_W01
Doktorant ma wiedzę pozwalającą na pracę w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
2,0
3,0Doktorant zdobył wiedzę pozwalającą pracować w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA10_U01
Doktorant potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
2,0
3,0Doktorant zdobył umiejętności zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA10_K01
Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
2,0
3,0Doktorant potrafi przeprowadzić krytyczną analizę rozwoju kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).30
30

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Praktyka30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA10_W01Doktorant ma wiedzę pozwalającą na pracę w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W02Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).
Metody nauczaniaM-1praktyka
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zdobył wiedzę pozwalającą pracować w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA10_U01Doktorant potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).
Metody nauczaniaM-1praktyka
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zdobył umiejętności zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA10_K01Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).
Metody nauczaniaM-1praktyka
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi przeprowadzić krytyczną analizę rozwoju kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0