Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Żywienie człowieka - promocja zdrowia

Sylabus przedmiotu Czynniki wpływające na zachowania żywieniowe człowieka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Żywienie człowieka - promocja zdrowia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne
Profil
Moduł
Przedmiot Czynniki wpływające na zachowania żywieniowe człowieka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Mariola Friedrich <Mariola.Friedrich@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magda Bruszkowska <Magda.Bruszkowska@zut.edu.pl>, Mariola Friedrich <Mariola.Friedrich@zut.edu.pl>, Joanna Sadowska <Joanna.Sadowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 22 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Słuchacz posiada podstawową wiedzę z biochemii, fizjologii żywienia człowieka, fizjologii człowieka z elementami anatomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zapoznanie słuchaczy z biologicznymi czynnikami i ich mechanizmem działania, determinującymi zachowania żywieniowe człowieka
C-2Wiedza na temat psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się, etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii;
C-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Biologiczne czynniki regulujące.2
T-W-2Wpływ składu diety na zachowania żywieniowe i regulację głodu i sytości2
T-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych2
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych2
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia2
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia2
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości2
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała2
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie2
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych2
T-W-11Bechawioralne i społeczno-kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych2
22

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach38
A-W-2analiza wskazanej literatury30
A-W-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego32
A-W-4godziny kontaktowe z nauczycielem20
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZC_10A_17_W01
Celem jest zapoznanie słuchaczy z biologicznymi czynnikami i ich mechanizmem działania, determinującymi zachowania żywieniowe człowieka. Zdobyta wiedza może być wykorzystana w praktyce jako podstawa regulacji zachowań żywieniowych, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób określanych jako cywilizacyjne oraz w edukacji żywieniowej.
ZC_10A_W04C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W03
Słuchacz ma wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
ZC_10A_W14C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W04
Słuchacz ma wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka (historia rolnictwa; historyczne kształtowanie się posiłków i miejsc związanych z produkcją, przygotowywaniem, konsumpcją żywności; związki żywienia ze sferą obyczajową, religijną, ideologiczną) oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
ZC_10A_W14C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W05
Słuchacz ma wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym (historia higieny, profilaktyki zdrowotnej i medycyny; historyczne kształtowanie się pojęć zdrowia i choroby oraz otyłości; kanony urody i modyfikacje ciała).
ZC_10A_W14C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W06
Słuchacz ma wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
ZC_10A_W14C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W07
Wiedza na temat: psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych;
ZC_10A_W15C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W08
Ma wiedzę na temat obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się), etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń
ZC_10A_W15C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W09
Ma wiedzę na temat funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania;
ZC_10A_W15C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_W10
Ma wiedzę na temat psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii;
ZC_10A_W15C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZC_10A_17_U01
Słuchacz rozumie rangę wpływu czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe oraz zna możliwości ich modyfikowania.
ZC_10A_U17C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_U02
Słuchacz potrafi wyjaśnić zjawiska psychologicznye i społeczne związane z żywieniem tj.: postaw względem żywienia, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie;
ZC_10A_U17C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_U03
Słuchacz rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną.
ZC_10A_U06C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_U04
Słuchacz potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność.
ZC_10A_U06C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_U05
Słuchacz potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym.
ZC_10A_U06C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZC_10A_17_K01
Słuchacz posiada umiejętność modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety w celu uzyskiwania korzystnych zmian zachowań żywieniowych
ZC_10A_K05C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_K02
Kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia.
ZC_10A_K03C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZC_10A_17_K03
Słuchacz potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo (czyli są zmienne i zależne od wielu czynników).
ZC_10A_K09C-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZC_10A_17_W01
Celem jest zapoznanie słuchaczy z biologicznymi czynnikami i ich mechanizmem działania, determinującymi zachowania żywieniowe człowieka. Zdobyta wiedza może być wykorzystana w praktyce jako podstawa regulacji zachowań żywieniowych, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób określanych jako cywilizacyjne oraz w edukacji żywieniowej.
2,0
3,0Słuchacz dostatecznie zna biologiczne czynniki determinujące zachowania żywieniowe człowieka.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZC_10A_17_W03
Słuchacz ma wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
3,0Słuchacz posiada dostateczną wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
3,5Słuchacz posiada ponad dostateczną wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
4,0Słuchacz posiada dobrą wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
4,5Słuchacz posiada ponad dobrą wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
5,0Słuchacz posiada bardzo dobrą wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
ZC_10A_17_W04
Słuchacz ma wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka (historia rolnictwa; historyczne kształtowanie się posiłków i miejsc związanych z produkcją, przygotowywaniem, konsumpcją żywności; związki żywienia ze sferą obyczajową, religijną, ideologiczną) oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
2,0Słuchacz nie ma wiedzy na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
3,0Słuchacz ma dostateczną wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
3,5Słuchacz ma ponad dostateczną wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
4,5Słuchacz ma ponad dobrą wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
ZC_10A_17_W05
Słuchacz ma wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym (historia higieny, profilaktyki zdrowotnej i medycyny; historyczne kształtowanie się pojęć zdrowia i choroby oraz otyłości; kanony urody i modyfikacje ciała).
2,0Słuchacz nie ma wiedzy na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym
3,0Słuchacz ma dostateczną wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
3,5Słuchacz ma ponad dostateczną wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
4,5Słuchacz ma ponad dobrą wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
ZC_10A_17_W06
Słuchacz ma wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
2,0Słuchacz nie ma wiedzy na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
3,0Słuchacz ma dostateczną wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
3,5Słuchacz ma ponad dostateczną wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
4,5Słuchacz ma ponad dobrą wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
ZC_10A_17_W07
Wiedza na temat: psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych;
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
3,0Słuchacz posiada dostateczną wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
3,5Słuchacz posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
4,0Słuchacz posiada dobrą wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
4,5Słuchacz posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
5,0Słuchacz posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
ZC_10A_17_W08
Ma wiedzę na temat obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się), etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
3,0Słuchacz posiada dostateczną wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
3,5Słuchacz posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
4,0Słuchacz posiada dobrą wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
4,5Słuchacz posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
5,0Słuchacz posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
ZC_10A_17_W09
Ma wiedzę na temat funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania;
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
3,5Student posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
4,5Student posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
ZC_10A_17_W10
Ma wiedzę na temat psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii;
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
3,5Student posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
4,5Student posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZC_10A_17_U01
Słuchacz rozumie rangę wpływu czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe oraz zna możliwości ich modyfikowania.
2,0Słuchacz nie rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
3,0Słuchacz dostatecznie rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
3,5Słuchacz ponad dostatecznie rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
4,0Słuchacz dobrze rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
4,5Słuchacz ponad dobrze rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
5,0Słuchacz bardzo dobrze rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
ZC_10A_17_U02
Słuchacz potrafi wyjaśnić zjawiska psychologicznye i społeczne związane z żywieniem tj.: postaw względem żywienia, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie;
2,0Słuchacz nie potrafi wyjaśnić zjawisk psychologicznych i społecznych związanych z żywieniem tj.: postaw względem żywienia, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
3,0Słuchacz częściowo wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postaw względem żywienia, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
3,5Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
4,0Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie, podaje przykłady je ilustrujące.
4,5Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie, podaje przykłady je ilustrujące i przykłady zastosowania.
5,0Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie, podaje przykłady i potrafi praktycznie zastosować.
ZC_10A_17_U03
Słuchacz rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną.
2,0Słuchacz nie rozumie wpływu czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną.
3,0Słuchacz dostatecznie rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
3,5Słuchacz ponad dostatecznie rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
4,0Słuchacz dobrze rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
4,5Słuchacz ponad dobrze rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
5,0Słuchacz bardzo dobrze rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
ZC_10A_17_U04
Słuchacz potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność.
2,0Słuchacz nie potrafi odnajdywać i czytać kodów kulturowych znajdujących się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywności.
3,0Słuchacz dostatecznie potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność.
3,5Słuchacz ponad dostatecznie potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność.
4,0Słuchacz dobrze potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność
4,5Słuchacz ponad dobrze potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność
5,0Słuchacz bardzo dobrze potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność
ZC_10A_17_U05
Słuchacz potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym.
2,0Słuchacz nie potrafi odróżniać kulturowych uwarunkowań zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
3,0Słuchacz dostatecznie potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
3,5Słuchacz ponad dostatecznie potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
4,0Słuchacz dobrze potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
4,5Słuchacz ponad dobrze potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
5,0Słuchacz bardzo dobrze potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZC_10A_17_K01
Słuchacz posiada umiejętność modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety w celu uzyskiwania korzystnych zmian zachowań żywieniowych
2,0Słuchacz nie posiada dostateczne umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
3,0Słuchacz posiada dostateczne umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
3,5Słuchacz posiada ponad dostateczne umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
4,0Słuchacz posiada dobre umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
4,5Słuchacz posiada ponad dobre umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
5,0Słuchacz posiada bardzo dobre umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
ZC_10A_17_K02
Kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia.
2,0Słuchacz nie uzyskał kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia.
3,0Słuchacz prezentuje wybiórcze kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia.
3,5Słuchacz prezentuje wybiórcze kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w najbardziej typowych sytuacjach.
4,0Słuchacz prezentuje podstawowy zakres kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w typowych sytuacjach.
4,5Słuchacz prezentuje szeroki zakres kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w typowych sytuacjach.
5,0Słuchacz prezentuje szeroki zakres kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w nietypowych sytuacjach.
ZC_10A_17_K03
Słuchacz potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo (czyli są zmienne i zależne od wielu czynników).
2,0Słuchacz nie potrafi dobierać metod nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
3,0Słuchacz dostatecznie potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
3,5Słuchacz ponad dostatecznie potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
4,0Słuchacz dobrze potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
4,5Słuchacz ponad dobrze potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
5,0Słuchacz bardzo dobrze potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo

Literatura podstawowa

  1. W. Traczyk i A. Trzebisk, Fizjologia człowieka z elementami fizjologii stosowanej i klinicznej., Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2011
  2. R. Murray, D. Granner, P. Mayes, V. Rodwell, R. Murray, D. Granner, P. Mayes, V. Rodwell, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2012
  3. Jane Ogden, Psychologia odżywiania się. Od zdrowych do zaburzonych zachowań żywieniowych, WUJ, 2010
  4. M. Pilska, M. Jeżewska – Zychowicz, Psychologia żywienia. Wybrane zagadnienia, SGGW, 2008
  5. B. Józefik, Anoreksja i bulimia psychiczna, WUJ, 1999
  6. A. Brytek-Matera, Obraz ciała - obraz siebie. Wizerunek własnego ciała w ujęciu psychospołecznym, Difin, 2008
  7. D. Morczkowska, B. Ziółkowska, A. Cwojdzińska, Zaburzenia odżywiania. Poradnik dla rodziców i bliskich, SCHOLAR, 2007
  8. Wądłowska L., Studia nad uwarunkowaniami żywieniowymi i stanem odżywienia młodzieży akademickiej, UWM, Olsztyn, 2000
  9. Keller J., Podstawy fizjologii żywienia człowieka, SGGW, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Przetacznik – Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne., PWN, Warszawa, 2007
  2. Harwas – Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, PWN, Warszawa, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Biologiczne czynniki regulujące.2
T-W-2Wpływ składu diety na zachowania żywieniowe i regulację głodu i sytości2
T-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych2
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych2
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia2
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia2
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości2
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała2
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie2
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych2
T-W-11Bechawioralne i społeczno-kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych2
22

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach38
A-W-2analiza wskazanej literatury30
A-W-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego32
A-W-4godziny kontaktowe z nauczycielem20
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W01Celem jest zapoznanie słuchaczy z biologicznymi czynnikami i ich mechanizmem działania, determinującymi zachowania żywieniowe człowieka. Zdobyta wiedza może być wykorzystana w praktyce jako podstawa regulacji zachowań żywieniowych, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób określanych jako cywilizacyjne oraz w edukacji żywieniowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W04Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu potrzeb żywieniowych człowieka, roli składników oraz przydatności produktów w dietach osób zdrowych i chorych.
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie słuchaczy z biologicznymi czynnikami i ich mechanizmem działania, determinującymi zachowania żywieniowe człowieka
Treści programoweT-W-1Biologiczne czynniki regulujące.
T-W-2Wpływ składu diety na zachowania żywieniowe i regulację głodu i sytości
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz dostatecznie zna biologiczne czynniki determinujące zachowania żywieniowe człowieka.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W03Słuchacz ma wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W14Ma poszerzoną wiedzę z zakresu kulturowości człowieka.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
3,0Słuchacz posiada dostateczną wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
3,5Słuchacz posiada ponad dostateczną wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
4,0Słuchacz posiada dobrą wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
4,5Słuchacz posiada ponad dobrą wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
5,0Słuchacz posiada bardzo dobrą wiedzę na temat definicji opozycjonujących naturę i kulturę, oraz człowieka jako jedynej istoty biologiczno-kulturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W04Słuchacz ma wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka (historia rolnictwa; historyczne kształtowanie się posiłków i miejsc związanych z produkcją, przygotowywaniem, konsumpcją żywności; związki żywienia ze sferą obyczajową, religijną, ideologiczną) oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W14Ma poszerzoną wiedzę z zakresu kulturowości człowieka.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma wiedzy na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
3,0Słuchacz ma dostateczną wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
3,5Słuchacz ma ponad dostateczną wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
4,5Słuchacz ma ponad dobrą wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę na temat kulturowego aspektu odżywiania się człowieka oraz wynikających z tego konsekwencji dla zachowań żywieniowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W05Słuchacz ma wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym (historia higieny, profilaktyki zdrowotnej i medycyny; historyczne kształtowanie się pojęć zdrowia i choroby oraz otyłości; kanony urody i modyfikacje ciała).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W14Ma poszerzoną wiedzę z zakresu kulturowości człowieka.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma wiedzy na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym
3,0Słuchacz ma dostateczną wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
3,5Słuchacz ma ponad dostateczną wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
4,5Słuchacz ma ponad dobrą wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę na temat postrzegania ciała ludzkiego w kontekście kulturowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W06Słuchacz ma wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W14Ma poszerzoną wiedzę z zakresu kulturowości człowieka.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma wiedzy na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
3,0Słuchacz ma dostateczną wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
3,5Słuchacz ma ponad dostateczną wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
4,5Słuchacz ma ponad dobrą wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę na temat definicji, historii i metodologii reklamy oraz specyfiki reklamy żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W07Wiedza na temat: psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W15Posiada bardzo dobrą wiedzę na temat: psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się), etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii.
Cel przedmiotuC-2Wiedza na temat psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się, etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii;
Treści programoweT-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
3,0Słuchacz posiada dostateczną wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
3,5Słuchacz posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
4,0Słuchacz posiada dobrą wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
4,5Słuchacz posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
5,0Słuchacz posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W08Ma wiedzę na temat obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się), etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W15Posiada bardzo dobrą wiedzę na temat: psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się), etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii.
Cel przedmiotuC-2Wiedza na temat psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się, etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii;
Treści programoweT-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
3,0Słuchacz posiada dostateczną wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
3,5Słuchacz posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
4,0Słuchacz posiada dobrą wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
4,5Słuchacz posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
5,0Słuchacz posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu obrazu klinicznego, etiologii i możliwości leczenia najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W09Ma wiedzę na temat funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W15Posiada bardzo dobrą wiedzę na temat: psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się), etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii.
Cel przedmiotuC-2Wiedza na temat psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się, etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii;
Treści programoweT-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
3,5Student posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
4,5Student posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń odżywiania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_W10Ma wiedzę na temat psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W15Posiada bardzo dobrą wiedzę na temat: psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się (tj. anoreksja i bulimia psychiczna, kompulsywne objadanie się), etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii.
Cel przedmiotuC-2Wiedza na temat psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się, etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii;
Treści programoweT-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
3,5Student posiada ponad podstawową wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
4,5Student posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz możliwości jej terapii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_U01Słuchacz rozumie rangę wpływu czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe oraz zna możliwości ich modyfikowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_U17Rozumienie zjawisk społecznych związanych z żywieniem w kategoriach psychologicznych tj.: postaw względem żywienia, psychologicznych mechanizmów leżących u podłoża zachowań konsumenckich względem przemysłu dietetycznego, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie słuchaczy z biologicznymi czynnikami i ich mechanizmem działania, determinującymi zachowania żywieniowe człowieka
Treści programoweT-W-1Biologiczne czynniki regulujące.
T-W-2Wpływ składu diety na zachowania żywieniowe i regulację głodu i sytości
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
3,0Słuchacz dostatecznie rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
3,5Słuchacz ponad dostatecznie rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
4,0Słuchacz dobrze rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
4,5Słuchacz ponad dobrze rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
5,0Słuchacz bardzo dobrze rozumie wpływ czynników biologicznych jako podstawowych i wymuszających określone zachowania żywieniowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_U02Słuchacz potrafi wyjaśnić zjawiska psychologicznye i społeczne związane z żywieniem tj.: postaw względem żywienia, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_U17Rozumienie zjawisk społecznych związanych z żywieniem w kategoriach psychologicznych tj.: postaw względem żywienia, psychologicznych mechanizmów leżących u podłoża zachowań konsumenckich względem przemysłu dietetycznego, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
Cel przedmiotuC-2Wiedza na temat psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się, etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii;
Treści programoweT-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi wyjaśnić zjawisk psychologicznych i społecznych związanych z żywieniem tj.: postaw względem żywienia, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
3,0Słuchacz częściowo wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postaw względem żywienia, mechanizmów warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
3,5Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie.
4,0Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie, podaje przykłady je ilustrujące.
4,5Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie, podaje przykłady je ilustrujące i przykłady zastosowania.
5,0Słuchacz poprawnie wyjaśnia zjawiska psychologiczne i społeczne związane z żywieniem tj.: postawy względem żywienia, mechanizmy warunkujących sukcesy i niepowodzenia w diecie, podaje przykłady i potrafi praktycznie zastosować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_U03Słuchacz rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_U06Rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną. Odnajdowanie i czytanie kodów kulturowych w otaczającej rzeczywistości. Umiejętność definiowania relatywności kultury. Umiejętność odróżniania kulturowych i behawioralnych uwarunkowań zachowań żywieniowych.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie rozumie wpływu czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną.
3,0Słuchacz dostatecznie rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
3,5Słuchacz ponad dostatecznie rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
4,0Słuchacz dobrze rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
4,5Słuchacz ponad dobrze rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
5,0Słuchacz bardzo dobrze rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_U04Słuchacz potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_U06Rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną. Odnajdowanie i czytanie kodów kulturowych w otaczającej rzeczywistości. Umiejętność definiowania relatywności kultury. Umiejętność odróżniania kulturowych i behawioralnych uwarunkowań zachowań żywieniowych.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi odnajdywać i czytać kodów kulturowych znajdujących się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywności.
3,0Słuchacz dostatecznie potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność.
3,5Słuchacz ponad dostatecznie potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność.
4,0Słuchacz dobrze potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność
4,5Słuchacz ponad dobrze potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność
5,0Słuchacz bardzo dobrze potrafi odnajdywać i czytać kody kulturowe znajdujące się w otaczającej rzeczywistości oraz definiować ich relatywność
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_U05Słuchacz potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_U06Rozumie wpływ czynników kulturowych na człowieka jako istotę biologiczną. Odnajdowanie i czytanie kodów kulturowych w otaczającej rzeczywistości. Umiejętność definiowania relatywności kultury. Umiejętność odróżniania kulturowych i behawioralnych uwarunkowań zachowań żywieniowych.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi odróżniać kulturowych uwarunkowań zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
3,0Słuchacz dostatecznie potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
3,5Słuchacz ponad dostatecznie potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
4,0Słuchacz dobrze potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
4,5Słuchacz ponad dobrze potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
5,0Słuchacz bardzo dobrze potrafi odróżniać kulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych od tych o podłożu biologicznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_K01Słuchacz posiada umiejętność modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety w celu uzyskiwania korzystnych zmian zachowań żywieniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_K05Słuchacz posiada świadomość ograniczeń swojej wiedzy i stale uaktualnia wiedzę i umiejętności zawodowe, rozumie potrzebę przygotowywania samodzielnego program edukacji żywieniowej dla wybranej grupy ludności, posiada świadomość ważności edukacji żywieniowej w utrzymaniu zdrowia.
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie słuchaczy z biologicznymi czynnikami i ich mechanizmem działania, determinującymi zachowania żywieniowe człowieka
Treści programoweT-W-1Biologiczne czynniki regulujące.
T-W-2Wpływ składu diety na zachowania żywieniowe i regulację głodu i sytości
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada dostateczne umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
3,0Słuchacz posiada dostateczne umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
3,5Słuchacz posiada ponad dostateczne umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
4,0Słuchacz posiada dobre umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
4,5Słuchacz posiada ponad dobre umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
5,0Słuchacz posiada bardzo dobre umiejętności modyfikowania zaleceń żywieniowych i składu diety
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_K02Kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_K03Umiejętność współdziałania i pracy w grupie.
Cel przedmiotuC-2Wiedza na temat psychologicznych wyjaśnień mechanizmów i uwarunkowań zachowań żywieniowych; obrazu klinicznego, przebiegu i wskaźników diagnostycznych najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania się, etiologii oraz sposobów leczenia wymienionych zaburzeń; funkcji zaburzeń obrazu ciała w powstawaniu i podtrzymywaniu zaburzeń jedzenia; psychospołecznych przyczyn i konsekwencji otyłości oraz metod jej terapii;
Treści programoweT-W-3Teoretyczne modele zachowań żywieniowych
T-W-4Psychospołeczne uwarunkowania zachowań żywieniowych
T-W-5Patologia zachowań żywieniowych – etiologia
T-W-6Obraz kliniczny i leczenie zaburzeń jedzenia
T-W-7Psychospołeczne aspekty otyłości
T-W-8Zjawisko zaburzeń obrazu ciała
T-W-9Psychologiczne mechanizmy sukcesów i niepowodzeń w diecie
T-W-10Umiejętności komunikacyjne w profilaktyce i promocji zachowań zdrowotnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie uzyskał kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia.
3,0Słuchacz prezentuje wybiórcze kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia.
3,5Słuchacz prezentuje wybiórcze kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w najbardziej typowych sytuacjach.
4,0Słuchacz prezentuje podstawowy zakres kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w typowych sytuacjach.
4,5Słuchacz prezentuje szeroki zakres kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w typowych sytuacjach.
5,0Słuchacz prezentuje szeroki zakres kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności i perswazji istotnych w komunikacji z odbiorcą porad żywieniowych, profilaktyce i promocji zdrowia, stosuje je w nietypowych sytuacjach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_17_K03Słuchacz potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo (czyli są zmienne i zależne od wielu czynników).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_K09Świadomość relatywności i zmienności kultury jako podstawa dobierania metod nauczania w edukacji żywieniowej.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się z istotą kulturowości człowieka jako czynnikiem warunkującym jego zachowania żywieniowe.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obowiązkowa obecność na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi dobierać metod nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
3,0Słuchacz dostatecznie potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
3,5Słuchacz ponad dostatecznie potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
4,0Słuchacz dobrze potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
4,5Słuchacz ponad dobrze potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo
5,0Słuchacz bardzo dobrze potrafi dobierać metody nauczania w edukacji żywieniowej dysponując wiedzą o człowieku jako istocie, której zachowania żywieniowe uwarunkowane są nie tylko biologicznie, ale i kulturowo