Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Żywienie człowieka - promocja zdrowia

Sylabus przedmiotu Żywienie w różnych stanach fizjologicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Żywienie człowieka - promocja zdrowia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne
Profil
Moduł
Przedmiot Żywienie w różnych stanach fizjologicznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Mariola Friedrich <Mariola.Friedrich@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mariola Friedrich <Mariola.Friedrich@zut.edu.pl>, Joanna Sadowska <Joanna.Sadowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 14 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 8 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość fizjologii żywienia i podstaw fizjologii człowieka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w organizmie w określonym wieku lub stanie fizjologicznym i nabycie umiejętności dostosowania diety do zaistniałych potrzeb
C-2Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w róznych stanach fizjologicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w różnych stanach fizjologicznych2
T-A-2Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w poszczególnych trymestrach ciąży, kierunki korekty diety2
T-A-3Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym, zasady uzupełniania diety przedszkolnej w domu2
T-A-4Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w okresie menopauzy, kierunki korekty diety. Żywieniowa profilaktyka chorób okresu menopauzalnego2
8
wykłady
T-W-1Zasady prawidłowego żywienia1
T-W-2Żywienie w okresie prokreacji1
T-W-3Fizjologia okresu ciąży. Zalecenia żywieniowe dla kobiet ciężarnych2
T-W-4Fizjologia laktacji. Zalecenia żywieniowe dla kobiet laktujących1
T-W-5Okres noworodkowy i niemowlęcy. Schemat żywienia niemowląt. Żywienie naturalne i sztuczne.1
T-W-6Charakterystyka wieku przedszkolnego. Zalecenia żywieniowe dla dzieci w wieku przedszkolnym2
T-W-7Okres młodzieńczy. Dojrzewanie płciowe. Żywieniowa profilaktyka schorzeń wieku młodzieńczego1
T-W-8Zmiany w okresie andropauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe1
T-W-9Zmiany w okresie menopauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe. Żywieniowa profilaktyka chorób.2
T-W-10Zmiany w organizmie osób starszych. Żywienie osób starszych2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Obecność na ćwiczeniach8
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Analiza wskazanej literatury10
A-A-4Przygotowanie pracy kontrolnej30
A-A-5Godziny kontaktowe z nauczycielem8
61
wykłady
A-W-1Udział w wykładach14
A-W-2Analiza wskazanej literatury25
A-W-3Godziny kontaktowe z nauczycielem5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Obowiązkowa obecność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej
S-3Ocena formująca: Obserwacja - nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZC_10A_13_W01
Zna zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie w danym etapie życia i zalecenia żywieniowe dostosowane do tych zmian
ZC_10A_W05C-1T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZC_10A_13_U01
Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korektę wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi w różnym stanie fizjologicznym.
ZC_10A_U04, ZC_10A_U10C-1T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3M-1, M-2S-2
ZC_10A_13_U02
Potrafi ocenić i zinterpretować stan odżywienia osób w różnym wieku i w różnym stanie fizjologicznym
ZC_10A_U11C-2T-A-1M-1, M-2S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZC_10A_13_K01
Ma świadomość potrzeby stałego poszerzania wiedzy i jej popularyzacji. Potrafi nawiązać szczery kontakt z pacjentem
ZC_10A_K02, ZC_10A_K04C-1, C-2T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-3M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZC_10A_13_W01
Zna zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie w danym etapie życia i zalecenia żywieniowe dostosowane do tych zmian
2,0brak poprawnej odpowiedzi na co najmniej 1 pytanie nie zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia nie przygotowana prezentacja z przeprowadzoną korektą diety
3,0poprawna odpowiedź na 5 pytań, w zakresie podstawowym zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia do 3,25 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
3,5wyczerpująca odpowiedź na 2 pytania i poprawna odpowiedź na 3 pytania w zakresie podstawowym zaliczone kolokwia kończące ćwiczenia, średnia 3,25 - 3,75 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
4,0wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania i poprawna odpowiedź na 2 pytania w zakresie podstawowym zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia 3,75 - 4,25 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
4,5wyczerpująca odpowiedź na co najmniej 4 pytania zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia 4,25 - 4,75 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
5,0wyczerpująca odpowiedź na wszystkie pytania zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia 4,75-5,0 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZC_10A_13_U01
Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korektę wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi w różnym stanie fizjologicznym.
2,0Student nie potrafi dokonać korekty diety
3,0Student potrafi w ograniczonym stopniu skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych
3,5Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty
4,0Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty.
4,5Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty. Potrafi uzasadnić dokonane wybory w ograniczonym stopniu, potrafi dyskutować i bronić swoich argumentów
5,0Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty. Potrafi w pełni uzasadnic dokonane wybory dotyczące założeń diety. Potrafi dyskutować i bronić swoich argumentów
ZC_10A_13_U02
Potrafi ocenić i zinterpretować stan odżywienia osób w różnym wieku i w różnym stanie fizjologicznym
2,0
3,0W stopniu podstawowym dokonuje oceny stanu odzywienia i jego interpretacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZC_10A_13_K01
Ma świadomość potrzeby stałego poszerzania wiedzy i jej popularyzacji. Potrafi nawiązać szczery kontakt z pacjentem
2,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
3,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
3,5Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
4,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
4,5Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
5,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia

Literatura podstawowa

  1. Szajewska H., Albrecht P., Jak żywić niemowlęta i małe dzieci, PZWL, Warszawa, 2009
  2. Woś H., Staszewska- Kwak A., Żywienie dzieci, PZWL, Warszawa, 2008
  3. Schaffer H.R., Psychologia rozwojowa : podstawowe pojęcia, Wyd. UJ, Kraków, 2010
  4. Jarosz M., Żywienie osób w wieku starszym, PZWL, Warszawa, 2008
  5. Jarosz M., Bułhak-Jachymczyk B., Normy żywienia człowieka, PZWL, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa, 2007
  2. Chicago Dietetic Association, Manual of clinical dietetics, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w różnych stanach fizjologicznych2
T-A-2Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w poszczególnych trymestrach ciąży, kierunki korekty diety2
T-A-3Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym, zasady uzupełniania diety przedszkolnej w domu2
T-A-4Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w okresie menopauzy, kierunki korekty diety. Żywieniowa profilaktyka chorób okresu menopauzalnego2
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady prawidłowego żywienia1
T-W-2Żywienie w okresie prokreacji1
T-W-3Fizjologia okresu ciąży. Zalecenia żywieniowe dla kobiet ciężarnych2
T-W-4Fizjologia laktacji. Zalecenia żywieniowe dla kobiet laktujących1
T-W-5Okres noworodkowy i niemowlęcy. Schemat żywienia niemowląt. Żywienie naturalne i sztuczne.1
T-W-6Charakterystyka wieku przedszkolnego. Zalecenia żywieniowe dla dzieci w wieku przedszkolnym2
T-W-7Okres młodzieńczy. Dojrzewanie płciowe. Żywieniowa profilaktyka schorzeń wieku młodzieńczego1
T-W-8Zmiany w okresie andropauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe1
T-W-9Zmiany w okresie menopauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe. Żywieniowa profilaktyka chorób.2
T-W-10Zmiany w organizmie osób starszych. Żywienie osób starszych2
14

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Obecność na ćwiczeniach8
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Analiza wskazanej literatury10
A-A-4Przygotowanie pracy kontrolnej30
A-A-5Godziny kontaktowe z nauczycielem8
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach14
A-W-2Analiza wskazanej literatury25
A-W-3Godziny kontaktowe z nauczycielem5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_13_W01Zna zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie w danym etapie życia i zalecenia żywieniowe dostosowane do tych zmian
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_W05Posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą zmian zachodzących w organizmie w określonym wieku (dzieciństwo, andropauza, menopauza, starość) lub stanie fizjologicznym (dojrzewanie, ciąża, laktacja) i zaleceniami żywieniowymi dostosowanymi do zmian w poszczególnych okresach.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w organizmie w określonym wieku lub stanie fizjologicznym i nabycie umiejętności dostosowania diety do zaistniałych potrzeb
Treści programoweT-W-7Okres młodzieńczy. Dojrzewanie płciowe. Żywieniowa profilaktyka schorzeń wieku młodzieńczego
T-W-10Zmiany w organizmie osób starszych. Żywienie osób starszych
T-W-8Zmiany w okresie andropauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe
T-W-9Zmiany w okresie menopauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe. Żywieniowa profilaktyka chorób.
T-W-4Fizjologia laktacji. Zalecenia żywieniowe dla kobiet laktujących
T-W-5Okres noworodkowy i niemowlęcy. Schemat żywienia niemowląt. Żywienie naturalne i sztuczne.
T-W-2Żywienie w okresie prokreacji
T-W-6Charakterystyka wieku przedszkolnego. Zalecenia żywieniowe dla dzieci w wieku przedszkolnym
T-W-3Fizjologia okresu ciąży. Zalecenia żywieniowe dla kobiet ciężarnych
T-A-1Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w różnych stanach fizjologicznych
T-A-2Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w poszczególnych trymestrach ciąży, kierunki korekty diety
T-A-4Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w okresie menopauzy, kierunki korekty diety. Żywieniowa profilaktyka chorób okresu menopauzalnego
T-A-3Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym, zasady uzupełniania diety przedszkolnej w domu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obowiązkowa obecność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak poprawnej odpowiedzi na co najmniej 1 pytanie nie zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia nie przygotowana prezentacja z przeprowadzoną korektą diety
3,0poprawna odpowiedź na 5 pytań, w zakresie podstawowym zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia do 3,25 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
3,5wyczerpująca odpowiedź na 2 pytania i poprawna odpowiedź na 3 pytania w zakresie podstawowym zaliczone kolokwia kończące ćwiczenia, średnia 3,25 - 3,75 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
4,0wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania i poprawna odpowiedź na 2 pytania w zakresie podstawowym zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia 3,75 - 4,25 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
4,5wyczerpująca odpowiedź na co najmniej 4 pytania zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia 4,25 - 4,75 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
5,0wyczerpująca odpowiedź na wszystkie pytania zaliczone kolokwium kończące ćwiczenia, średnia 4,75-5,0 przygotowana prezentacja z poprawnie przeprowadzoną korektą diety
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_13_U01Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korektę wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi w różnym stanie fizjologicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_U04Posiada umiejętność identyfikacji błędów w żywieniu i stylu życia różnych grup ludności i ich korekty.
ZC_10A_U10Posiada umiejętność oceny wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej; potrafi przeprowadzić korektę jadłospisu i zaplanować rację pokarmową przeznaczoną dla różnych grup ludności, w poszczególnych fazach rozwoju ontogenetycznego; potrafi posługiwać się siatkami centylowymi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w organizmie w określonym wieku lub stanie fizjologicznym i nabycie umiejętności dostosowania diety do zaistniałych potrzeb
Treści programoweT-W-7Okres młodzieńczy. Dojrzewanie płciowe. Żywieniowa profilaktyka schorzeń wieku młodzieńczego
T-W-10Zmiany w organizmie osób starszych. Żywienie osób starszych
T-W-8Zmiany w okresie andropauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe
T-W-9Zmiany w okresie menopauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe. Żywieniowa profilaktyka chorób.
T-W-4Fizjologia laktacji. Zalecenia żywieniowe dla kobiet laktujących
T-W-5Okres noworodkowy i niemowlęcy. Schemat żywienia niemowląt. Żywienie naturalne i sztuczne.
T-W-2Żywienie w okresie prokreacji
T-W-6Charakterystyka wieku przedszkolnego. Zalecenia żywieniowe dla dzieci w wieku przedszkolnym
T-W-3Fizjologia okresu ciąży. Zalecenia żywieniowe dla kobiet ciężarnych
T-A-1Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w różnych stanach fizjologicznych
T-A-2Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w poszczególnych trymestrach ciąży, kierunki korekty diety
T-A-4Wartość odżywcza i energetyczna diety kobiety w okresie menopauzy, kierunki korekty diety. Żywieniowa profilaktyka chorób okresu menopauzalnego
T-A-3Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym, zasady uzupełniania diety przedszkolnej w domu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać korekty diety
3,0Student potrafi w ograniczonym stopniu skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych
3,5Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty
4,0Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty.
4,5Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty. Potrafi uzasadnić dokonane wybory w ograniczonym stopniu, potrafi dyskutować i bronić swoich argumentów
5,0Student potrafi skomponować dietę dla ludzi w różnych stanach fizjologicznych. Sugeruje różne, poprawne, warianty korekty. Potrafi w pełni uzasadnic dokonane wybory dotyczące założeń diety. Potrafi dyskutować i bronić swoich argumentów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_13_U02Potrafi ocenić i zinterpretować stan odżywienia osób w różnym wieku i w różnym stanie fizjologicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_U11Posiada umiejętność praktycznego dokonywania pomiarów antropometrycznych u dzieci, młodzieży, osób dorosłych i niepełnosprawnych z doborem odpowiedniego instrumentarium antropometrycznego; potrafi zinterpretować uzyskane wyniki pomiarów w świetle obowiązujących norm;
Cel przedmiotuC-2Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w róznych stanach fizjologicznych
Treści programoweT-A-1Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w różnych stanach fizjologicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja - nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
S-2Ocena podsumowująca: przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu podstawowym dokonuje oceny stanu odzywienia i jego interpretacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZC_10A_13_K01Ma świadomość potrzeby stałego poszerzania wiedzy i jej popularyzacji. Potrafi nawiązać szczery kontakt z pacjentem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZC_10A_K02Umiejętność nawiązania szczerego kontaktu z pacjentem.
ZC_10A_K04Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w organizmie w określonym wieku lub stanie fizjologicznym i nabycie umiejętności dostosowania diety do zaistniałych potrzeb
C-2Ocena i interpretacja stanu odżywienia osób w róznych stanach fizjologicznych
Treści programoweT-W-7Okres młodzieńczy. Dojrzewanie płciowe. Żywieniowa profilaktyka schorzeń wieku młodzieńczego
T-W-10Zmiany w organizmie osób starszych. Żywienie osób starszych
T-W-8Zmiany w okresie andropauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe
T-W-9Zmiany w okresie menopauzalnym i związane z tym zalecenia żywieniowe. Żywieniowa profilaktyka chorób.
T-W-4Fizjologia laktacji. Zalecenia żywieniowe dla kobiet laktujących
T-W-5Okres noworodkowy i niemowlęcy. Schemat żywienia niemowląt. Żywienie naturalne i sztuczne.
T-W-2Żywienie w okresie prokreacji
T-W-6Charakterystyka wieku przedszkolnego. Zalecenia żywieniowe dla dzieci w wieku przedszkolnym
T-W-3Fizjologia okresu ciąży. Zalecenia żywieniowe dla kobiet ciężarnych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja - nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
3,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
3,5Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
4,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
4,5Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
5,0Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia