Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana z uz (S2)

Sylabus przedmiotu Procesy biodegradacji w przemyśle:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy biodegradacji w przemyśle
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Daczkowska-Kozon <Elzbieta.Daczkowska-Kozon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl>, Małgorzata Mizielińska <Malgorzata.Mizielinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mikrobiologia ogólna
W-2Mikrobiologia szczegółowa
W-3Mikologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Kompostowanie wybranych materiałów opakowaniowych w warunkach kompostu przemysłowego8
T-L-2Analiza wybranych materiałów po kompostowaniu7
15
wykłady
T-W-1Rodzaje korozji3
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów3
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch3
T-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia3
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotawywanie sprawozdań5
A-L-3Przygotowanie do zalicznia10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie piśmiennictwa5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_P11-1_W01
Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia
MS_2A_W04, MS_2A_W05C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_P11-1_U01
W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją
MS_2A_U01, MS_2A_U02C-1T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_P11-1_K01
Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy
MS_2A_K01C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_P11-1_W01
Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia
2,0
3,0Student ma podstawową więdzę dotyczącą korozji mikrobiologicznej oraz podstawowe umiejętności jej wykrywania i zwalczania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_P11-1_U01
W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją
2,0
3,0Student zna podstawowe metody wykrywania o oceny korozji mikrobiologicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_P11-1_K01
Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę i umiejętność wykorzystania kilku narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Strzelczyk A.B., Drobnoustroje i owady niszczące zabytki i ich zwalczanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2004
  2. Syska B., Katastrofy, awarie i zagrożenia mikrobiologiczne w przemyśle i budownictwie, Wydwanictwo politechniki Łódzkiej, Łódź, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kompostowanie wybranych materiałów opakowaniowych w warunkach kompostu przemysłowego8
T-L-2Analiza wybranych materiałów po kompostowaniu7
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje korozji3
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów3
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch3
T-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia3
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotawywanie sprawozdań5
A-L-3Przygotowanie do zalicznia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie piśmiennictwa5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_P11-1_W01Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W04Student ma poszerzoną wiedzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznych i biologicznych zachodzacych w pedosferze, hydrosferze i biosferze.
MS_2A_W05Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą mikroorganizmów (wirusów, bakterii, grzybów) i pasożytów oraz metod diagnostycznych służących ich wykrywaniu.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej
Treści programoweT-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów
T-W-1Rodzaje korozji
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch
T-L-2Analiza wybranych materiałów po kompostowaniu
T-L-1Kompostowanie wybranych materiałów opakowaniowych w warunkach kompostu przemysłowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową więdzę dotyczącą korozji mikrobiologicznej oraz podstawowe umiejętności jej wykrywania i zwalczania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_P11-1_U01W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
MS_2A_U02Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) oraz opisowej w języku polskim i obcym.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej
Treści programoweT-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe metody wykrywania o oceny korozji mikrobiologicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_P11-1_K01Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy)
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej
Treści programoweT-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów
T-W-1Rodzaje korozji
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę i umiejętność wykorzystania kilku narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0