Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Innovation Teams:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemical Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Innovation Teams
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka zewnętrzna
Nauczyciel odpowiedzialny Hubert Dyba <Hubert.Dyba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student knows the basics of high school mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Consolidation of knowledge related to the innovation management.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of innovation management.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-4Acquiring knowledge on fundamentals of innovation team formation, work and delivering outcomes.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools. Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles; Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self-study of the literature13
A-W-3Consultations2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Written test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C24b_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of innovation management.
ChEn_1A_W16, ChEn_1A_W17C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C24b_U01
Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C24b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of innovation management.
ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06C-3T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C24b_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of innovation management.
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C24b_U01
Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C24b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of innovation management.
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Paul S Chinowsky, James E Meredith, Strategic Corporate Management for Engineering, Oxford University Press, UK, 2000
  2. Luis Perez Breva, Innovating: A doer’s manifesto, 2011
  3. Scott Anthony, Build an Innovation Engine in 90 Days, Harvard Business Review, 2011
  4. Roni Reiter-Palmon, Team Creativity and Innovation, 2011
  5. Thomas Kelley, The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America's Leading Design Firm, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools. Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles; Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self-study of the literature13
A-W-3Consultations2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChEn_1A_C24b_W01Student has theory-based knowledge within the scope of innovation management.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_W16Has knowledge necessary to understand non-technical conditions of engineering activity.
ChEn_1A_W17Has basic knowledge concerning management, including quality management, conducting business activity and transfer of technologies.
Cel przedmiotuC-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of innovation management.
Treści programoweT-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools. Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles; Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChEn_1A_C24b_U01Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_U05Has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
ChEn_1A_U11Is able to notice systemic and non-technical aspects while formulating and solving engineering tasks.
Cel przedmiotuC-1Consolidation of knowledge related to the innovation management.
Treści programoweT-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools. Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles; Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChEn_1A_C24b_K01Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of innovation management.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_K02Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
ChEn_1A_K06Is able to think and act in a creative, innovative and enterprising manner.
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
Treści programoweT-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools. Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles; Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0