Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S2)

Sylabus przedmiotu Ochrona własności intelektualnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ochrona własności intelektualnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 5 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc podstawowych pojęć prawniczych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność rozeznania pojęć właśności intelektualnej
C-2Zrozumienie istoty utworu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej.1
T-W-2Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne1
T-W-3Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony.1
T-W-4Problematyka obrotu prawami autorskimi. Licencja. rodzaje licencji.1
T-W-5Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w zajęciach5
A-W-2studiowanie literatury10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Prezentacja i dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena umiejętności syskusji i przedstawiania własnych racji
S-2Ocena podsumowująca: Test wraz z pytaniami opisowymi

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A3_W01
Potrafi zidentyfikować przedmioty ochrony intelektualnej
MS_2A_W11C-1, C-2T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A3_U01
Umiejętność i świadomośc potrzeby ochrony właśności intelektualnej
MS_2A_U05C-1, C-2T-W-4, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A3_K01
Studetn jest zorientowany w zasadach ochrony własności intelektualnej
MS_2A_K02, MS_2A_K04C-1, C-2T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A3_W01
Potrafi zidentyfikować przedmioty ochrony intelektualnej
2,0brak wiedzy
3,0znajomość materiału w stopniu dostatecznym
3,5Znajomość materiału w stopniu wiecej niż dostatecznym
4,0znajmomość materiału w stopniu dobrym
4,5znajmość materiału w stopniu więcej niż dobrym oraz zdolność do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce
5,0znajomość materiału w stopniu bardzo dobrym i zdolność do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A3_U01
Umiejętność i świadomośc potrzeby ochrony właśności intelektualnej
2,0brak umiejętności
3,0Umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu dostatecznym
3,5umiejętnośc rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu wiecej niż dostatecznym
4,0umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu dobrym
4,5umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu więcej niż dobrym
5,0umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A3_K01
Studetn jest zorientowany w zasadach ochrony własności intelektualnej
2,0brak kompetencji
3,0Student nabył wymagane kompetencje w stopniu dostatecznym
3,5Student nabył wymagane kompetencje w stopniu lepiej niż dostatecznym
4,0Student nabył wymagane kompetencje w stopniu dobrym
4,5Student nabył wymagane kompetencje w stopniu lepiej niż dobrym
5,0Student nabył wymagane kompetencje w stopniu Bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. E. Nowińska, U. Promińska, M. du Vall, Prawo własności przemysłowej, Warszawa, 2008, 4
  2. J. Barta (red.), Prawo autorskie, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. A. Kisielewicz, Własność przemysłowa, Warszawa, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej.1
T-W-2Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne1
T-W-3Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony.1
T-W-4Problematyka obrotu prawami autorskimi. Licencja. rodzaje licencji.1
T-W-5Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego1
5

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w zajęciach5
A-W-2studiowanie literatury10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A3_W01Potrafi zidentyfikować przedmioty ochrony intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W11Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą systemu zarządzania i normalizacji. Ma poszerzoną wiedzę w zakresie prawa chroniącego własność intelektualną i prawa pracy.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozeznania pojęć właśności intelektualnej
C-2Zrozumienie istoty utworu
Treści programoweT-W-5Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego
T-W-1Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej.
T-W-4Problematyka obrotu prawami autorskimi. Licencja. rodzaje licencji.
T-W-2Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne
T-W-3Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Prezentacja i dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena umiejętności syskusji i przedstawiania własnych racji
S-2Ocena podsumowująca: Test wraz z pytaniami opisowymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak wiedzy
3,0znajomość materiału w stopniu dostatecznym
3,5Znajomość materiału w stopniu wiecej niż dostatecznym
4,0znajmomość materiału w stopniu dobrym
4,5znajmość materiału w stopniu więcej niż dobrym oraz zdolność do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce
5,0znajomość materiału w stopniu bardzo dobrym i zdolność do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A3_U01Umiejętność i świadomośc potrzeby ochrony właśności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U05Posiada umiejętność wprowadzenia systemów zarządzania i normalizacji. Potrafi wykorzystać praktycznie wiedzę z zkresu prawa chroniącego własność intelektualną i prawa pracy. Umie przeprowadzić analizy statystyczne wykorzystane w naukach rolniczych.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozeznania pojęć właśności intelektualnej
C-2Zrozumienie istoty utworu
Treści programoweT-W-4Problematyka obrotu prawami autorskimi. Licencja. rodzaje licencji.
T-W-3Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Prezentacja i dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena umiejętności syskusji i przedstawiania własnych racji
S-2Ocena podsumowująca: Test wraz z pytaniami opisowymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umiejętności
3,0Umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu dostatecznym
3,5umiejętnośc rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu wiecej niż dostatecznym
4,0umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu dobrym
4,5umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu więcej niż dobrym
5,0umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A3_K01Studetn jest zorientowany w zasadach ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K02Ma świadomość ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności płci, poglądów i kultur.
MS_2A_K04Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy indywidualnie i w zespole
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozeznania pojęć właśności intelektualnej
C-2Zrozumienie istoty utworu
Treści programoweT-W-5Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego
T-W-1Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej.
T-W-4Problematyka obrotu prawami autorskimi. Licencja. rodzaje licencji.
T-W-2Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne
T-W-3Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Prezentacja i dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena umiejętności syskusji i przedstawiania własnych racji
S-2Ocena podsumowująca: Test wraz z pytaniami opisowymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak kompetencji
3,0Student nabył wymagane kompetencje w stopniu dostatecznym
3,5Student nabył wymagane kompetencje w stopniu lepiej niż dostatecznym
4,0Student nabył wymagane kompetencje w stopniu dobrym
4,5Student nabył wymagane kompetencje w stopniu lepiej niż dobrym
5,0Student nabył wymagane kompetencje w stopniu Bardzo dobrym