Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcja wodolotów i poduszkowców:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcja wodolotów i poduszkowców
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania i budowy konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
C-2Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.1
T-P-2Zapoznanie z dokumentacja konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.4
T-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba wodolotu i kadłuba poduszkowca.2
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego wodolotu i wybranego rejonu konstrukcyjnego poszuszkowca w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-P-6Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji wodolotów i poduszkowców.2
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji wodolotów i poduszkowców.2
T-W-3Obciążenia i narażenia konstrukcji wodolotów i poduszkowców od załogi, mechanizmów, zapasów.2
T-W-4materiały konstrukcyjne oraz wyroby fabryczne na konstrukcje wodolotów i poduszkowców.4
T-W-5Techniki łączenia elementów konstrukcji wodolotów i poduszkowców.4
T-W-6Ogólny układ konstrukcyjny wodolotów i poduszkowców.4
T-W-7Konstrukcja rejonów wodolotów i poduszkowców: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, pokładówki, kurtyny powietrzne, płaty nośne.12
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-P-2Własne studia literaturowe i opracowanie zadań domowych.32
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć.3
50
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.13
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.5
A-W-4Egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D21-2_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
BJ_1A_W12C-1, C-2, C-3T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-4, T-P-5, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D21-2_U01
Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji wodolotów i konstrukcji poduszkowców zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
BJ_1A_U03, BJ_1A_U18C-1, C-2, C-3T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-4, T-P-5M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D21-2_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
BJ_1A_K04C-3T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-4, T-P-5M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D21-2_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D21-2_U01
Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji wodolotów i konstrukcji poduszkowców zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
2,0Absolwent nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji wodolotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów zaprojektować konstrukcję wodolotu i konstrukcję poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów opracować projekt konstrukcji wodolotu i konstrukcji podzuszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami opracować projekt konstrukcji wodolotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów opracować projekt konstrukcji wodulotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze opracować projekt konstrukcji wodolotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D21-2_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej świadomości odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,0Absolwent ma niską ale wystarczającą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Absolwent ma słabą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Absolwent ma dobrą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Absolwent ma dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Absolwent ma bardzo dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.

Literatura podstawowa

  1. Cudny K., Technologia konstrukcji okrętowych ze stopów aluminium, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1996
  2. Cudny K., Bujniewicz Z., Wincza M., Mańkowski S., Konstrukcje okrętowe ze stopów aluminium, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1976
  3. Bujniewicz Z., Cudny K., Wincza M., Stopy aluminium w budownictwie okrętowym, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1971

Literatura dodatkowa

  1. Gunston B., Hydrofoils and hovercraft: new vehicles for sea and land, Doubleday, 1970
  2. Cagle M.W., Flying ships; hovercraft and hydrofoils, Dodd, Mead, 1970
  3. Elsley G.H., Devereux A.J., Hovercraft design and construction, David & Charles, 1968

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.1
T-P-2Zapoznanie z dokumentacja konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.4
T-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba wodolotu i kadłuba poduszkowca.2
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego wodolotu i wybranego rejonu konstrukcyjnego poszuszkowca w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-P-6Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji wodolotów i poduszkowców.2
T-W-2Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji wodolotów i poduszkowców.2
T-W-3Obciążenia i narażenia konstrukcji wodolotów i poduszkowców od załogi, mechanizmów, zapasów.2
T-W-4materiały konstrukcyjne oraz wyroby fabryczne na konstrukcje wodolotów i poduszkowców.4
T-W-5Techniki łączenia elementów konstrukcji wodolotów i poduszkowców.4
T-W-6Ogólny układ konstrukcyjny wodolotów i poduszkowców.4
T-W-7Konstrukcja rejonów wodolotów i poduszkowców: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, pokładówki, kurtyny powietrzne, płaty nośne.12
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-P-2Własne studia literaturowe i opracowanie zadań domowych.32
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć.3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.13
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.5
A-W-4Egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D21-2_W01Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W12ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania i budowy konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
C-2Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.
Treści programoweT-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-P-2Zapoznanie z dokumentacja konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.
T-P-6Zaliczenie zajęć.
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba wodolotu i kadłuba poduszkowca.
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego wodolotu i wybranego rejonu konstrukcyjnego poszuszkowca w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-W-3Obciążenia i narażenia konstrukcji wodolotów i poduszkowców od załogi, mechanizmów, zapasów.
T-W-4materiały konstrukcyjne oraz wyroby fabryczne na konstrukcje wodolotów i poduszkowców.
T-W-5Techniki łączenia elementów konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
T-W-7Konstrukcja rejonów wodolotów i poduszkowców: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, pokładówki, kurtyny powietrzne, płaty nośne.
T-W-6Ogólny układ konstrukcyjny wodolotów i poduszkowców.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D21-2_U01Absolwent potrafi zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji wodolotów i konstrukcji poduszkowców zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla budowy jachtów; dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne dla użytkownika lub adresata opracowania
BJ_1A_U18potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania i budowy konstrukcji wodolotów i poduszkowców.
C-2Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.
Treści programoweT-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-P-2Zapoznanie z dokumentacja konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.
T-P-6Zaliczenie zajęć.
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba wodolotu i kadłuba poduszkowca.
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego wodolotu i wybranego rejonu konstrukcyjnego poszuszkowca w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji wodolotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów zaprojektować konstrukcję wodolotu i konstrukcję poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów opracować projekt konstrukcji wodolotu i konstrukcji podzuszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami opracować projekt konstrukcji wodolotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów opracować projekt konstrukcji wodulotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze opracować projekt konstrukcji wodolotu i konstrukcji poduszkowca zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D21-2_K01Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.
Treści programoweT-P-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-P-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-P-2Zapoznanie z dokumentacja konstrukcyjną. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych wodolotów i poduszkowców.
T-P-6Zaliczenie zajęć.
T-P-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej kadłuba wodolotu i kadłuba poduszkowca.
T-P-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego wodolotu i wybranego rejonu konstrukcyjnego poszuszkowca w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada wystarczającej świadomości odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,0Absolwent ma niską ale wystarczającą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Absolwent ma słabą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Absolwent ma dobrą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Absolwent ma dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Absolwent ma bardzo dużą świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.