Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: inżynieria chemiczna

Sylabus przedmiotu Praktyka badawcza (w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka badawcza (w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR4 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Praktyka30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1praktyka

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA10_W01
Doktorant ma wiedzę pozwalającą na pracę w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
SD_3_W02C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA10_U01
Doktorant potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
SD_3_U06C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA10_K01
Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
SD_3_K02C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA10_W01
Doktorant ma wiedzę pozwalającą na pracę w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
2,0
3,0Doktorant zdobył wiedzę pozwalającą pracować w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA10_U01
Doktorant potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
2,0
3,0Doktorant zdobył umiejętności zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA10_K01
Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
2,0
3,0Doktorant potrafi przeprowadzić krytyczną analizę rozwoju kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).30
30

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Praktyka30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA10_W01Doktorant ma wiedzę pozwalającą na pracę w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W02Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).
Metody nauczaniaM-1praktyka
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zdobył wiedzę pozwalającą pracować w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA10_U01Doktorant potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).
Metody nauczaniaM-1praktyka
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zdobył umiejętności zawodowe w zakresie reprezentowanej dyscypliny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA10_K01Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Odbycie praktyki badawczej krajowej lub zagranicznej (np. w centrum badawczym, Erasmus +, szkoła zimowa/letnia lub inne).
Metody nauczaniaM-1praktyka
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi przeprowadzić krytyczną analizę rozwoju kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.