Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: inżynieria mechaniczna

Sylabus przedmiotu Kształcenie i rozwój kadry naukowej (konsultacje z mentorami):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Kształcenie i rozwój kadry naukowej (konsultacje z mentorami)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wstepnych wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Ścieżki kariery1
T-S-2System uprawnień do nadawania tytułów akademickich2
T-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery2
T-S-4Konstytucji dla Nauki3
T-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-S-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do seminarium15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB03_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej
SD_3_W04C-1T-S-3, T-S-2, T-S-4M-2, M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB03_U01
Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować
SD_3_U06C-1T-S-5, T-S-3M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB03_K01
Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności.
SD_3_K03C-1T-S-1, T-S-5, T-S-4M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB03_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB03_U01
Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB03_K01
Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności.
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, 2018
  2. Ustawa z dnia 3 lipca 2018 roku - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, 2018
  3. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 roku w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 września 2018 roku w sprawie nostryfikacji stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki nadanych za granicą, 2018
  2. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2018 roku w sprawie dyplomów doktorskich, dyplomów habilitacyjnych i legitymacji doktoranta, 2018

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ścieżki kariery1
T-S-2System uprawnień do nadawania tytułów akademickich2
T-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery2
T-S-4Konstytucji dla Nauki3
T-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery2
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-S-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do seminarium15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB03_W01Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W04Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z pozatechnicznymi aspektami działalności naukowej, zagadnieniami ochrony własności intelektualnej oraz uwarunkowaniami ekonomicznymi, prawnymi i etycznymi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów
Treści programoweT-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery
T-S-2System uprawnień do nadawania tytułów akademickich
T-S-4Konstytucji dla Nauki
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB03_U01Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów
Treści programoweT-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery
T-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB03_K01Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów
Treści programoweT-S-1Ścieżki kariery
T-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery
T-S-4Konstytucji dla Nauki
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.